کد خبر: 935772
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
رونمایی از تازه‌ترین اثر «دکتر سید جواد میری»
کتاب «در جستجوی نظریه‌های اجتماعی در گفتمان شریعتی» نوشته دکتر سید جواد میری، جامعه شناس و عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و علوم انسانی، توسط انتشارات نقد فرهنگ منتشر شد. این کتاب در شش فصل و یک دیباچه تنظیم شده است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: کتاب «در جستجوی نظریه‌های اجتماعی در گفتمان شریعتی» نوشته دکتر سید جواد میری، جامعه شناس و عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و علوم انسانی، توسط انتشارات نقد فرهنگ منتشر شد. این کتاب در شش فصل و یک دیباچه تنظیم شده است.
 
به گزارش جوان آنلاین، در فصل اول کتاب مولف به «رسالت ادیان در دیدگاه شریعتی» و در فصل دو به «احساس دینی و احساس اجتماعی» و نقد شریعتی به کلاسیک‌های علوم اجتماعی پرداخته شده است. در فصل سوم با عنوان «امت و امامت»، فلسفه سیاسی شریعتی مورد خوانش انتقادی قرار گرفته و در فصل چهارم تحت عنوان «نگاهی به نظریه استحمار شریعتی» ضمن بررسی نظریات دکتر شریعتی در این باره به تفاوت آن با مفاهیم آنومی و الیناسیون و افسون‌زدایی اشاره گردیده است. همچنین در فصل «فرانتس فانون» به عنوان فصل پنجم کتاب به بحث‌های پسا استعماری و خوانش شریعتی از فانون نگاهی انتقادی شده و در فصل آخر کتاب «مقایسه‌ای تطبیقی میان اندیشه شریعتی و سید جواد طباطبایی» صورت پذیرفته است.
 
کتاب «در جستجوی نظریه‌های اجتماعی در گفتمان شریعتی» منتشر شد
 
در این کتاب مولف تلاش نموده است «شریعتی» به مثابه نظریه پردازی معاصر مورد بازسازی قرار گیرد و از مفاهیمی همچون «شریعتی» به مثابه «معلم انقلاب» و «شریعتی» به مثابه ایدیولوگِ نو-شریعتیست‌ها فاصله مفهومی گیرد.
 
برای تهیه این کتاب می‌توانید با شماره  ۰۲۱۷۶۲۷۶۷۴۸ تماس حاصل فرمایید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار