کد خبر: 950241
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲
عربستان سعودی در تصمیمی که می‌تواند تاریخ معاملات نفتی جهان را برای همیشه با تغییری تاریخی مواجه کند، امریکا را به کنار گذاشتن دلار از معاملات نفتی تهدید کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش کرده که دولت عربستان سعودی هشدار داده است اگر طرح پیشنهادی برخی نمایندگان کنگره امریکا برای اجازه «تعریف اوپک به عنوان کارتل» تصویب و اجرایی شود، معاملات نفتی خود را دیگر به دلار انجام نخواهد داد.
بر اساس این گزارش، مقامات و کارشناسان نفتی عربستان در ماه‌های اخیر این موضوع را مورد بررسی قرار داده‌اند و برخی منابع به رویترز گفته‌اند که این موضوع با بعضی از کشور‌های عضو اوپک نیز مطرح شده تا نظر مساعد آن‌ها برای تغییر احتمالی ارز معاملات نفتی جلب شود.
طرح مورد اشاره که قانون ضد کارتل‌های تولید و صدور نفت «نوپک» نام دارد، در صورت قانونی شدن به مراجع قضایی امریکا امکان می‌دهد تا سازمان کشور‌های صادرکننده نفت - اوپک - را به عنوان یک نهاد تولیدی و بازرگانی مشمول قوانین امریکا علیه انحصارات قرار دهند. قوانین ضد کارتل در امریکا به منظور پیگیری و پیگرد قضایی اقدامات انحصاری از طریق تبانی و همکاری نهاد‌های تولیدی و تجاری تدوین و اجرا می‌شود.
این قوانین به منظور حمایت از حقوق خریداران در برابر اجحاف تولیدکنندگان و فروشندگان تصویب شده و هدف از آنها، تضمین رقابت بین عرضه‌کنندگان کالا در زمینه بهبود کیفی و کاهش قیمت است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار