کد خبر: 947622
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
پروژه ۲۸۰هکتاری سامانه نوین آبیاری در روستای معین‌آباد شهرستان پیشوا روز یک‌شنبه با حضور مسئولان لشکری و کشوری با همکاری سپاه، وزارت جهادکشاورزی استان و استانداری تهران آغاز می‌شود.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: یکی از پروژه‌هایی که می‌تواند در افزایش تولید و ارتقای بهره‌وری آب کشاورزی مؤثر باشد، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی آبی است که وزارت جهاد کشاورزی در سال‌های اخیر چندین پروژه شبکه آبیاری و زه‌کشی را انجام داده‌است. برخی از زمین‌های کشاورزی شهرستان پیشوا سال‌هاست که به دلیل مشکلات کمبود آب رها شده‌اند و سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه حضرت سیدالشهدای استان تهران بیش از یک سال است که در خصوص پیاده‌سازی سامانه نوین آبیاری در این شهرستان تحقیق کرده و طرح‌های متعددی نیز ارائه داده‌است.
در این خصوص علی رعیت خاکی، مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه حضرت سیدالشهدای استان تهران در گفت: گو با «جوان» از آغاز پروژه ۲۸۰ هکتاری سامانه نوین آبیاری در روستای معین‌آباد شهرستان پیشوا خبر داد و گفت: این پروژه توسط مسئولان لشکری و کشوری در روز یک‌شنبه کلنگ‌زنی شده و رسماً آغاز به کار می‌کند. مجری این طرح، سپاه حضرت سیدالشهدای استان تهران است و با همکاری جهاد کشاورزی و معاونت برنامه‌ریزی استاندار تهران، طرح آب‌رسانی به زمین‌های کشاورزی که سال‌ها رها شده بودند، اجرا خواهد کرد. وی افزود: در سال ۹۶ سپاه استان، تفاهمنامه‌ای با جهاد کشاورز‌ی و معاونت برنامه‌ریزی استاندار‌ی به امضا رساند تا طرح ۴۰۰ هکتاری را در شهرستان پیشوا به صورت آزمایشی آغاز کند، اما در یک سال و نیم گذشته به دلیل بروز برخی مشکلات و مخالفت‌ها از سوی سازمان‌های مختلف این پروژه به سرانجام نرسید و به ۲۸۰ هکتار تقلیل یافت. خاکی با اشاره به تأمین بودجه این پروژه گفت: ۸۵ درصد اعتبار این طرح را وزارت جهاد کشاورزی تأمین خواهد کرد. وی افزود: ۲۸۰ هکتار زمین سال‌ها رها شده‌بود و به دلیل مشکلات بی‌آبی هیچ زراعتی در آن صورت نمی‌گرفت؛ چراکه انتقال آب از رودخانه بر سر زمین‌های کشاورزی اقتصادی نبود. اکنون با آغاز این پروژه، پیمانکاری از سوی روستاییان معرفی شده و با نظارت سپاه استان تهران پروژه آغاز خواهد شد. وی تصریح کرد: قرار است گندم، جو، سبزی و صیفی با روش آبیاری تحت فشار در این زمین‌ها کاشته شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار