کد خبر: 930724
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
پاسخ کاربران فضای مجازی به اظهارات مشاور وزیر امور خارجه آمریکا
برایان هوک گفته است: «ما می‌دانیم که مردم ایران، آمریکا را دشمن خود نمی‌دانند. رژیم ایران مرتباً نظرات مردم را به گونه دیگری جلوه می‌دهد.» این اظهارات با واکنش بسیاری از کاربران فضای مجازی روبه‌رو شده است.

گروه بین الملل جوان آنلاین: برایان هوک، مشاور سیاست‌گذاری وزارت امور خارجه آمریکا، در کلیپی که به تازگی از طریق حساب توییتر فارسی وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده، گفته است: «ما می‌دانیم که مردم ایران چه می‌گویند و آن را با آنچه رژیم می‌گوید مقایسه می‌کنیم و ما به این نتیجه رسیده‌ایم که رژیم ایران مرتباً نظرات مردم را به گونه‌ای دیگری جلوه می‌دهد. و دهه‌هاست که می‌شنویم رژیم همیشه می‌گوید: «مرگ بر آمریکا» اما ما می‌دانیم که مردم ایران اینطور فکر نمی‌کنند و آن‌ها مردم ایران را به شکل دیگری به دنیا معرفی می‌کنند.»

آمریکا دشمن من، مادرم و مادر بزرگم بوده و هست

این گفته اما در داخل ایران و در مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است و واکنش‌های بسیاری را برانگیخت. کاربران با سلایق مختلف آمریکا را دشمن نسل‌های گذشته و حال ایران خوانده‌اند و با اشاره به بدعهدی‌ها و خباثت‌های مختلف آمریکا به ویژه خروج از برجام این گفته‌ی برایان هوک را غلطی اضافه خواندند. برخی دیگر از کاربران نیز با انتشار بخش‌هایی از راهپیمایی‌های 22 بهمن و روز قدس خطاب به آمریکا نوشته‌اند: «ببین و بمیر». در ادامه به برخی از این واکنش‌ها اشاره می‌گردد.

کاربری با نام کاربری «آرا» نوشته است: «حقیقتاً تا قبل از خروج آمریکا از برجام نسل ما به خوبی این شعار رو درک نمی‌کرد، سیاست‌های آمریکا به ما کمک کرد تا علت عمق تاریخی این شعار رو بهتر درک کنیم، خونده بودیم احساس نکرده بودیم، خلاصه که مرگ بر سیاست‌های آمریکا... این از من :)»

آمریکا دشمن من، مادرم و مادر بزرگم بوده و هست

علی فیض اللهی نیز نوشته است: «شما خیلی بیجا می‌کنید از وقتی که علیه مردم ما کودتا کردید و ساواک رو تشکیل دادید و به حمایت از شاه دیکتاتور ایران روی‌آوردید و به هواپیمای مسافربری ما شلیک کردید ترجیع بند حرف ای ملت ایرانه مرگ بر آمریکاست تازه جمهوری اسلامی نتونسته پا به پای مردم پیش بره.»

کاربری با عنوان «sirishda» نیز توئیت کرده است: «من به عنوان یک ایرانی آمریکا رو نه تنها دشمن کشورم و مردمم میدونم بلکه خطری برای کل منطقه میبینم, دلیلش هم میلیون خاورمیانه ای کشته شده توسط نیروهای وحشی آمریکایی و گروهکای تروریستی حمایت شده توسط آمریکاس, لذا برایان هوک غلط کرده همچین فکری میکنه!»

شخصی دیگر با نام کاربری «Pegah sh» نیز با دشمنی آمریکا با نسل‌های گذشته و حال ایران، نوشته است: «نه‌تنها من به فرزندم از بدعهدی آمریکا در برجام می‌گویم، مادرم به من از همدستی آمریکا با شاه و سرکوب مردم می‌گفت و مادربزرگم به مادرم از کودتای ۲۸مرداد. آمریکا در کنار جنایت‌های همیشگی‌اش، برای هر نسلی از ایرانیان یک یادگار نفرت‌انگیز و غیرقابل بخشش باقی گذاشت!»

آمریکا دشمن من، مادرم و مادر بزرگم بوده و هست

«Rika Usami» نیز با اشاره به پست صفحه تویتر وزارت امور خارجه آمریکا توئیت زده است: «وجهه‌ی یک جنایتکار، چه یک فرد باشه و چه یک حکومت خونریز که بیشتر از ۱۰۰ جنگ در نقاط مختلف جهان راه انداخته هرگز با کلمات تطهیر نخواهد شد.»

«Soroush I M» نیز نوشته است: «کاری به حکومت ندارم، ولی شما هر جا دست گذاشتید، جز جنگ و نکبت و بدبختی ثمری نداشت. آخرین نمونه ها عراق و افغانستان و سوریه. حقوق بشر و دموکراسی را هر جور دوست دارید تعبیر می کنید. بن سلمان و نتانیاهو قهرمان حقوق بشر می شوند و حکومت ایران بد. معیارهای دوگانه و مبتنی برمنافع!»

سید امیر سادات موسوی نیز در ذیل پست حساب توئیتری وزارت امور خارجه نوشته است: «به عنوان یک نفر از مردم ایران، آمریکا رو دشمن خودم و بقیه‌ی مردم ایران و بسیاری از ملت‌های جهان می‌دونم.»

کاربری با عنوان «Mary Harmony» نیز نوشته است: «سردمداران‌‍تون همین احمق‌های ببوی سطحی‌نگر هستند که با وجود خرج کلان نظامی این همه پروژه‌ی شکست‌خورده دارید و سرتاسر عالم هرجا انسان آزاده‌ای هست از شما بیزار و منزجره. ما آمریکا رو یک کشور یا دولت نمی‌دونیم، هیولای زنده‌ی امپریالیسم می‌دونیم و مرگ بر آمریکا یعنی این. درت رو بذار!»

آمریکا دشمن من، مادرم و مادر بزرگم بوده و هست

«محمود عرب جوادی» نیز توئیت کرده است: «ما آمریکا را دشمن شماره یک خودمان می‌دانیم چون طی سال‌ها بیشترین فشارها را به ما آوردید و می‌خواهید آخرین کشوری را هم که دارد در برابرتان مقاومت می‌کند را وادار کنید که مطیعتان در نظم نوین جهانی بشود! شما به دنبال منافعتان در خاورمیانه هستید، نفت گاز و ... نه دموکراسی!»

سعید قبایلی نیز کامنت گذاشته است: «اگر خون ما را زمین بریزند خواهد نوشت مرگ بر آمريكا»

کاربری با نام «حسین رمضانی» نیز با اشاره به قتل جمال خاشقجی، خبرنگار معترض به آل سعود، نوشته است: «امریکا یک رژیم سرمایه داری مزخرف هست که با قانون شکنی هاش دنیا رو تبدیل به جنگل کرده . بله کاملا درسته امریکا دشمن مردم ایران نیست بلکه به اعتقاد من دشمن نظم جهانی و قانون مندی در دنیاست . بسیار پلید و عهد شکن . ناقض پیمانهای بین المللی . قلدر.زورگو.خبر نگارتکه تکه شده.پول پول»

شخصی با نام کاربری «SamAt» نیز توئیت کرده است: «خدایا ببین کی چی میگه!! شما در تمام سریال‌هایتان یکبار هم که شده از ایران به عنوان دشمن آمریکا یاد می‌کنید، مبادا مردم آمریکا ذهنیتشان راجع به ایران عوض بشود. شما همین الان در رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی وحشت از ایران ایجاد می‌کنید، که مبادا توریست بیاید و با چشمش دروغ‌های شما را ببیند.»

آمریکا دشمن من، مادرم و مادر بزرگم بوده و هست

«مهدی نصرتی» نیز با توجه به حجم اعتراض‌ها در ذیل این پست نوشته است: «دیدم همه نوشتن مرگ بر آمریکا و سیاست هاش، گفتم بهت بگم توییت رو پاک کنی آبروی خودت و برایان رو نبری بهت بگن دروغ گو.... مرگ بر آمریکا و سیاست هاش... اینم از من»

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
0
مرگ برآمریکا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار