کد خبر: 948019
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
برای اولین بار
خاطرات حضرت آیت‌الله العظمی سیّد علی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) از زندانها و تبعید دوران مبارزات انقلاب اسلامی با عنوان «خون دلی که لعل شد» برای اولین بار از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد.

سرویس فرهنگی جوان آنلاین: خاطرات حضرت آیت‌الله العظمی سیّد علی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) از زندان‌ها و تبعید دوران مبارزات انقلاب اسلامی با عنوان «خون دلی که لعل شد» برای اولین بار از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد.

این کتاب ترجمه‌ فارسی کتاب «إنّ مع الصّبر نصراً» است که پیش از این به زبان عربی در بیروت توسط سیّد حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان رونمایی و منتشر شد. 

 علاوه بر این در کتاب دو نوع تصویر به ترتیب زیر آورده شده است:

تصاویر منتشر نشده از رهبر انقلاب، مرحوم پدر بزرگوارشان، فرزندانشان و ...
عکس نقاشی‌هایی مرتبط با موضوع روایت‌های کتاب.

آنچه کتاب حاضر را از کتاب‌های مشابه متمایز می‌کند، بیان حکمت‌ها، درس‌ها و عبرت‌هایی است که به فراخور بحث‌ها بیان شده که هر کدام از آنها می‌تواند چراغ راهی برای مخاطب کتاب بویژه جوانان عزیز باشد.

مخاطب در قالب خاطرات، با فجایع رژیم منحوس پهلوی آشنا می‌گردد و همچنین از سختی‌ها، مرارت‌ها و رنج‌های مبارزان و در مقابل از پایمردی‌ها، مقاومت‌ها، خلوص و ایمان انقلابیون مطلّع می‌گردد.

شاید بتوان گفت شاه‌بیت این کتاب و ترجیع‌بند آن، همان است که در نام کتاب، تبلور یافته است و آن، طعم شیرین پیروزی است که پس از مقاومت و صبر، چشیده می‌گردد. و همین می‌تواند یکی از دلایل انتشار این خاطرات در این زمان باشد.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی www.book-khamenei.ir  مراجعه کنند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار