کد خبر: 932971
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶
سارق سریالی طلافروشی‌های تهران که با طعمه قراردادن زنان دست به سرقت سرویس‌های طلا می‌زد، بار دیگر بازداشت شد.
سارق سریالی طلافروشی‌های تهران که با طعمه قراردادن زنان دست به سرقت سرویس‌های طلا می‌زد، بار دیگر بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار ما، چند روز قبل یکی از طلافروشان محدوده میدان شهرری به کلانتری ۱۳۱ خبر داد که زوج جوانی یک سرویس طلای او را سرقت کرده‌اند. او گفت: مرد جوان با سرویس طلا فرار کرده، اما موفق شده است همسر او را بازداشت کند. بعد از حضور پلیس در محل، صاحب طلافروشی زن ۲۵ ساله را به آن‌ها تسلیم کرد و گفت: لحظاتی قبل این زن همراه مردی جوان که فکر می‌کردم شوهرش است، وارد مغازه‌ام شدند. آن‌ها مثل همه مشتری‌ها شروع به بررسی طلا‌ها کردند، در حالی که مشغول رسیدگی به کار مشتری دیگری بودم، مردی که همراه این زن بود، سرویس طلایی که ۲۷ میلیون تومان قیمت داشت را از روی پیشخوان برداشت و از مغازه بیرون رفت. همان لحظه این زن به من گفت: مردی که همراهش بود سرویس طلا را سرقت کرد. من هم به سرعت مغازه‌ام را ترک کردم و به دنبال آن مرد دویدم، اما او فرار کرده بود. زن جوان هم وقتی مورد تحقیق قرار گرفت، گفت که آن مرد شوهرش نبوده و با او در خیابان آشنا شده و از او خواسته که برای خرید طلا همراهش به مغازه طلافروشی بیاید که قبول کرده است.
بعد از مطرح‌شدن شکایت پرونده به دستور قاضی به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران فرستاده شد. کارآگاهان در اولین بررسی‌ها موفق شدند هویت متهم را که مردی ۴۲ ساله به نام علیرضا بود، شناسایی کنند. بررسی سوابق او نشان داد، علیرضا قبلاً چهار بار به همین شیوه بازداشت و به زندان افتاده بود که او آخرین بار دو ماه قبل از زندان آزاد شد و دوباره سریال سرقت‌هایش را از سر گرفت.
از آنجا که آدرس مشخصی از متهم وجود نداشت، تحقیقات برای بازداشت او همچنان ادامه پیدا کرد تا اینکه ۱۱ مردادماه او را در خانه یکی از بستگانش در تهرانپارس بازداشت کردند.
او در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد و گفت: با خودروی خودم در خیابان‌های شهر پرسه می‌زدم و زنانی را به عنوان مسافر سوار می‌کردم و سر حرف را با آن‌ها باز می‌کردم. اگر دچار مشکل مالی بودند من خودم را مردی طلافروش معرفی می‌کردم و به آن‌ها وعده کمک می‌دادم. بعد آن‌ها را به مغازه‌های طلافروشی می‌بردم. طوری رفتار می‌کردم که مرد طلافروش فکر کند ما زن و شوهر هستیم. بعد به بهانه انتخاب یک سرویس طلا را برمی‌داشتم و از مغازه فرار می‌کردم. طلا‌ها را هم به مالخری در سرآسیاب می‌فروختم که دوباره بازداشت شدم.
با اطلاعاتی که متهم در اختیار پلیس گذاشت، مخفیگاه مالخر هم شناسایی و بازداشت شد. در بازرسی از مخفیگاه او هم نیم کیلو از طلا‌های سرقتی کشف شد.
سرهنگ کارآگاه کرم یوسف‌وند، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: متهم در چند ماه گذشته در مناطق مختلف تهران از جمله باغ‌فیض، شهرری، افسریه و کرج به همین شیوه اقدام به سرقت طلا کرده است که شاکیان می‌توانند برای شناسایی متهم به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار