کد خبر: 943556
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
مسوول دفتر ثبت میراث فرهنگی استان:
مسوول دفتر ثبت و تعیین حریم آثار فرهنگی و تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: 15 اثر طبیعی و ارزشمند این استان در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شده است.

هانی رستگاران افزود: هشت اثر طبیعی استان سمنان در سال گذشته و هفت اثر طبیعی امسال براساس معیارها و شاخص های تعریف شده در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شد.
وی با بیان این که 12 اثر طبیعی ارزشمند استان سمنان تا پایان امسال ثبت فهرست ملی می شود، تصریح کرد: با ثبت این آثار، تعداد آثار طبیعی ثبت شده استان در فهرست میراث طبیعی کشور به 22 اثر افزایش می یابد.
مسوول دفتر ثبت و تعیین حریم آثار فرهنگی و تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان ادامه داد: شورای ثبت و تعیین میراث طبیعی استان سمنان با ثبت 12 اثر طبیعی این استان موافقت کرد و برای ثبت در فهرست آثار ملی به کمیته آثار طبیعی کشور ارسال شده و پیش بینی می شود تا پایان سال ثبت فهرست ملی شود.
وی با بیان این که 10 اثر طبیعی ثبت شده استان سمنان در فهرست میراث طبیعی کشور مربوط به درختان کهنسال تاریخی بوده است، خاطر نشان کرد: چهار درخت در شهرستان دامغان، سه درخت در شهرستان مهدیشهر و سه درخت در میامی با تصمیم شورای ثبت میراث طبیعی کشور به ثبت ملی رسیده است.
وی اظهار داشت: استان سمنان دارای آثار طبیعی زیادی است که حفظ و ثبت این آثار نیازمند مشارکت، همدلی و هم افزایی مردم و مسوولان است.
مسوول دفتر ثبت و تعیین حریم آثار فرهنگی و تاریخی اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: سمنان دارای ظرفیت های زیادی در حوزه آثار طبیعی است و استفاده از این ظرفیت ها، نقش مهمی در توسعه و رونق گردشگری دارد.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده است و تاکنون بیش از 800 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار