کد خبر: 913018
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از تصویب برنامه عملیاتی محدوه‌های مطالعاتی دشت‌های سمنان، ایوانکی و میامی در استان سمنان خبر داد.
ایرج حیدریان گفت: برنامه عملیاتی محدوده‌های عملیاتی سه دشت ممنوعه سمنان، ایوانکی و میامی در جلسات شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان تصویب و با همکاری سازمان جهادکشاورزی استان سمنان اجرا می‌شود.
وی افزود: این برنامه عملیاتی تحت عنوان برنامه عملیاتی اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی در سه محدوده مطالعاتی شامل دشت‌های سمنان، ایوانکی و میامی اجرا می‌شود و وضعیت منابع آب زیرزمینی به صورت دقیق پایش و کنترل می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان ادامه داد: بررسی ابعاد پروژه و اقدامات مورد نیاز به همراه جدول زمان‌بندی انجام هر یک از برنامه‌ها، جهت احیا و تعادل‌بخشی آبخوان‌های این سه محدوده مطالعاتی شامل سمنان، ایوانکی و میامی در افق زمانی ۵ تا ۲۰ ساله از اهداف اجرای این برنامه عملیاتی است.
حیدریان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این سه محدوده مطالعاتی جزو دشت‌های ممنوعه استان سمنان هستند، پایش و کنترل منابع آب زیرزمینی، چاه‌های کشاورزی، کنترل و برخورد با اضافه برداشت‌ها و برداشت‌های غیرمجاز از چاه‌های کشاورزی، برخورد با چاه‌های غیرمجاز کشاورزی به منظور احیا و تعادل‌بخشی آبخوان‌ها از اهداف کلی این برنامه عملیاتی است.
وی اضافه کرد: یکی از تکالیف و پیش نیاز‌های اصلی برای اجرای پروژه‌های انتقال آب بین حوضه‌ای، تدوین، تصویب و اجرای برنامه عملیاتی محدوده‌های مطالعاتی است که برای هر منطقه مشخص و به منظور مدیریت شرایط حاد و بحرانی خشکسالی و کمبود آب در استان سمنان مورد تصویب و اجرا قرار می‌گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار