کد خبر: 940238
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
به بهانه هت‌تریک منچستر با سولسشر
موتور منچستر پس از کسب سه برد متوالی و زدن ۱۲ گل با سولسشر روشن شده و بازیکنان این تیم می‌گویند با رفتن مورینیو و تغییر سبک بازی، حالا آن‌ها از بازی کردن لذت می‌برند.
هوای اولدترافورد این روز‌ها آفتابی است و لبخند سرالکس فرگوسن روی سکو‌های تئاتر رؤیا‌ها گویای حال خوب یونایتدی‌ها در روز‌های پایانی سال ۲۰۱۸ است، انگار نشستن اوله گونار سولسشر روی نیمکت چاره کار بوده تا این مربی جوان مانند روز‌هایی که با ورود به بازی کار را برای یونایتد درمی‌آورد و ذخیر طلایی نام می‌گرفت، این هفته‌ها پس از آویزان کردن کفش‌هایش و پوشیدن کت و شلوار مربیگری باز هم همان ذخیره طلایی تیم قرمزپوش شهر منچستر باشد. یونایتد که با مورینیو یا همان آقای خاص تبدیل به یک تیم معمولی شده بود با آمدن سولسشر برای بازگشت به روز‌های اوج دورخیز کرده است، به خصوص در سه مسابقه‌ای که از حضور این مربی در یونایتد می‌گذرد، سه برد متوالی به دست آورده‌اند.

۳ برد پرگل در ۳ مسابقه
روز‌های پایانی آبان بود که کاسه صبر مدیران منچستر لبریز شد و آن‌ها پس از اختلاف ۱۹ امتیازی یونایتدی‌ها با صدر جدول که در ۲۸ سال اخیر بی‌سابقه بود، سرانجام عذر آقای خاص را خواستند تا کابوس مورینیو در فصل‌های سوم حضورش در تیم‌های مختلف، اینجا در یونایتد هم تکرار شود و این مربی پرتغالی کلید اتاقش در هتل مجلل منچستر را تحویل دهد و به لندن برگردد. در حالی که خیلی‌ها منتظر نشستن یک اسم پرسروصدا برای جانشینی آقای خاص بودند، نام اوله گونار سولسشر به عنوان مربی موقت یونایتدی‌ها تا پایان فصل اعلام شد. مربی جوانی که یونایتدی‌ها قهرمانی رؤیایی در جام باشگاه‌های اروپای سال ۹۹ را مدیون او هستند. ذخیره طلایی که یک گل زد و یک پاس گل داد تا جشن مونیخی‌ها در دقیقه ۹۰ به عزا تبدیل شود و منچستر به آسمان برود. حالا ذخیره طلایی دوباره به کمک یونایتد آمده، البته این‌بار روی نیمکت تا عملکرد ضعیف منچستر با مورینیو فراموش شود. نتایج منچستر دو هفته پس از نشستن سولسشر روی نیمکت این تیم رؤیایی بوده است تا خانواده گلیزر به عنوان مالکان امریکایی یونایتد فعلاً نفس راحتی بکشند. منچستر در اولین بازی با سولسشر، ۵ بر یک کاردیف را برد. در ادامه و در هفته نوزدهم ۳ بر یک هادرسفیلد را از پیش‌رو برداشت و در سومین مسابقه نیز این تیم متحول شده یک‌شنبه شب بورنموث را ۴ بر یک شکست داد تا سولسشر در سه بازی، سه برد متوالی، آن هم با نتیجه‌های پرگل کسب کند.

تغییر سبک بازی نتیجه بخش شد
یکی از مهم‌ترین تغییرات منچستر با سولسشر بالا رفتن قدرت تهاجمی و آمار گلزنی یونایتد است. این تیم در سه بازی اخیر ۱۲ گل زده است. یکی از تغییرات این است که بازیکنان آزادی پیدا کرده‌اند و سولسشر بازیکنان را در پست‌های اصلی خود قرار داده و به آن‌ها آزادی بیشتری داده است. او همچنین از تیم خواسته مالکیت توپ را در بازی‌ها در اختیار داشته باشند. با مورینیو، یونایتد در ۲۴ بازی ۳۸ گل زده بود، یعنی به‌طور میانگین ۱/۵۸ گل در هر بازی، اما با مربی جدید این آمار به ۴/۶ گل در هر بازی رسیده است. نکته مهم دیگر این است که از زمان تغییر مربی دوندگی بازیکنان یونایتد بیشتر شده، این تیم در هر سه بازی اخیر در حالی که از حریف پیش بوده، نیمه اول را به پایان برده است، اتفاقی که به ندرت در زمان مربیگری مورینیو می‌افتاد.
 سولسشر پس از سومین برد متوالی با یونایتد معتقد است یونایتد بهتر از این هم خواهد شد: «باید از دیدن اینکه بازیکنان خودشان را با تمام قدرت در خدمت تیم قرار می‌دهند، لذت برد. میزان تلاش تیم بی‌نظیر است. بازیکنان می‌دانند بازی کردن در منچستریونایتد توانایی و لیاقت بالایی می‌خواهد. تمرینات تیم کیفیت بالایی دارد. مسلماً بهتر خواهیم شد و در تلاش هستیم کمتر گل بخوریم. همه فکر می‌کنند به دنبال فوتبال تهاجمی هستم، اما اساس هر تیمی بر مبنای خوب دفاع کردن بنا شده است. اگر گل نخورید، شانس زیادی برای برنده شدن در مسابقه خواهید داشت.»

پوگبا با رفتن مورینیو دوباره پوگبا شد!
خبر خوب دیگر برای یونایتدی‌ها اوج‌گیری دوباره خرید گرانقیمت فرانسوی‌شان است. پل پوگبا که پس از اختلاف با مورینیو، شایعه رفتنش از منچستر هم به گوش می‌رسید با آمدن سولسشر زیرورو شده و در سه دیدار اخیر منچستر با هدایت سولسشر در هفت گل تأثیرگذار بوده است. پوگبا چهار گل زده و سه پاس گل برای هم‌تیمی‌های خود مهیا کرده است. هافبک فرانسوی منچستر تغییر سبک بازی تیم را در این نتایج تأثیرگذار می‌داند: «منچستریونایتد همیشه باید صدرنشین لیگ باشد. از هر کدام از بازیکنان یونایتد بپرسید همین را به شما خواهند گفت. این روز‌ها همه از بازی کردن برای یونایتد لذت می‌بریم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار