کد خبر: 944763
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مشاور سیاسی نخست وزیر پاکستان گفت: انقلاب اسلامی ایران بزرگترین جنبش قرن بود که سرنوشت منطقه را تغییر داد.

جوان آنلاین: «ندیم افضل چن» مشاور سیاسی نخست وزیر پاکستان در گفت و گو با فارس گفت: انقلاب اسلامی ایران بزرگترین جنبش قرن بود که سرنوشت منطقه را تغییر داد.

وی افزود: ترویج وحدت بین مسلمانان و اصلاح ساختار اجتماعی مردم همچنین جلوگیری از قوم گرایی و افراط از مهم‌ترین آموزه‌های انقلاب اسلامی ایران است که برای پاکستان الگو می‌باشد.

چن تأکید کرد: انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) یک حرکت مردمی بود که علت دوام آن نیز همین موضوع است.

وی افزود: انقلاب ایران به ما آموخت که اگر مردم با یکدیگر متحد باشند و به صورت یکپارچه از یک رهبر مردمی حمایت کنند نظام‌های سنتی و پادشاهی نمی‌توانند در برابر آن‌ها مقاومت کنند.

مشاور سیاسی نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: دولت حزب مردم پاکستان نیز با حمایت مردم و مقاومت در برابر نظام‌های سنتی توانست به پیروزی برسد که این حرکت مشابه انقلاب در ایران بود.

وی افزود: امام خمینی(ره) ثابت کردند اگر رهبر، خالص و الهی باشد مردم در هر شرایطی وی را همراهی می‌کنند و همین موضوع رمز پیروزی در برابر دشمنان داخلی و خارجی است.

چن تصریح کرد: انقلاب ایران روی کشورهای منطقه به ویژه پاکستان تأثیر گذاشت و بسیاری از گروه‌ها فعال شدند اما چون رهبران، صلاحیت نداشتند نتوانستند مردم را به خواسته‌های خود برسانند.

وی افزود: استکبار جهانی تلاش زیادی کرد که انقلاب اسلامی ایران را در نطفه خفه کند اما موفق نشد و تأثیرات انقلاب در این کشور و جهان ادامه دارد.

ندیم افضل چن ادامه داد: رهبری و نظام ایران در دستان افراد با صلاحیت قرار دارد و هیچ تزلزلی در آرمان‌های بنیانگذار انقلاب به وجود نیامده است.

وی افزود: بصیرت خاص و ستودنی «آیت الله خامنه‌ای» سبب شده ایران مسیر پر فراز و نشیب خود را به سلامت طی کند و این روند ادامه خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار