کد خبر: 940047
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶
در نشست خبری جشنواره شعر و داستان انقلاب مطرح شد
مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با اشاره به اینکه در حال حاضر داریم به نقطه‌ای می‌رسیم که باید بحث جریان شناسی انقلاب را فعال کنیم، گفت: داوران از چهره‌های شاخص هستند و برگزیدگان هم پرچمدار ادبیات و نماد استقلال‌طلبی و آزادی خواهند بود.
سيدمرتضی ذاكر
عباس محمدی مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در نشست خبری یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر و داستان انقلاب گفت: امسال به نوعی جشن انقلاب با این جشنواره گره خورده است و امروز فراخوان جشنواره را منتشر می‌کنیم. جشنواره شعر و داستان انقلاب چند سالی است که محدود به داخل نبوده و به شکل بین‌المللی برگزار می‌شود. ما روزی به این نقطه می‌رسیم که آثاری که به دستمان می‌رسد بیانگر جایگاه و ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد. در حال حاضر به نظرم داریم به نقطه‌ای می‌رسیم که باید بحث جریان شناسی انقلاب را فعال کنیم.
وی افزود: داوران از چهره‌های شاخص هستند و برگزیدگان هم پرچمدار ادبیات و نماد استقلال‌طلبی و آزادی خواهند بود. بخش ویژه امسال، بخش بین‌الملل است که با موضوع عدالت و آزادی در دو محور جنبش ضدسرمایه داری و مقاومت مردم یمن برگزار می‌شود.
در بخش بعدی این نشست، ساسان ناطق دبیر بخش داستان جشنواره شعر انقلاب گفت: نگهداری دستاورد‌های بزرگ اجتماعی با وجود فراموشکاری بشر و منفعت طلبی احزاب مختلف کشور، کاری است سخت. در چنین وضعیتی به جای افسوس خوردن بهترین کار، دوراندیشی است که این اتفاق به مدد تلاش مرحوم فردی و حوزه هنری رخ داد. جشنواره شعر و داستان انقلاب شاید تخصصی‌ترین جشنواره ادبی مربوط به انقلاب اسلامی باشد. انقلاب خیلی به ارزش‌های انسانی کمک کرده است پس مهم است که چه اتفاقی برای انسان برآمده از آن می‌افتد. شخصیت‌های داستانی این ادبیات نمی‌توانند منفعل باشند. قطعاً همه بر این باوریم که در حوزه ادبیات انقلاب نویسندگان ما باید صاحب موضع باشند و شخصیت داستانشان قابل قبول باشد.
در بخش دیگری از این نشست محمدمهدی سیار دبیر بخش شعر جشنواره گفت: شعر زمانی رسانه اول ایرانی‌ها بود. بعد از ورود رسانه‌های مدرن، رقابت بین شعر و این رسانه‌ها شکل گرفت و بعداً به تقابلی منجر شد که برخی از اشعار به عنوان شعر رسانه‌ای معرفی شدند. ظاهر انقلاب ما روحی شاعرانه داشت و شعر هم ذاتاً اینگونه است، یعنی ذاتش انقلابی است. ما در جشنواره شعر انقلاب راه را هم بر هیچ اثری نبسته‌ایم، یعنی اشعار عاشقانه، اجتماعی و... که جان شعر انقلاب را داشته باشند، در چرخه داوری‌ها بررسی می‌شوند. امیدوارم قدر شعر انقلاب بیشتر دانسته شده و حقش ادا شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار