کد خبر: 944173
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
رئیس سازمان فرهنگی- هنری خبر داد
سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران در تشریح ویژه برنامه‌های دهه فجر و بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از برپایی پنج نمایش ویژه در سطح شهر تهران با موضوعاتی مانند زندگی حضرت فاطمه (س) و شکست داعش و گروه‌های تکفیری خبر داد.
محمدصادق عابدینی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: اوحدی گفت: «نمایشواره کوچه‌های بنی‌هاشم» با مشارک موسسه ریحانه‌النبی (س) با بازگو کردن ماجرای شهادت حضرت فاطمه (س) یک عبرت تاریخی را به نمایش در آورده است. این نمایش ششم تا ۲۲ بهمن به صورت رایگان در میدان ولی‌عصر (عج)، ابتدای بلوار کشاورز اجرا می‌شود. از سویی دیگر نمایش «نامیرا» به کارگردانی امیرحسین شفیعی و مشارکت اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت ارشاد در ضلع شمالی بوستان دانشجو اجرا می‌شود. این نمایش با نیم‌نگاهی به پیروزی‌های عظیم کشور‌های محور مقاومت و فروپاشی کامل داعش طراحی شده است.
وی ادامه داد: نمایش «خزان ارغوان» به سرپرستی بهراد رحمانی کار مشترکی در شهرک غرب، ابتدای بلوار شهید دادمان از ۱۳ تا ۱۹ بهمن ماه هر روز از ساعت ۱۹ پذیرای مخاطبان است. همچنین نمایش «صورت‌های تاریک» کاری از گروه نمایشی مسلم از جمعه ۱۲ بهمن در پردیس تئاتر تهران به مدت ۱۰ شب اجرا می‌شود. رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران با اشاره به اجرای نمایش «رستم و سهراب» با حضور معلولان آسایشگاه کهریزک ابراز امیدواری کرد این نمایش بعد از ۲۲بهمن ماه در برج میلاد تهران روی صحنه برود؛ نمایشی که نمادی از خودباوری مردم پس از انقلاب بود.
اوحدی با اعلام برنامه‌های سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران به منظور بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه این برنامه‌ها در ۹ سرفصل تدوین شده است، توضیح داد: برنامه‌های سازمان فرهنگی- هنری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب از ششم بهمن آغاز شد. این ویژه‌برنامه‌ها در سرفصل‌های آفرینش ادبی، آفرینش هنری، قرآن و معنویت، جشنواره‌ها، تجلیل از مفاخر، فصل رویش، فضای مجازی، مراسمات ویژه و ایستگاه انقلاب در بیش از ۲ هزار اجرا طراحی شده است.

فصل رویش با تجلیل از چهره‌های مطرح انقلاب
وی با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه قلم انقلابی در باغ کتاب و تجلیل از ۷۰نویسنده و ۹۱اثر انقلابی، ادامه داد: همچنین ویژه‌برنامه «فصل رویش» در قالب ۱۰برنامه از ۴۰چهره شاخص در ۱۲محور تقدیر می‌کند و این برنامه از ششم بهمن با تجلیل از چهره‌های جوان مطرح آغاز شد. ۴۰۰برنامه در فضای مجازی برگزار خواهد شد و فرهنگسرای فناوری اطلاعات نیز مسابقه‌ای را در فضای مجازی برگزار می‌کند. اوحدی با اشاره به برگزاری نمایشگاه هنر‌های تجسمی «پلاک ۴۰»، گفت: در این نمایشگاه آثار هنرمندان انقلابی که در طول ۴۰سال گذشته خلق شده با مشارکت موزه هنر‌های دینی امام علی (ع) از هشتم بهمن ماه در فرهنگسرای نیاوران برپا شده است. همچنین نمایشگاه عکس‌های انقلاب اسلامی در فرهنگسرای نهج‌البلاغه ۱۰ تا ۲۲ بهمن ماه برگزار می‌شود و نمایشگاه کاریکاتور با نظارت مسعود شجاعی‌طباطبایی در فرهنگسرا‌های تهران به نمایش درمی‌آید.

نقش محوری مساجد در برنامه‌های دهه فجر
رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران درباره نقش مساجد در برنامه‌های فرهنگی- هنری ۴۰ سالگی انقلاب و اجرای برنامه‌های مسجد محور نیز تصریح کرد: یکی از رویکرد‌های ستاد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی توجه به نقش مساجد است و به همین دلیل جلسات مختلفی با ستاد عالی کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد کشور داشتیم. اجرای ۴۰گروه سرود دانش‌آموزی در ایستگاه‌های متروی تهران از جمله برنامه‌هایی است که با این ستاد در برگزاری آن مشارکت داشته‌ایم. همکاری با مساجد به برگزاری برنامه در مساجد محدود نمی‌شود و می‌توان در فضا‌های دیگر نیز با همکاری مساجد برنامه‌هایی اجرا کرد. مساجد سرمایه اجتماعی بسیار مهمی هستند و مطمئناً نقش ویژه‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی داشته‌اند. رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران به برگزاری همایش بزرگ «دختران انقلاب» در میدان امام حسین (ع) تهران هم اشاره کرد و گفت: همایش «دختران انقلاب» اجتماع عظیم دختران و پسران انقلاب با مشارکت قرارگاه آمرین به معروف صراط به مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار