کد خبر: 953083
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۱۹-چین
تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب ۴ طلا و ۳ برنزعنوان قهرمانی آسیا دست یافت . رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ که به میزبانی چین برگزار شد شاگردان محمدبنا با ۴ مدال طلای محمدرضا گرایی در ۷۲، سعید عبدولی در ۸۲، حسین نوری در ۸۷ و امیر قاسمی منجزی در ۱۳۰ کیلوگرم و ۳ برنز سامان عبدولی در ۶۳، محمدعلی گرایی در ۷۷ و مهدی علیاری در ۹۷ کیلوگرم و با مجموع ۱۶۵ امتیاز بر سکوی اول آسیا قرار گرفت. ازبکستان با ۲ طلا، ۳ نقره و یک برنز و ۱۶۳ امتیاز در جایگاه دوم آسیا قرار گرفت.

سرویس ورزشی جوان آنلاین - وحید صابری : تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب ۴ طلا و ۳ برنزعنوان قهرمانی آسیا دست یافت . رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ که به میزبانی چین برگزار شد شاگردان محمدبنا با ۴ مدال طلای محمدرضا گرایی در ۷۲، سعید عبدولی در ۸۲، حسین نوری در ۸۷ و امیر قاسمیمنجزی در ۱۳۰ کیلوگرم و ۳ برنز سامان عبدولی در ۶۳، محمدعلی گرایی در ۷۷ و مهدی علیاری در ۹۷ کیلوگرم و با مجموع ۱۶۵ امتیاز بر سکوی اول آسیا قرار گرفت. ازبکستان با ۲ طلا، ۳ نقره و یک برنز و ۱۶۳ امتیاز در جایگاه دوم آسیا قرار گرفت.
امروز در روز دوم مسابقات ما ۵ نماینده روی تشک داشتیم که در وزن 60 کیلوگرم مهرداد مردانی در دور نخست ابتدا برابر قهرمان جهان از ژاپن ۳ بر ۲ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد ، نماینده کشورمان از دور رقابت‌ها کنار رفت.
در وزن 67 کیلوگرم حامد تاب دیگر نماینده کشورمان ابتدا توانست نماینده قرقیز را شکست دهد اما در دور دوم مقابل شرماخانبت، دارنده مدال برنز جهان از قزاقستان با نتیجه 7 بر 5 مغلوب شد که با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، وی شانس ادامه کار برای کسب مدال برنز را بدست آورد، اما در گروه بازنده‌ها مغلوب ژانگ از چین شد و شانس حضور در دیدار رده‌بندی و کسب مدال برنز را هم از دست داد.
در ۷۲ کیاوگرم محمد گرایی در دور اول با قرعه استراحت روبرو شد. او سپس در دور بعد ۸ بر صفر حریف ازبکستانی را شکست داد. گرایی در نیمه نهایی ۹ بر ۳ نماینده کشور قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی فینال شد. کشتی گیر ۷۲ کیلوگرم کشورمان در فینال برابر کشتی گیری از چین کشتی گرفت و با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی رسید و صاخب مدال طلا شد.
اما در دیدار فینال وزن ۸۲ کیلوگرم سعید عبدولی دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک برای کسب مدال طلای آسیا برابر سینگ هارپرت از هند به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۸ بر صفر به برتری رسید و چهارمین و آخرین مدال طلای ایران در این رقابت‌ها را بر گردن آویخت. عبدولی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس در دور دوم به مصاف ماخات یریژیپوف قهرمان آسیا از قزاقستان رفت و در پایان با نتیجه ۹ بر صفر پیروز شد.عبدولی در دومین مبارزه و در مرحله نیمه نهایی مقابلجالگاسبای بردیموراتوف از ازبکستان با حساب ۱۰ بر صفر پیروز شد و به فینال رسید.
در وزن 97 کیلوگرم مهدی علیاری در دور نخست 8 بر صفر نارا از ژاپن را شکست داد. در دور بعد مقابل چنگ هائو چن از چین تایپه با نتیجه 9 بر صفر پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد، اما در این مرحله مقابل اوزور ژوزوپبکوف، دارنده مدال برنز بازی های آسیایی از قرقیزستان با نتیجه 7 بر 5 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. علیاری در دیدار نزدیک و نفس‌گیر با نتیجه 4 بر 2 از سد علیم‌خان سیزدیکوف از قزاقستان گذشت و به مدال برنز رسید .
پیش زا این که نمایندگان کشورمان در 5 وزن اول به مصاف حریفانشان رفتند که امیر قاسمی منجزی با پیروزی در فینال وزن 130 کیلوگرم دومین مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورد. حسین نوری در وزن 87 کیلوگرم نخستین مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورده بود. سامان عبدولی در 63 و محمدعلی گرایی در 77 کیلوگرم 2 مدال برنز را کسب کرده بودند. رضا خدری هم در 55 کیلو به عنوانی بهتر از پنجمی نرسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار