کد خبر: 952285
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳
محمودرضا رحیمی دبیر شانزدهمین دوره جشن‌های خانه تئاتر که به مناسبت روز جهانی تئاتر برگزار می‌شود، گفت: ۱۶سال است که این رسم به دلیل هم‌افزایی انجمن‌ها تشکیل می‌شود.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: این جشن برنامه‌های مختلفی را به قصد معرفی اصل کرامت توسط هنرمندان در نظر گرفته است و ما هر روز این جشن را به نام یکی از اساتید تئاتر از جمله عباس جوانمرد، بهرام بیضایی، ژاله علو، علی نصیریان، پری صابری، محمود دولت آبادی و ایرج راد برگزار می‌کنیم. وی با معرفی اعضای شورای هنری جشن افزود: مریم معترف، اصغر همت، مهدی قلعه، مجید گیاهی و بهزاد مرتضوی از اعضای هنری این جشن هستند که امسال سعی کردیم این جشن با چشم‌انداز‌های خانه تئاتر مقارن باشد.
این جشن متشکل از انجمن‌های نمایشنامه‌نویسان، کانون کارگردانان برای شناخت کارگردانان متولد بالای دهه ۶۰ که اولین کارشان را ارائه می‌دهند و با مشارکت سالن سپند و استاد انتظامی به اجرا خواهد رفت. انجمن بازیگران، انجمن طراحان صحنه و لباس، انجمن منتقدان و پژوهشگران، انجمن نمایش‌های خیابانی که به آسیب‌های اجتماعی و جنبه‌های تفکری می‌پردازد، انجمن نمایش‌های عروسکی، کانون تئاتر کودکان و نوجوان (مشارکت با کودکان و ایجاد تئاتر خلاق) و انجمن طراحان پوستر‌ها نیز از جمله این انجمن‌ها هستند. دبیر شانزدهمین دوره هفته تئاتر با اشاره به اینکه تئاتر محل تماشاست، گفت: باید نامگذاری روز هنر‌های نمایشی در تقویم جلالی به روز تئاتر اعلام می‌شد نه فقط روز هنر‌های نمایشی چراکه این برای ما مهم است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار