کد خبر: 944476
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲
مرضیه هاشمی خبرنگار و مجری «پرس‌تی‌وی» بعد از بازگشت به ایران مطرح کرد
«کاملاً مشخص بود که می‌خواستند من را اذیت کنند و شکنجه روحی بدهند تا کسی دیگر این راه را نرود و عقب‌نشینی کند تا ما دیگر صدای بی‌صدا‌ها نباشیم.»
سیدمرتضی ذاکر
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: مرضیه هاشمی خبرنگار و مجری ارشد شبکه پرس‌تی‌وی که بدون هیچ دلیلی ۱۱ روز در زندان‌های امریکا بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفت، شامگاه چهارشنبه به ایران آمد. وی که مهمان نادر طالب‌زاده در برنامه تلویزیونی عصر بود در بخشی از صحبت‌های خود، درباره نحوه بازداشتش گفت: همه سختی‌هایی که بر من وارد شد فقط به خاطر دیدگاه شیعی و انقلابی من بود، چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را به مردم تبریک می‌گویم و بدانید که عکس‌العمل‌هایی که امروز می‌بینیم به خاطر اتفاقی است که ۴۰ سال پیش در کشور ما افتاد و این بسیار مهم است. از مسئولان خواهش می‌کنم بیشتر با‌هم اتحاد داشته باشند، بدانید که دشمن دوست دارد بین ما تفرقه بیندازد، ما باید تلاش کنیم تا نقشه دشمن عملی نشود.
هاشمی ماجرای دستگیری‌اش در امریکا را این‌طور عنوان کرد: برای تهیه یک مستند رفته بودم و وقتی می‌خواستم نزد دو فرزندم که آن‌ها هم در امریکا هستند برگردم، به فرودگاه رفتم و منتظر پرواز بودم. زمانی که نشسته بودم تا پرواز اعلام شود، یکباره نامم را صدا کردند و گفتند که بیا جلو. آن‌ها به دروغ به من گفتند که تو انتخاب شده‌ای تا زودتر سوار هواپیما شوی، اما اف‌بی‌آی مرا دستگیر کرد. شب در یک هتل ماندیم و فردا با هواپیمای خصوصی اول من را به واشنگتن‌دی‌سی و مرکز اف بی‌آی بردند. آنجا اتفاقات مختلفی پیش آمد و گفتند متهم به جرمی نیستید، البته شاهد هستید. گفتم عجب! این رفتار با شاهد درست است؟
وی خاطرنشان کرد: به من گفتند ما باید DNA شما را بگیریم، من هم گفتم وقتی متهم نیستم و فقط شاهد هستم چرا باید DNA من را بگیرید؟ من نمی‌گذارم و آن‌ها گفتند باید این اتفاق بیفتد. بعد بنده را به زندان مرکزی واشنگتن دی‌سی بردند و گفتند باید عکس بگیریم. در این راستا از من خواستند حجاب بردارم و من مقاومت کردم. گفتم زن مسلمان هستم و آزادی دینی در قانون اساسی امریکا وجود دارد. آن‌ها مرا تحت فشار قرار دادند و من مقاومت می‌کردم، اما با فشار زیاد و شکنجه بی‌حجاب از من عکس گرفتند.
این خبرنگار پرس‌تی‌وی گفت: با غل و زنجیر مرا به دادگاه بردند، من می‌گفتم با شاهد این طور برخورد نمی‌کنند. من از ملت ایران و مردم مهربان ایران تشکر می‌کنم که خیلی برای من زحمت کشیدند. این دستگیری و تحت فشار قرار دادن من نشان از عصبانیت آن‌ها از موفقیت و اقتدار جمهوری اسلامی دارد که چقدر این‌ها نگران ۴۰‌سالگی انقلاب اسلامی هستند. بدانید راه درستی می‌رویم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار