کد خبر: 932941
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳
در آغاز هفته چهارم لیگ برتر والیبال تیم خاتم اردکان با پیروزی قاطع برابر میزبانش سایپا به رده دوم جدول صعود کرد.
 
آغاز لیگ برتر والیبال

جوان آنلاین: هفته چهارم لیگ برتر والیبال از ساعت ۱۶ امروز(چهار شنبه) با انجام شش دیدار در شهرهای تهران، ارومیه، مشهد، آمل، ورامی و سیرجان برگزار شد که در  پایان خاتم اردکان موفق شد با ارائه یک بازی برتر سایپا را با نتیجه سه بر صفر شکست دهد و با ۹ امتیاز موقتا به رده دوم جدول صعود کند.

در مهمترین دیدار هفته چهارم که در خانه والیبال و در حضور احمد ضیایی و امیر حسین منظمی و حضور تنها ۱۵۰ تماشاگر بین دو تیم بالای جدولی سایپا و خاتم اردکان برگزار شد که در پایان شاگردان پیمان اکبری در سه ست پیاپی و با امتیاز های ۲۲-۲۵، ۱۸-۲۵ و ۱۹-۲۵ مغلوب خاتم شدند تا با دو برد و دو باخت منتظر سقوط در جدول رده بندی در پاین دیدار‌های هفته باشند.

این دو تیم‌ در حالی به مصاف هم رفتند که تا به اینجای فصل دو پیروزی را کسب کرده بودند و برای باقی ماندن در رده های بالای جدول نیاز مبرم به پیروزی داشتند و با توجه به لژیونر شدن بیشتر ملی پوشان، در ترکیب هر دو تیم چهره های سرشناسی هم چون حمزه زرینی، علی شفیعی و مجتبی شبان برای سایپا و عادل غلامی، فرهاد نظری افشار و شهرام محمودی برای خاتم بازی می‌کردند اما با این وجود استقبال بسیار کم هواداران در خانه والیبال همچنان در هفته چهارم نیز ادامه داشت.

در ست نخست و در سکوت سکوهای خالی خانه والیبال بازی بسیار پایاپای پیش می رفت و ستاره های دو تیم یک بازی تماشاگر پسند را به نمایش گذاشتند اما با امتیاز سرویس زرینی و علی شفیعی و اشتباه وادی در خط حمله، سایپا توانست ۸ بر ۵ از میزبانش پیش افتد. در ادامه شاگردان اکبری با سرویس زیبای شفیعی نهمین امتیاز را تیز کسب کردند تا رضا سالک چاره‌ای جز گرفتن زمان استراحت نداشته باشد. اما خاتم به لطف قامت بلند حسن صنوبر در دفاع روی تور موفق شد اختلاف را به حداقل برساند تا این بار پیمان اکبری زمان استراحت بگیرد. با توپ گیری‌های دیدنی مرندی مهمان توانست ۱۳ بر ۱۱ از سایپا جلو بیفتد. در میانه‌های ست برتری دو امتیازی خاتم شکست و سایپا توانست در امتیاز ۱۷ بازی را به تساوی بکشاند اما در امتیاز ۱۸ بین نظری افشار و سرعتی زن سایپا تنشی به وجود آمد و باعث شد تا داور به هرکدام از بازیکنان دو تیم کارت زرد نشان دهد. در اواخر ست با عملکرد موفق محمودی در توپ های برگشتی خاتم ۲۱ بر ۱۹ پیش افتاد در نهایت این ست پر از حاشیه و جنجال ۲۵ بر ۲۲ به سود خاتم پایان یافت.

در ست دوم باز هم اعتراضات از سوی بازیکنان دو تیم ادامه داشت اما با تین وجود خاتم به لطف ستاره های با تجربه‌اش توانست ۷ بر ۳ از میزبان نارنجی پوشش پیش بیفتد. برتری خاتم بر شاگردان اکبری ادامه داشت و حتی حضور توخته هم نتوانست سایپا را به بازی برگرداند و حساب کار ۱۳ بر ۸ به سود مهمان در جریان بود. در پایان خاتم با حفظ برتری امتیازی موفق شد با حساب ۲۵ بر ۱۷ از سد سایپا بگذرد و در مجموع دو بر صفر از میزبانش پیش بیفتد.

در ست سوم اکبری که همه چیز را از دست داده می‌دید دست به تغییرات زد و توخته، حضرت پور و فلاحت خواه را روانه زمین کرد اما بازهم تجربه خاتمی ها و استفاده از توپ‌های برگشتی باعث شد تا حساب کار ۶ بر ۴ به سود مهمان شود‌. با وجود تلاش‌های بی امان بازیکنان جوان سایپا این خاتم بود که موفق شد اختلاف را به عدد ۳ برساند و ۱۴ بر ۱۱ پیش افتد تا اکبری نخستین زمان استراحت را درخواست کند. در ادامه اختلاف بیشتر هم شد و در پایان خاتم با پیروزی ۲۵ بر ۱۹ توانست سه بر صفر برنده شود و با ۹ امتیاز به رده دوم صعود کند.


همچنین در میانه‌های بازی از ویدئو چک ایرانی با حصور احمد ضیایی و امیر حسین منظمی بهره برداری شد.

نتایج کامل هفته چهارم لیگ برتر والییال به شرح زیر است:

سایپا صفر - خاتم اردکان ۳(۲۲-۲۵، ۲۰-۲۵ و ۱۹-۲۵)

کاله مازندران یک - شهرداری ارومیه۱(۲۶-۲۸، ۲۶-۲۴، در ست سوم جریان دارد)

فولاد سیرجان یک - شهرداری گنبد ۱(۲۲-۲۵، ۲۵-۲۳، در ست سوم جریان دارد)

دورنای ارومیه یک - پیکان تهران ۲(۱۵-۲۵، ۱۶-۲۵، ۲۵-۲۳ و در ست چهارم جریان دارد)

شهرداری ورامین ۲ - شهروند اراک صفر(۲۵-۱۶، ۲۵-۱۳ در ست سوم جریان دارد)

پیام مشهد صفر - شهرداری تبریز یک (۲۴-۲۶، در ست دوم جریان دارد)

عقاب نهاجا(قرعه استراحت)

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار