کد خبر: 936608
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۴
اعتیاد به مواد مخدر عامل مؤثری در فروپاشی زندگی مشترک زن و شوهر است و این بیماری همواره کانون گرم خانواده را هدف قرار می‌دهد.
اعتیاد به مواد مخدر عامل مؤثری در فروپاشی زندگی مشترک زن و شوهر است و این بیماری همواره کانون گرم خانواده را هدف قرار می‌دهد. اعتیاد همسر یا شوهر اگر در نهایت به طلاق که یکی از آسیب‌های اجتماعی است ختم نشود آسیب‌های فراوان دیگری را همراه دارد که افراد خانواده را درگیر می‌کند. مانند پرونده مرد معتاد به شیشه که برادر زنش را باشلیک گلوله زخمی کرده بود، هنگام فرار ماجرا جویانه که در توهم شیشه رخ داده بود با سقوط مرگبارش به پایان رسید.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت‌۶ صبح روز شنبه دهم آذر‌ماه قاضی منافی‌آذر، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران کلانتری ۱۴۰‌باغ فیض از مرگ مشکوک مرد جوانی با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس‌آگاهی راهی محل شد. تیم جنایی داخل حیاط ساختمان مسکونی پنج‌طبقه‌ای در کوچه اعلایی خیابان ۳۵‌متری گلستان حوالی خیابان سردار جنگل در شمال غرب تهران با جسد خونین مرد جوانی روبه‌رو شدند که پس از سقوط از بالکن طبقه پنجم ساختمان به کام مرگ رفته بود.
در حالی که هیچ یک از اهالی ساختمان مسکونی مرد فوت شده را نمی‌شناختند، صاحب آپارتمان طبقه پنجم در توضیح ماجرا گفت: هوا هنوز تاریک بود و همراه همسرم در اتاق خواب که به بالکن خانه‌ام راه دارد خواب بودیم که دیدم مرد غریبه‌ای داخل بالکن خانه‌ام است و پنجره را بادست می‌کوبد و ازما می‌خواهد در بالکن را باز کنیم و به داخل اتاق خواب بیاید. در حالی که به شدت ترسیده بودیم در اتاق خواب را قفل کردیم و به داخل راه پله ساختمان رفتیم و از همسایه‌ها درخواست کمک کردیم و از ترس به داخل خانه یکی از همسایه‌ها رفتیم که دقایقی بعد صدای مهیبی به گوشمان رسید و بعد دیدیم این مرد ناشناس به پایین سقوط و فوت کرده است.

شناسایی مرد فوت شده
پس از این مأموران دست به تحقیق زدند که مشخص شد مرد جوان فوت شده ارشیا نام دارد و در طبقه دوم ساختمان پنج‌طبقه شماره ۱۱ که دیوار به دیوار محل حادثه است همراه همسر و فرزند یک‌و‌نیم ساله‌اش زندگی می‌کند. تحقیقات مأموران نشان داد ارشیا که در کار ساخت و ساز ساختمان فعالیت داشته و معتاد به مواد مخدر شیشه بوده مدتی است با همسرش اختلاف دارد و به همین سبب همسرش از خانه قهر کرده و او را تنها گذاشته است. یکی از اهالی ساختمان شماره‌۱۱ گفت: ارشیا همراه همسر و فرزند یک‌و‌نیم ساله‌اش در این ساختمان زندگی می‌کنند. او مرد بد‌اخلاق و عصبی بود و قانون آپارتمان‌نشینی را رعایت نمی‌کرد و با همسرش هم مشکل داشت که چندی قبل متوجه شدیم همسرش قهر کرده و به خانه پدرش رفته است.

شلیک به برادر زن قبل از سقوط
وی گفت: شب قبل برادر زنش در خانه او بود که ارشیا او را با تفنگ زخمی کرده بود و اورژانس مرد زخمی را به بیمارستان منتقل کرد. مأموران در تحقیقات بعدی و بررسی دوربین‌های مداربسته محل حادثه دریافتند ارشیا شب قبل با برادر زنش تماس گرفته و او را به خانه‌اش دعوت کرده تا درباره زندگی و اختلاف با همسرش با او حرف بزند و از او بخواهد همسرش را به خانه برگرداند. بدین ترتیب ساعت‌۱:۳۰ بامداد برادر همسرش همراه دوستش وارد خانه مرد فوت شده می‌شوند تا اینکه ساعتی بعد ارشیا با برادر زنش درگیر می‌شود و با اسلحه کلت کمری به طرف او شلیک می‌کند و تیر به آرنج دست راست او برخورد می‌کند. پس از این برادرزن ارشیا همراه دوستش از ساختمان به بیرون فرار می‌کنند و موضوع را تلفنی به مأموران کلانتری باغ‌فیض خبر می‌دهند، اما وقتی مأموران به محل می‌رسند اثری از متهم پیدا نمی‌کنند و مرد زخمی را ساعت‌۳:۴۰ بامداد برای درمان به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل می‌کنند.

فرار ماجرا جویانه قبل از سقوط
این در حالی است که دوربین‌ها تا ساعت ۵ صبح مورد مشکوکی را از ساختمان ضبط نمی‌کنند تا اینکه ساعت ۵ صبح خودروی پژوی‌۲۰۷ کنار ساختمان‌۱۱ توقف می‌کند که اهالی ساختمان هم تأیید می‌کنند. دوربین‌ها نشان می‌دهد که پس از این توقف مرد فوت شده احتمال می‌دهد که سرنشینان خودرو برای انتقام از او به ساختمان آمده‌اند و تصمیم می‌گیرد از ساختمان فرار کند.
پس از خارج شدن ارشیا از خانه‌اش در طبقه دوم ساختمان شماره ۱۱ بررسی‌های تخصصی تیم جنایی نشان داد که وی به پشت بام ساختمان خانه‌اش فرار می‌کند و به خیال اینکه افرادی در تعقیب او هستند در پشت‌بام را از پشت با پیچ گوشتی قفل می‌کند تا کسی نتواند در را باز کند.
ارشیا در ادامه از پشت بام ساختمان شماره ۱۱ به پشت بام ساختمان شماره‌۱۳ می‌رود که با بررسی رد پای او مشخص می‌شود وی دقایقی بعد از آن پشت‌بام هم به پشت‌بام ساختمان شماره‌۱۵ می‌رود. مرد فوت شده از پشت بام ساختمان شماره ۱۵ متوجه می‌شود که به بالکن طبقه پنجم ساختمان شماره‌۱۳ راه دارد و بدین ترتیب از آنجا وارد بالکن طبقه پنجم می‌شود تا به گمان خودش از داخل آپارتمان طبقه پنجم به بیرون فرار کند.
وی وقتی وارد بالکن می‌شود با در بسته مواجه می‌شود که با دست شیشه را می‌کوبد تا صاحبخانه در را باز کند، اما صاحبخانه و همسرش در آن تاریکی با دیدن مرد غریبه وحشت کرده و در اتاق خواب را قفل می‌کنند و به خانه همسایه‌شان پناه می‌برند. در این لحظه ارشیا شیشه را می‌شکند و از بالکن وارد اتاق خواب می‌شود، اما دوباره با در بسته دیگری روبه‌رو می‌شود که تصمیم می‌گیرد از بالکن طبقه پنجم وارد بالکن طبقه چهارم شود. مرد جوان خودش را از بالکن آویزان می‌کند تا وارد بالکن طبقه چهار شود، اما ناگهان دستش رها می‌شود و به پایین سقوط می‌کند.
همزمان با انتقال جسد مرد فوت شده به پزشکی قانونی مأموران به دستور قاضی منافی‌آذر تحقیقات خود را درباره خودروی پژو‌۲۰۷ و سرنشینان آن و احتمال دست داشتن این افراد در سقوط مرد جوان آغاز کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار