کد خبر: 940247
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: بیش از 90 اثر با موضوع قرآنی به دبیرخانه بخش شعر جشنواره قرآن و عترت این استان ارسال شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت با اشاره به اینکه 30 آبان ماه آخرین مهلت ارسال آثار به بخش شعر جشنواره قرآن و عترت استان سمنان بود، بیان کرد: دبیرخانه این بخش از جشنواره، در شهرستان میامی مستقر است.
وی ادامه داد: بخش شعر قرآن و عترت توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میامی با همکاری انجمن شعر و ادب این شهرستان برگزار می شود.
فضیلت گسترش بستر خلاقیت و نوآوری شاعران در خلق آثار دینی، توسعه و ترویج معارف قرآن و اهل بیت (ع) با بهره گیری از زبان شیوای شعر و حمایت از هنرمندان برای تولید آثار فرهنگی هنری مرتبط با قرآن و عترت را از هدف های برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
وی با اشاره به ویژگی های جشنواره قرآن و عترت استان سمنان گفت: آثار ارسالی به این جشنواره برگرفته از مضمون های قرآنی یا سیره و زندگانی اهل بیت(ع)، ولایت، شهادت و ایثار، سبک زندگی اسلامی، فرهنگ حجاب و عفاف و استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بیان کرد: نداشتن محدودیت سنی برای شرکت در این رویداد فرهنگی، ارسال حداکثر سه اثر، استفاده از سبک کلاسیک یا نیمایی بای قالب اشعار ارسالی و ضرورت حضور شاعران برگزیده و قرائت اشعار در آیین اختتامیه از شرایط شرکت در این جشنواره است.
جشنواره قرآن و عترت استان سمنان در ١٦ رشته و بخش فرهنگی هنری و با مشارکت شهرستان ها، موسسه ها و انجمن های فرهنگی هنری برگزار شد و برگزیدگان این جشنواره در نیمه دی ماه تجلیل می شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر