کد خبر: 938531
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲ ٫ ۵ میلیون اصله نهال در استان تولید شده که برای ۹۶۷ هزار اصله آن تاکنون لیبل صادر شده است.

،لطف الله رضایی اظهار کرد: عمده تولیدات در قالب نهال‌های پسته، زردآلو، بادام، گلابی، انگور، انجیر و گردو بوده است .
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تولید ۳۰۵ هزار اصله نهال زردآلو ، ۲۷۰ هزار اصله نهال پسته ، ۵۹ هزار اصله نهال بادام، ۴۷ هزار اصله سیب، ۴۵ هزار اصله گلابی خبر داد و گفت: ۵۰ هزار اصله نهال انجیرو ۱۴۱ هزار اصله سایر نهالهای شناسه دار از ۲۴ نهالستان دارای مجوز استان صورت گرفته است .
رضایی با اشاره به اجرای سیاست توسعه و جایگزینی باغات بجای محصولات زراعی پر مصرف در سطح کشور و به‌خصوص در استان اضافه کرد: سالانه حدود ۲۰۰۰ هکتار باغات جدید نیازمند نهال استاندارد و دارای اصالت و سالم است که خوشبختانه به جز گونه‌های خاص عمده آن در داخل استان تولید می‌شود و مازاد تولید نهال استان به استان‌های همجوار و به کشورهای حوزه دریای خزر صادر می گردد .
وی تصریح کرد: ادامه فرآیند استاندارد سازی نهالستان‌ها،تأمین و تولید نهال مورد نیاز توسعه باغات از ارقام مرغوب،حفظ و تکثیر ژرم پلاسم غنی ارقام بومی،تکثیر پایه‌های رویشی عاری از ویروس و مقاوم از جمله سیاست‌های سازمان است .
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در برنامه‌ریزی صورت گرفته سه باغ مادری جهت تهیه اندام تکثیری در استان احداث شده و نهال به صورت گواهی شده در اختیار بهره برداران قرار گیرد

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار