کد خبر: 948684
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
گزارش «جوان آنلاین» از گران شدن بسته‌های اینترنتی دو اپراتور بزرگ کشور
گران شدن بسته‌های اینترنت همراه ایرانسل و همراه اول موجی از انتقادات را از سوی کاربران فضای مجازی به راه انداخته و واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشته است. روابط عمومی ایرانسل در این باره به خبرنگار «جوان آنلاین»‌ گفته: «این تغییرات براساس الگوی مصرف مشترکان انجام شده است!»
سرویس اقتصادی جوان آنلاین – محیا حسینی: چند روزی است که بسته‌های اینترنتی همراه اول و ایرانسل تغییراتی کرده است. در این تغییرات بسته‌های بلند مدت شش ماهه و یکساله از لیست بسته‌های اینترنتی این اپراتور‌ها حذف شده و قیمت بسته‌های اینترنتی پیشنهادی جدید نیز افزایش قیمت داشته است. برای مثال بسته اینترنتی ۳۵ گیگ سه ماهه همراه اول که پیش از این ۷۹ هزار تومان بود حذف شده و به جای آن بسته اینترنتی ۲۵ گیگ ۴ ماهه با قیمت ۷۸ هزار تومان فروخته می‌شود.

تغییرات بسته‌های اینترنتی ایرانسل و همراه اول موجی از انتقادات را از سوی مشترکان این اپراتور‌ها به راه انداخته و این در حالی است که مخاطبان جوان آنلاین نیز نسبت به این گرانی انتقاداتی را مطرح کرده‌اند. این افراد اغلب کسانی هستند که از بسته‌های طولانی مدت استفاده می‌کردند و حجم بالایی از اینترنت را می‌خریدند. حالا آن‌ها مجبورند تا بسته‌های خود را به صورت تقطیع شده و گران‌تر خریداری کنند.

واکنش‌های توئیتری به افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی ایرانسل و همراه اول

یکی از کاربران توئیتر با نام محمد ملکی در صفحه خود عکس زیر را منتشر کرد و نوشت: «جالب نیست؟ در یک اقدام هماهنگ، همراه اول و ایرانسل بسته‌های بلند مدت‌شون رو حذف کردن و نهایتا ۴ ماهه ارائه میدن، اونم با این قیمت‌های کاملا یکسان! مشتری و نیازهاش هم که اصلا مهم نیست! جناب آذری جهرمی شما وزیر ارتباطات هستید دیگه؟ نظری، اقدامی؟
 
افزایش قیمت بسته های اینترنتی همراه

بهنام صمدی نیز در واکنش حذف بسته‌های طولانی مدت همراه اول نوشت: «همراه اول رسماً همه بسته‌های حجیم بیش از ۲۵ گیگ رو حذف کرد! نمیخوام بگم تحریمش کنید، چون خود به خود تقاضا به شدت کاهش پیدا می‌کنه. چون من خودم به شخصه اینترنت ADSL رو به اینترنت همراه ترجیح میدم با این قیمت‌ها! با ۸۰ هزار تومان اینترنت بیش از چند صدگیگ اینترنت ADSL میشه خرید.»

کاربر دیگری با نام پیام نیز در این باره نوشت: «هفته پیش، بسته‌ی اینترنت رزرو یکساله گرفتم. امروز #همراه_اول پیام داده که، چون از چند روز دیگه بسته هامون تغییر میکنه، بسته‌ی ۷۰ گیگ یکساله‌ی شما به قیمت ۱۵۹ تومن رو به ۲۵ گیگ چهار ماهه به قیمت ۷۸ تومن تغییر دادیم. اینکار قانونیه؟»

یکی دیگر از کاربران با نام خلاف نسبت به حذف بسته‌های ۶ ماهه و یک ساله ایرانسل و افزایش قیمت سایر بسته‌های کوتاه مدت واکنش نشان داد و خطاب به محمدجواد ظریف نوشت: «ایرانسل بسته‌های اینترنت‌ش رو به طرز ناجوانمردانه‌ای گرون کرده. به کی بگیم پول نداریم اقای وزیر؟»

واکنش ایرانسل و همراه اول

روابط عمومی ایرانسل درباره علت حذف بسته‌های شش ماهه و یک ساله بسته‌های اینترنتی خود و افزایش قیمت سایر بسته‌های کوتاه مدت خود به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «این تغییرات براساس الگوی مصرف مشترکان انجام شده است.»
همچنین یک منبع آگاه درباره علت افزایش قیمت تعرفه‌های بسته‌های اینترنتی همراه اول به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «به‌دلیل سیاست‌های بازاریابی، بسته‌های شش ماهه و یکساله را حذف کرده‌ایم.»

این منبع آگاه ادامه می‌دهد: «افزایش قیمت تعرفه‌های اینترنتی همراه اول قانونی بوده است و هیچ تخطی‌ای صورت نگرفته است. در آینده ممکن است این بسته‌های طولانی‌مدت اضافه شود و بستگی به سیاست‌های بازاریابی دارد.

افزایش قیمت «قانونی»، اما اعصاب‌خردکن!

اگرچه افزایش تعرفه‌ها مشترکان ایرانسل و همراه اول را را ناراضی کرده است، اما باید گفت که طبق مقررات این کار تخلف محسوب نمی‌شود، زیرا در مقررات تعرفه‌گذاری سقف و کف تعرفه برای مقابله با گران‌فروشی و زیرفروشی دیده شده و اپراتور‌ها در بازار رقابتی می‌توانند در فاصله سقف و کف تعرفه مجاز، نرخ تعیین کنند. اما سوال اینجاست که چرا این دو اپراتور با هماهنگی یکدیگر اقدام به افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی کرده‌اند؟ و چرا در این شرایط اقتصادی که بسیاری از کالا‌ها و خدمات گران شده است به مشترکان فشار مضاعفی وارد می‌کنند؟
 
گفتنی است که محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات پس از گلایه‌های مطرح شده از سوی مشترکان همراه اول و ایرانسل به این دو اپراتور دستور فوری مبنی بر بازگشت بسته‌های بلندمدت داده است. حال مشخص نیست که ایرانسل و همراه اول چه تصمیمی در این زمینه خواهند گرفت؟
 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
وحیدبادو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
0
8
باسلام لطفاقیمتهاروپایین بیاریدچون مردم خسته شدن ازاین وضع اقتصادیو...
...
|
Netherlands
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
1
5
سلام خسته نباشید تا الان بسته های اینترنت رو خوبتر میخریدیم اما امروز داعون کردن بسته اینترنت همراه اول تا قبل از این ی بسته ۱۰ گیگ رو میگرفتیم ۱۲ هزار الان ی ۶ گیگ زو باید بگیریم ۱۷و ۵۰۰
چ وصعشه
.....‌
|
Netherlands
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
0
6
ترو خدا قیمتا رو بیارین پایین یا همون بسته ۱۰ گیگ رو بدین ۱۶ هزار ک بتونبم بخریم الان کار همه اینترنتی شده سرگرمی اینترنت همه چی اینترنت لطفا همراه اول کمتر کنین هزینه ها رو
علی طباطبایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
1
4
قانونی؟ کدوم قانون ؟
سینا
|
United States
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
0
4
تحریم همراه اول توسط مردم ایران بزودی
حجم بسته های همراه اول نصف ولی قیمت دوبرابر شده این یعنی دوبرابر کردن قیمت همه بسته ها قبلا ۵۰ گیگ شش ماه ۱۱۹ تومان بود ولی الان ۲۵ گیگ رو داره ۱۱۹ تومان به خورد مردم میده این یعنی سر مردم رو کلاه گذاشتن در این وضعیت بد اقتصادی و زانو گذاشتن روی گلوی مردم ایران
از همه کاربران همراه اول می خوام دیگه از اینترنت همراه اول استفاده نکنند امیدوارم یه روزی برسه که همه بجای استفاده از اینترنت این کلاهبرداران از اینترنت جهانی و بصورت آزاد استفاده کنند
مشترک اجباری اپراتور شریف و حلال خور همراه اول و ایرانسل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
0
7
دزدی فقط از دیوار بالا رفتن نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
دوستِ عزیز از اینترنت همراه اول استفاده نکنی میخای از کدوم اپراتور استفاده کنی وقتی که هر سه باهم افزایش قیمتِ چند برابری زدن ؟
واقعا جایِ تاسف داره که تو قرن بیست و یکم .قرن فناوری و ارتباطات مارو دارن سوق میدن به سمت احد هجر
واقعا استراتژی دقیقی داره دولت که وقتی نمیتونه مردم رو از شبکه های اجتماعی دور کنه کاری میکنه که با افزایش قیمت ها مردم توانِ خریده حتی اینترنت رو نداشته باشن
برای تمامیه دولت و حکومت متاسفم
تورمِ ۴۰ درصدی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
0
2
لعنت بر گران فروشان
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
0
1
به تنها چیزی که توجه نمیشه این ملت هستن خجالت نمیکشین؟ کشور اسلامی دم از اسلام میزنیم اما خودمون دزدیم دم از کمک به هم میزنیم اما خودمون همدیگر زخمی میکنیم وقتی شما ب ملت رحم نمیکنین انتظار دارین ملت به هم رحم کنن انصافتون کجاس مطمئن شما ضرر میکنی قدرت خرید مردم میاد پایین کمتر نت استفاده میکنن البته این زیاد کردن قیمت اینترنت اپراتورها هماهنگ شده اس همتون مثل هم هستین هیچکدوم ب فکر ملت نیستین
نسترن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
0
2
آخه چرا اینقدر با روانمون بازی میکنین کم بدبختی تو مملکت نداریم.حالا شما چرا این کار رو کردین چرا همه دوس دارن تو این اوضاع نابسامان و داغون ب نفع خودشون کار کنن.بی انصافا
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
0
1
متاسفم براتون سرگردنه که میگن اینجاس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
0
1
تنها سرگرمیمون همین اینترنت بود به خدا،اونم گرفتین
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
1
بسته شبانه ساعته رو هر 5 دقیقه قطع میکنن همون ساعت بسته ماهانه کار میکنه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار