کد خبر: 946073
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
در نشست استانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان صورت گرفت
جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به شرط یکی از سخنرانان همایش تجلیل از استاد حق‌شناس، گفت: کسی که می‌گوید در برنامه‌ای که سرود ملی پخش شود، سخنرانی نمی‌کند ضدنظام است و نباید از چنین فردی برای سخنرانی دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری  از سنندج، سردار حمزه فلاح در جلسه استانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: آنچه در این جلسه از سوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مطرح شد به دلیل دغدغه‌های جدی است که در حوزه‌های مختلف وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود.

جانشین فرمانده سپاه کردستان تصریح کرد: البته خیلی از این مشکلات را می‌توان با همدلی و آسیب‌شناسی‌های مناسب حل کرد و راهکارهای اساسی برای جلوگیری از تکرار آنها داد.

وی اضافه کرد: حضور حماسی و همیشه در عرصه مردم کردستان به تبع از ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر ثابت کردند به هیچ وجه حاضر به گذشتن از انقلاب و ارزش‌های آن نیستند.

وی تصریح کرد: حماسه‌ای که ملت بصیر و ولایت‌مدار ایران در 22 بهمن خلق کردند دشمنان را ناامیدتر از گذشته کرد که باید دست تک‌تک آنها را بوسید و به وجودشان افتخار کرد.

سردار فلاح در ادامه افزود: قبل از برگزاری جلسه هماهنگی برگزاری ویژه‌برنامه‌های ایام نورزی باید آسیب‌شناسی‌های لازم انجام شود تا برای برطرف‌کردن آن اقدامات لازم انجام شود.

وی همچنین تصریح کرد: استان کردستان برای دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن 5 هزار و 400 شهید را تقدیم کرده‌اند اما متاسفانه مواردی را در استان شاهد هستیم که خواسته یا ناخواسته به خون شهدا جفا می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه کردستان یادآوری کرد: با گذشت 40 سال از عم  انقلاب، برخی کارهای غیرقابل قبول انجام می‌شود که برای جلوگیری از آنها باید نظارت جدی صورت گیرد.

وی به پیش‌قدم بودن سپاه در پاسداشت مقام و جایگاه مشاهیر کرد اشاره کرد و خاطرنشان کرد: استان کردستان به فرموده مقام معظم رهبری استان فرهنگی است و این مدال فرهنگی‌بودن چیزی نیست که رهبری همین‌ طور به استان داده باشند.

سردار فلاح اضافه کرد: انجام کارهای فرهنگی در سطح کلان و با تاثیرگذاری بالا در این استان فرهنگی ضروری است و سپاه به صورت جدی از برگزاری چنین برنامه‌هایی حمایت خواهد کرد.

وی افزود: البته برخی‌ها خواسته یا ناخواسته می‌خواهند استان را زیرسوال ببرند که به شخصه به آنها نصیحت می‌کنم دست از این اقدامات بردارند.

جانشین فرمانده سپاه کردستان خاطرنشان کرد: هفته گذشته یک دستگاه فرهنگی به نام استاد محی‌الدین حق‌شناس برنامه‌ای برگزار کرده است که یک دختر لندن‌نشین افتخار کردستان و کردستانی معرفی می‌شود و لذا جای سوال دارد که این چه توجیهی می‌تواند داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: افتخار مردم شهدایی هستند که امروز بخاطر خون آنها نشسته‌ایم و مسوولیت و مقام گرفته‌ایم.

سردار فلاح تاکید کرد: با کسی تعارف نداریم و به راحتی از این قضیه نمی‌گذریم لذا هم آنها را نصیحت می‌کنیم و هم موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: مراسم به نام استاد حق‌شناس گرفته می‌شود اما تنها چیزی که از آن صحبت نمی‌شود، استاد حق‌شناس است.

وی افزود: اشعاری به نام حق‌شناس خوانده می‌شود که اصلا در دیوان ایشان وجود ندارد و از سوی دیگر با وجود تمام تلاش‌های نظام و دولت در حوزه پرداختن به زبان و فرهنگ کردی، عملکرد نظام در این زمینه را زیرسوال می‌برنند.

سردار فلاح خاطرنشان کرد: کسی که می‌گوید در برنامه‌ای که سرود جمهوری اسلامی پخش شود، سخنرانی نمی‌کند ضدنظام است چرا باید اصلا از چنین شخصی برای سخنرانی دعوت شود.

وی گفت: به اسم فرهنگ و ادبیات کردی چنین مباحثی را مطرح کردند اما در شأن استان فرهنگی کردستان نیست که باید با بانیان اینگونه اقدامات برخورد لازم صورت گیرد.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: کردستان، استانی فرهنگی و ولایت‌مدار است و جفاست که مسوولان به اینگونه مسائل بی‌توجه باشند و اجازه چنین برخوردهایی را در برنامه‌های اینچنینی بدهند.

انتهای پیام/2330/71

 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر