کد خبر: 951902
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷
وزیر نیرو خبر داد
وزیر نیرو گفت: طبق تصمیم هیئت وزیران به مشترکانی که کمتر از الگوی مصرف آب و برق مصرف می‌کنند مبالغ تشویقی پرداخت می‌شود.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به اینکه الگوی مصرف با توجه به اقلیم در مناطق مختلف تعیین شده و مستندات خود را دارد، افزود: ما از کسانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، سپاسگزاریم و به مشترکانی که مصرفشان کمتر از الگوی مصرف است، مابه‌ازا پرداخت می‌کنیم و سعی خواهیم کرد مشترکان پرمصرف را به مشترکان خوش‌مصرف تبدیل کنیم.
وی با اشاره به اینکه ما باید عادت خوش مصرفی را توسعه بدهیم، ادامه داد: با مصرف درست و بجا از منابع کشور می‌توانیم یارانه آب و برق را به گروه‌های واجد شرایط پرداخت کنیم و دولت تصمیم گرفته‌است این روال را از فصل گرم در سال جاری آغاز کند.
وزیر نیرو گفت: در قبوض صادر‌شده از اردیبهشت پیام‌هایی به مشترکان پرمصرف ارسال می‌شود که اگر مصرف خرداد ماه آن‌ها مانند خرداد سال گذشته باشد، هزینه پرداختی آن‌ها چه مقدار خواهد بود، البته این افزایش تعرفه‌ها به معنای تأمین منابع نیست، بلکه این تعرفه‌ها برای پرداخت‌نشدن و به معنای مدیریت‌کردن مصرف آب و برق توسط مشترکان پر مصرف است.
اردکانیان با اشاره به خبر منتشر شده مبنی بر صدور احکام اعضای هیئت ویژه بررسی و تدوین در خصوص سیل از سوی رئیس‌جمهور افزود: مسئولیت این هیئت با رئیس دانشگاه تهران است و اعضای هیئت شامل ۲۰ نفر از اساتید مجرب و متخصص از دانشگاه‌های مختلف هستند که در بخش‌های مرتبط با سیل عضویت دارند.
وی با تأکید بر ضروری‌بودن تشکیل این هیئت برای اصلاح وضع موجود ادامه داد: توسعه روش‌هایی که سیل را برای ما به برکت و فایده تبدیل کند می‌تواند از دستاورد‌های این هیئت باشد که البته وزارت نیرو در همه سطوح آماده همکاری با برنامه‌های اجرایی این هیئت است.
وی در خصوص طرح‌های سدسازی گفت: ما علاوه بر ۱۷۲ سد در حال بهره‌برداری تعدادی نیز در دست اجرا و تعدادی در دست مطالعه داریم که بهره‌برداری سریع‌تر از این سد‌ها و اضافه‌شدن بر این تعداد به ابعاد اقتصادی و زیست‌محیطی بستگی دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار