کد خبر: 932080
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
معاون دادگستری استان اعلام کرد:
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان سمنان گفت استان سمنان با بهره ‌ گیری 86 درصدی از روش ابلاغ الکترونیک رتبه نخست کشوری را در ابلاغ الکترونیکی ابلاغیه‌ها احراز کرده است.

محبوبه صابر طی گزارشی به مناسبت هفته خدمات الکترونیک قضایی گفت: بیش از 1میلیون ابلاغ به روش الکترونیکی از زمان شکل‌گیری این سامانه تا پایان شهریور 97، توسط شعب قضایی در سراسر استان سمنان صادر شده است.

وی افزود: درنیمه اول سال جاری 233 هزار ابلاغ الکترونیکی صادر شده است که 87درصد از مجموع ابلاغ‌های صادره در این استان را در بر می‌گیرد.

صابر گفت: افزایش خدمات الکترونیک قضایی ثمرات بسیار زیادی را به همراه داشته است از جمله ایجاد سرعت در مراحل دادرسی، جلوگیری از صدور احکام غیابی، کاهش هزینه‌های ایاب و ذهاب مردم و ماموران، کاهش هزینه‌های چاپ اوراق و حفظ محیط زیست، حفظ محرمانگی ابلاغ‌ها و حقوق شهروندی اشخاص که اهمیت زیادی دارند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان سمنان همچنین از ثبت‌نام 114 هزار نفر از شهروندان استان سمنان در این سامانه خبر داد و از شهروندان خواست تا با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و دادگستری حوزه های قضایی استان نسبت به ثبت‌نام خود در این سامانه اقدام کنند.

صابر همچنین از اتصال تمامی حوزه‌های قضایی و ساختمان‌های دادگستری و شوراهای حل اختلاف استان به فیبر نوروی و بهره‌مندی از سیستم‌های نوین ویدئوکنفرانس در جهت کاهش ایاب و ذهاب مدیران و کارکنان به مرکز استان و فراهم سازی امکان ارائه خدمات بیشتر در ساعات حضور در دستگاه خبر داد.

وی با تاکید بر اهتمام مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه در افزایش خدمات الکترونیک در قوه قضائیه به مراجعین از ثبت شکوائیه در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در آینده ی نزدیک خبر داد و اظهار کرد: نشر آگهی به صورت الکترونیکی و رایگان از جمله خدمات جدید مرکز می باشد که در استان سمنان در حال اجرا است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر