کد خبر: 927041
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
هنگامی که قصد رفتن به مسافرت با هواپیما را دارید، اولین موضوعی که با آن مواجه می شوید خرید بلیط هواپیمای سفرتان است.

هنگامی که قصد رفتن به مسافرت با هواپیما را دارید، اولین موضوعی که با آن مواجه می شوید خرید بلیط هواپیمای سفرتان است.

بهترین و راحت ترین روش رزرو بلیط هواپیما این است که از طریق وبسایتی معتبر نظیر AirplaneTicket.ir لیستی کامل از تمام بلیط ها و قیمت ها را مشاهده کنید و به راحتی از طریق اینترنت اقدام به خرید بلیط هواپیمایتان کنید. اما در این میان مشاهده می کنید که بلیط ها از طریق شرکت های هواپیمایی متفاوتی ارائه شده اند. شما در باره این شرکت ها چقدر اطلاعات دارید و از پیشینه آن ها تا چه اندازه می دانید. دانستن این اطلاعات می تواند به شما کمک کند برای تهیه بلیط خود انتخاب درست تر و آگاهانه تری داشته باشید. از اولین باری که یک شرکت هواپیمایی در ایران شروع به فعالیت کرد حدود 57 سال می گذرد. شروع آن تقریبا در سال های 1340 بود و بعد از آن  تا به امروز، شرکت های هواپیمایی متعدد خصوصی و غیر خصوصی متعددی در کشور ما کارشان را آغاز کردند که تعداد آن ها تا به الان 21 ایرلاین در حال فعالیت در کشور می باشند. پس با ما همراه باشید تا با هم مهم ترین این ایرلاین های ایرانی را بررسی و مرور کنیم.

    هما (ایران ایر)

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با نام هما، به عنوان اولین ایرلاین ایرانی از سال 1341 فعالیت خود را رسما با هدف حمل و نقل مسافرین و محمولات پستی به داخل و خارج از کشور آغاز نمود. در واقع موضوع اینگونه شکل گرفت که این ایرلاین از سال های 1325 و درست بعد از جنگ جهانی دوم، اولین مسیر پروازی خود را از تهران به مشهد مقدس جهت جابجایی مسافران آغاز نمود و در مدت زمان 17 سال تا سال 1341 با دارا بودن تنها چند پرواز بین المللی به مهم ترین خط هوایی داخلی مبدل گشت. در سال 1333 نیز خطوط هوایی خصوصی دیگری تحت عنوان پرشین ایر را جهت حمل بار به اروپا تاسیس نمود. بعد از آن در پنجم اسفند سال 1340 این دو شرکت را را با هم ادغام و خط هوایی جدید با نام هواپیمایی ملی ایران و با نام اختصاری هما فعالیت خود را رسما از یک سال بعدش آغاز نمود. هدف اولیه تاسیس این شرکت این بود تا پرواز های  داخلی کشور را با اصول ایمنی بیشتر و سرویس هایی به کشور های دیگر انجام دهد. این شرکت با حدود نیم قرن تجربه یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین شرکت هایی هواپیمایی کشور محسوب می شود و با جابجایی میلیون ها مسافر ایرانی و خارجی در این مدت زمان، صد ها پرواز تا کنون انجام داده است.

    ایران ایرتور

شرکت هواپیمایی ایران ایر تور شرکتی خصوصی که در سال 1351 با هدف پرواز های چارتری و توریستی، همچنین توسعه سفر های گردشی و زیارتی و تورهای داخلی و خارجی زیر نظر شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) فعالیت خود را آغاز نمود. در سال 1361 تور های منظمی د رمسیر مشهد اجرا می شد که به دلیل استقبال از این تورها بعد از دو سال فعالیت خود را در غالب تور به کشورهای دیگر همچون شارجه، دبی، چین، هند، کوالالامپور و سنگاپور آغاز نمود. در طی سال های 1368 و 1369 این شرکت جهت جذب توریست سمینارهایی برگزار کرد و با حضور در نمایشگاه های بین المللی و کسب جوایز پذیرای مهمان هایی از کشور هایی نظیر المان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، سوئیس، اتریش، انگلستان، امارات، بحرین و کویت بود. از سال 1371 به علت افزایش تعداد مسافران 6 فروند هواپیما اجاره کرد و شهر مشهد را به عنوان مرکز فعالیت خود قرار داد و از مشهد به 13 استان مسافران را جابجا می کرد. سپس مسئولیت انجام پرواز هایی خارجی همچون حج عمره، حج تمتع و پروازهای منطقه ای مانند دمشق، استکهلم، مسکو، عشق آباد را به برنامه خود اضافه نمود؛ به طوری که 55 درصد از پرواز های حج تمتع و عمره از طریق این شرکت صورت می گرفت. این شرکت تا سال 1389 به عنوان یکی از شرکت های دولتی فعالیت می کرد و پس از آن از ابتدای سال 1390 با اجاره و خرید هواپیما های بیشتر به وزارت دفاع منتقل شد و مسیر های پروازی خود را در این راه گسترش داد؛ اما به دلیل مشکلات مالی در سال 1394 این شرکت به مزایده گذاشته شد و به بخش خصوصی منتقل شد. در حال حاضر این شرکت بیش از 200 پرواز داخلی و خارجی در هفته انجام می دهد و طی قرار دادی در سال 1396 بیش از 45 فروند هواپیمای ایرباس از فرانسه سفارش داده است و امروزه بیشتر پرواز های این شرکت در آسمان ایران صورت می گیرد.

    آسمان

شرکت هواپیمایی آسمان در سال ۱۳۵۹ با ادغام چند شرکت ایر تاکسی، پارس ایر، ایر سرویس و هور آسمان تشکیل شد و امروزه به عنوان یکی از وسیع ترین شبکه های پروازی به شهر های داخلی به شمار می رود. شرکت آسمان در ابتدا با هدف پرواز به نقاط دور افتاده کشور به وسیله هواپیما های کوچک، فعالیت خود را آغاز نمود ولی با تغییر در قانونی که دارا بودن هواپیما های پهن پیکر را برای سایر شرکت های هواپیمایی بجز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، منع می کرد، ناوگان خود را به هواپیما هایی با برد متوسط و تعد صندلی های بیشتر تجهیز کرد و پروازش را به مناطقی با مسافر کمتر و دور تر در سطح کشور ادامه داد.

این شرکت سه شهر تهران، شیراز و مشهد را به عنوان سه مرکز اصلی خود قرار داد به طوری که هر سه مرکز به خدمه پروازی، آشیانه های تعمیر و نگهداری مستقل تجهیز شدند. در سال 1381 هوپیمایی آسمان به صندوق باز نشستگی کشور واگذار شد و این موضوع موجب پیشرفت بیشتر شرکت شد. شرکت آسمان همیشه در فعالیت خود دو  مشخصه مهم را در نظر گرفته که یکی توسعه ناوگان و دیگری توسعه توانمندی های فنی شرکت است و همین امر نیز موجب شده تا پیشرفت های قابل توجهی را در زمینه های مختلف کسب نماید و از سازمان های معتبر هوایی گواهی نامه های معتبری نیز دریافت نماید. این شرکت با دارا بودن 33 فروند هواپیما،به طور منظم به 40 شهر داخلی و 13 کشور خارجی پرواز منظم دارد.

    ماهان

شرکت هواپیمایی ماهان، شرکتی خصوصی است که در سال 1372 در کرمان فعالیت خود را آغاز و در طی این مدت پیشرفت خوبی نیز کرده است و از ایرلاین های ایمن کشور به شمار می رود.  این شرکت با افزایش تعداد ناوگان خود به 54 فروند هواپیما و توسعه شبکه پروازی به بیشتر نقاط کشور، مسافران زیادی نیز داشته است به طوری که طبق گزارش سازمان هواپیمایی کشور، در سال 1391 بیشترین تعداد مسافران داخلی و خارجی را جابجا نموده است.

    کاسپین

شرکت هواپیمایی کاسپین به عنوان نخستین شرکت خصوصی در صنعت حمل و نقل فعالیت خود را در سال 1372 آغاز نموده است. این شرکت فعالیت خود را با 4 فروند هواپیما آغاز نموده است و امروزه ناوگان آن به 6 فروند هواپیما مجهز است. و با حدود 25 سال سابقه توانسته است فعالیت خود را در زمینه های متعددی توسعه دهد و به عنوان یکی از سه شرکت برتر کشور انتخاب شود و از جمله گام های مثبتی که در این مسیر برداشته است، دارا بودن اولین مرکز آموزش های خلبانی، مهمانداری و تکنسین های فنی و همچنین در حوزه های طراحی و استقرار سامانه ای یک پارچه در صنعت هوانوردی کشور می باشد.

    کیش ایر

شرکت هواپیمایی کیش ایر در سال۱۳۷۰ به منظور گسترش فعالیت های جزیره کیش شکل گرفت و پس از ثبت شرکت و دریافت مجوز به عنوان شرکتی متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش فعالیت خود را با دو فروند هواپیمای اجاره ای آغاز نمود. از سال 1372 با تغییر مدیریت شرکت، شروع به پیشرفت های قابل ملاحضه ای کرد و با به کار گیری متخصصانی کار آزموده تداوم فعالیت خیلی زود در زمینه های بازرگانی، عملیات، فنی خدمات فرودگاهی و پشتیبانی به موفقیت هایی دست یافت. امروزه این شرکت با افزایش ناوگان خود و جایگزینی هواپیما های غربی توانسته گام بزرگی در راستای رضایتمندی مسافران خود بر دارد و از استاندارد های بین المللی نظیر گواهینامه استاندارد ایمنی هوانوردی IOSA برخوردار شود.

    نفت (کارون)

شرکت هواپیمایی نفت در سال 1305 با هدف جابه‌جایی و ارائه خدمات حمل و نقل در مناطق نفت خیز جنوب کشور فعالیت خود را آغاز نمود. و بعد از آن به صورت تحت مدیریت مناطق نفت خیز به صورت شرکتی مستقل زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران قرار گرفت و پس از واگذاری سهام آن به صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت، فعالیت خود را در این حوزه ادامه داد. یکی از مهم ترین افتخاران این شرکت از سال تاسیس تا به امروز امنیت بالای آن است به طوری که تا کنون دچار هیچ صانحه ای نشده است و به عنوان ایمن ترین شرکت هواپیمایی خاورمیانه لقب گرفته است. امروزه این شرکت علاوه بر جابجایی مسافران شرکت نفت همانند سایر ایرلاین ها به مسافران عادی نیز خدمت رسانی می کند.

    ساها

شرکت هواپیمایی ساها در سال ۱۳۶۹ توسط نیروی هوایی ارتش تأسیس شدو دارای بیشترین سابقه در صنعت هواپیمایی داخلی می باشد. فعالیت این شرکت مدتی به دلیل بالا بودن سن ناوگان، توسط سازمان هواپیمایی کشور منع شده بود و پس از آن با به کار گیری ند فروند هواپیمایی جدید دوباره فعالیت خود را آغاز نمود. شرکت ساها با به کارگیری تکنولوژی های به روز، تیمی مجرب و متخصص فعالیت خود را در سطح مطلوبی به مسفران ارائه می دهد.

    تابان

شرکت هواپیمایی تابان به عنوان یکی از تازه تاسیس ترین شرکت های خصوصی هواپیمایی، پس از اخذ مجوز در سال 1384، در سال ۱۳۸۵ کار خود را آغاز نمود. مرکز این شرکت در مشهد مقدس قرار دارد و با دارا بودن 7 فروند هواپیما در ناوگان خود مسافران را به مقصد های داخلی و خارجی متعددی جابجا می کند.

    فارس ایر قشم

شرکت هواپیمایی فارس قشم در سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را در زمینه جابجایی مسافر آغاز نموده است. پایگاه اصلی این شرکت هواپیماییی مسافربری در جزیره قشم قرار دارد و یکی از مهم ترین سهامداران آن سازمان عمران قشم می باشد و سازمان عمران قشم نیز از سهامداران این شرکت است. شرکت فارس قشم به عنوان شرکتی فعالی با دارا بودن 2 فروند هواپیما در ناوگان خود مسافران را جابجا می کند.

    زاگرس

شرکت هواپیمایی زاگرس در سال 1384 با دو فروند هواپیما در ناوگان خود فعالیت خود را از منطقه آزاد اروند آغاز نمود. اولین پرواز بین المللی این ایرلاین به نقصد دمشق در سال 1387 صورت گرفت. این شرکت با افزایش تعداد هواپیما های خود توانست مسیری رو به پیشرفت در صنعت حمل و نقل کشور را طی کند و در جهت کسب استاندارد های روز دنیا گام بردارد. شرکت هواپیمایی زاگرس در حال حاضر با دارا بودن 21 فروند هواپیما و ارائه بیش از 3400 صندلی ، توانسته است رشد بالایی در جابجایی مسافر درمسیر های داخلی و خارجی کسب نماید.

    معراج

شرکت هواپیمایی معراج به عنوان ایرلاینی دولتی از سال 1389 آغاز به کار نمود. این شرکت با بکار گیری تیمی مجرب، آموزش دیده و با تجربه و همچنین دارا بودن ناوگانی جوان و مدرن استاندارد های خوبی برای کسب رضایت مسافران دارد.

این کشور با جابجایی مسافران به اکثر شهر های کشور و کشور هایی نظیر بلغارستان، روسیه، ترکیه، عراق، کویت و امارات به مسافران خود خدمات رسانی می کند. همچنین شرکت هواپیمایی معراج توانسته با نظارت و مدیریتی خوب، خدماتی با سرعت و ایمنی بالا به مسافران ارائه دهد و در همین راستا این شرکت به عنوان کم تاخیر ترین ایرلاین کشور در چند سال متوالی شناخته شده است.

    هواپیمایی هسا

شرکت هواپیمایی هسا متعلق به شرکت صنایع هواپیماسازی ایران می باشد که پایگاه آن در شهر اصفهان قرار دارد. این شرکت هواپیمایی شش فروند هواپیما در ناوگان خود دارد و تا به حال 4 بار سقوط داشته است.

    آریا

این شرکت در سال 1379 توسط دو خلبان به نام های اصغر عبدالله پور و مهدی دادپی فعالیت خود را آغاز نموده است. شرکت آریا پرواز های خود را با اجاره هواپیما شروع کرد و در سال 1382 موفق شد تا دو فروند هواپیما فوکر 50 خریداری کند و پررواز هایی منظم در مسیر های کیش و بندر عباس به دوبی را برقرار نماید.

    آتا

شرکت هواپیمایی آتا فعالیت رسمی خود را در سال 1388 به عنوان شانزدهمین شرکت هواپیمایی کشور آغاز نمود. پایگاه مرکزی این شرکت در شهر تبریز قرار دارد. این شرکت فعالیت خود را با چهار فروند هواپیما در ناوگان خود آغاز نمود و پس از آن توانست با گسترس تعداد هواپیماهای خود به 21 فروند به مسافران خود خدمت رسانی بهتری انجام دهد.

    سهند آسیا

شرکت هواپیمایی سهند آسیا با دو فروند هواپیما در ناوگان، فعالیت خود را از سال 1388 آغاز نمود. این شرکت با سرلوحه قرار دادن ایمنی پرواز و آرامش مسافر در کار خود و مجهز کردن ناوگان خود به هواپیماهای غربی از نوع جت دو موتوره بوئینگ ساخت كشور آمریكا، توانسته گام بزرگ و قابل توجهی در تامین امنیت و تسهیلات مسافرین بر دارد.

    اترک

یکی از تازه تاسیس ترین شرکت های هواپیمایی که در سال 1391 با اخذ مجوزهای داخلی و بین‌المللی فعالیت خود را آغاز نموده است. پایگاه مرکزی این شرکت در شهر بجنورد قرار دارد. ناوگان هوایی این شرکت با دارا بودن 3 فروند هواپیما فعال  می باشد.

    هواپیمایی پویا

شرکت هواپیمایی پویا یکی دیگر از تازه تاسیس ترین شرکت های هواپیمایی ایرانی می باشد که در زمینه جابجایی مسافر فعالیت می کند.

    سپهران

شرکت سپهران در اواخر سال 1394 با خرید دو فروند هواپیما از شرکت پگاسوس ترکیه، فعالیت خود را آغاز نمود. پایگاه مرکزی این شرکت در شهر شیراز قرار دارد و قرار است شرکت با گسترش ناوگان هوایی خود به 17 فروند فعالیت خود را بیش از پیش افزایش دهد. هواپیمایی سپهران بعد از طی کردن مراحل اداری و توسعه ناوگان هوایی خود توانست در سال 1395 استاندار های لازم برای کسب گواهینامه صلاحیت پرواز در حمل و نقل تجاری را کسب نماید. این شرکت به علت آنکه در ابتدا قرار بود از سراسر کشور به قسمت های جنوبی مسافران را جابجا کنید شیراز را به عنوان پایگاه خود انتخاب نمود.

برای رزرو بلیط هواپیما به آدرس https://airplaneticket.ir/booking-airline-tickets.html  مراجعه کنید .

منبع :‌ روابط عمومی وب سایت ایرپلین تیکت

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار