کد خبر: 938903
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۵
رئال‌– العین، در فینال جام باشگاه‌های جهان
رئال‌مادرید و العین امشب فینال جام باشگاه‌های جهان را در ورزشگاه زاید ابوظبی برگزار می‌کنند. کهکشانی‌ها در حالی به مصاف حریف اماراتی خود می‌روند که تقریباً از قهرمانی‌شان در این رقابت‌ها مطمئن هستند.
اشرف رامين
رئال‌مادرید و العین امشب فینال جام باشگاه‌های جهان را در ورزشگاه زاید ابوظبی برگزار می‌کنند. کهکشانی‌ها در حالی به مصاف حریف اماراتی خود می‌روند که تقریباً از قهرمانی‌شان در این رقابت‌ها مطمئن هستند. از طرفی صعود العین به فینال جام باشگاه‌ها نیز از جمله اتفاقات عجیب این دوره است. دیدار رده‌بندی نیز بین دو تیم کاشیما آنتلرز و ریورپلاته برگزار می‌شود.

کاشیما قربانی رئال
قهرمان اروپا همانطور که انتظار می‌رفت قهرمان آسیا را بدون دردسر از پیش‌رو برداشت تا با صعود به بازی نهایی در آستانه کسب یک جام دیگر قرار بگیرد. رئال که پیش از رفتن زین‌الدین زیدان برای سومین سال متوالی فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده بود در دیدار نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های جهان کاشیما آنتلرز را با هت‌تریک گرت بیل مغلوب کرد تا یک پای فینال باشد. تیم ژاپنی که با پیروزی مقابل پرسپولیس قهرمانی در قاره کهن را جشن گرفته بود در یک‌چهارم نهایی مقابل چیواس گوادالاخارا مکزیک به پیروزی رسید، اما رئالی‌ها ترمز کاشیما را کشیدند و اجازه پیش‌روی به این تیم را ندادند.

رکورد‌های ویژه
جدال با کاشیما به غیر از صعود به فینال ثمرات دیگری هم برای مادریدی‌ها داشت؛ رکوردشکنی تونی کروس یکی از آن‌ها بود. هافبک آلمانی پنجمین حضور در نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های جهان را به ثبت رساند و از رکورد رونالدو و اینیستا عبور کرد. علاوه بر این با قهرمانی احتمالی قو‌های سفید در این رقابت‌ها رکورد دیگری نیز برای کروس ثبت می‌شود. بازیکنان رئال این فرصت را دارند که چهارمین قهرمانی‌شان در جهان را جشن بگیرند. آن‌ها که سه فصل متوالی قهرمانی در اروپا را تجربه کرده‌اند، بدون شک توانایی شکست العین را هم دارند، به ویژه اینکه قدرت رئال و ستاره‌های این تیم به هیچ وجه قابل قیاس با تیم اماراتی نیست. از طرفی کهکشانی‌ها برای قهرمانی امشب انگیزه دیگری هم دارند و آن گذشتن از رکورد بارسلوناست. آبی‌و‌اناری‌ها همانند رئال سه بار قهرمانی در جام باشگاه‌ها را به دست آورده‌اند و حال تیم سولاری در صورت غلبه بر العین با چهار قهرمانی رکورددار دنیا لقب می‌گیرد. برای رئالی که با ۱۳ قهرمانی در قاره سبز بی‌رقیب است، تصاحب چهارمین جام باشگاه‌های جهان نیز دشوار نیست.
امید‌های سولاری
سرمربی کهکشانی‌ها از عملکرد شاگردانش در جام باشگاه‌های جهان رضایت کامل دارد. سانتیاگو سولاری حضور در فینال رقابت‌ها را حق تیمش خواند: «انتظار دارم العین تیم خوبی باشد، چون هیچ‌کس بی‌دلیل به فینال جام باشگاه‌های جهان نمی‌رسد. آن‌ها نماینده نیوزیلند و بعد ریورپلاته را شکست داده‌اند و برای این در فینال هستند که لیاقتش را داشته‌اند. برای به دست آوردن جام باید مثل دیدار با کاشیما جدی باشیم و خوب بازی کنیم.» سولاری همچنین به شکل ویژه از گرت بیل تشکر کرد: «همه انتظار چنین درخششی از گرت بیل را داشتیم. او در تمام بازی‌های رئال عالی بازی می‌کند، ولی نباید فراموش کنیم که زدن سه گل در یک بازی کار ساده‌ای نیست. چیزی که بیل را برای ما مهم می‌کند فقط گل‌های او نیست. تعهدی که او نسبت به رئال دارد برای ما از هر چیز دیگری مهم‌تر است. گرت بیل نشان داد که می‌تواند یک‌تنه بار تیم را به دوش بکشد کمااینکه او قبلاً هم چنین کاری را تکرار کرده بود.» در تاریخ رقابت‌ها پیش از این فقط لوئیز سوارز و لیونل مسی موفق به هت‌تریک شده بودند.

شگفتی آسیا
حضور العین به عنوان یکی از دو فینالیست جام باشگاه‌های جهان از آن اتفاقاتی است که کسی انتظارش را نداشت. این تیم به لطف میزبانی در این رقابت‌ها حضور داشت. العین که تیم ولینگتون نیوزیلند قهرمان اقیانوسیه و اسپرانس تونس قهرمان آفریقا را مغلوب کرده بود در نیمه‌نهایی به مصاف قهرمان لیبرتادورس رفت. ریورپلاته برخلاف آنچه انتظار می‌رفت نتوانست از سد العین بگذرد و در ضیافت پنالتی‌ها نتیجه را به میزبان واگذار کرد تا نماینده امارات در عین ناباوری فینالیست جام باشگاه‌های جهان لقب گیرد. این تیم دومین تیم آسیایی است که صعود به فینال جام باشگاه‌های جهان را تجربه می‌کند. کاشیما آنتلرز در سال ۲۰۱۶ اولین تیم قاره کهن بود که این افتخار نصیبش شده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار