کد خبر: 946790
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
رئیس اسبق اتاق بازرگانی تهران:
در نشستی که با حضور چند تن از اعضای اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، پشت‌پرده‌های این نهاد بخش خصوصی عیان شد که تا کنون کمتر به آن اشاره شده‌بود.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: به گزارش «جوان»، مجید‌رضا حریری، نایب رئیس اتاق ایران و چین در این نشست گفت: امروز مهم‌ترین معیار برای حضور فعالان اقتصادی در اتاق این است که نباید اشتهار به فساد داشته باشند. وی با بیان اینکه هیچکدام از ما قرار و مداری در کانادا نگذاشته‌ایم، گفت: وقتی اتاقی دو بازداشتی داشته باشد نمی‌تواند صدای رسای بخش خصوصی را به دولت برساند. وی ادامه داد: کسی که از طرف اتاق جلوی بانک مرکزی می‌نشیند و می‌خواهد از حق بخش خصوصی دفاع کند، باید دستش پاک باشد و قدش بلند نه افراد کوتوله‌ای که هزاران شبهه پشت‌سر آن‌ها وجود دارد و در آخر این می‌شود که اصلاً دولت آن‌ها را به حساب نمی‌آورد و به اکثر جلسات دعوت نمی‌کند. وی با اشاره به بیانیه بانک مرکزی علیه عسگر اولادی گفت: در تاریخ جمهوی اسلامی ایران سابقه نداشته که بانک مرکزی علیه یک شخص بیانیه بدهد این یعنی این آدم خیلی بزرگ‌تر از بانک مرکزی است که نمی‌تواند پشت‌پرده با آن صحبت کند و به تفاهم برسد. وقتی در آستانه انتخابات اتاق چنین بیانیه‌ای علیه یک فرد صادر می‌شود، مشخص است که جریان از چه قرار است ما نمی‌خواهیم اتاق دولتی داشته باشیم ولی لیست اعضای اتاق در پاستور بسته می‌شود.
وی گفت: ما همگی سربازان این کشور هستیم و معتقدیم که کشور در حال جنگ اقتصادی است پس باید کابینه جنگی تشکیل بدهیم و در کنار آن اتاق هم در کنار نظام خواهد بود ما مانند برخی از دوستان نیستیم که در جیب‌شان پاسپورت سه کشور دیگر را دارند و منتظرند اگر اوضاع به هم ریخت از کشور بیرون بروند. اعضای ائتلاف ما همگی یک پاسپورت دارند که آ‌ن هم ایرانی است. علیرضا عباسی از فعالان حوزه غذا و دارو نیز در این نشست با بیان اینکه نباید لیست اتاق‌های بازرگانی در پاستور بسته شود، گفت:‌با توجه به شرایط امروز جامعه باید اتاق بازرگانی از یک اتاق آرام و ساده که آن را پایگاه سیاسی دولت کرده‌اند به یک کابینه جنگ اقتصادی بدل کرد. رئیس اسبق اتاق بازرگانی تهران نیز در این نشست دست به افشا‌گری زد و با طرح این سؤال که در دفتر لندن اتاق تهران چه خبر است، گفت: در یک دوره یک کارمند به اتاق تهران وارد شده و اکنون ۱۱ شرکت دارد. وی افزود: در اسفند ۹۴ اتاق طی یک اقدام غیرقانونی آیین‌نامه رسمی عضویت را تغییر داد و همان زمان راننده و کارگران هتل برخی آقایان کارت بازرگانی گرفتند که هفته آینده آن‌ها را برای رأی دادن خواهید دید، این‌ها تمام مواردی است که نمی‌گذارد اتاق نماینده واقعی و خالص بخش خصوصی باشد. سید حمید حسینی، دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق نیز در این نشست گفت: برخی برای شرایط بحرانی موتور‌سیکلت خریده‌اند تا خود را به نقطه امن برسانند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
0
کی قراره این مسائل درست بشه، کی قراره درست کنه؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار