کد خبر: 907830
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶
آيين‌نامه قراردادهاي موقت امروز جمع‌بندي مي‌شود
معاون روابط كار وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي از جمع‌بندي در تدوين آيين‌نامه قراردادهاي موقت براي مشاغل غيرمستمر در نشست سه‌جانبه امروز (دوشنبه) با حضور نمايندگان كارگري و كارفرمايي خبر داد.

احمد مشيريان در گفت‌وگو با خبرنگار «مهر»، درباره آخرين وضعيت تدوين آيين‌نامه ساماندهي قراردادهاي موقت براي مشاغل غيرمستمر گفت: پس از جمع‌بندي كارگروه آيين‌نامه براي اعمال نظرنهايي به وزير كار ارجاع داده خواهد شد و پس از آن طبق قانون براي تصويب به هيئت‌وزيران ارسال مي‌شود.
معاون وزير كار، درباره كليات آيين‌نامه ساماندهي قراردادهاي موقت در مشاغل غيرمستمر گفت: براساس آنچه كه در تبصره يك ماده ۷ قانون كار تكليف شده، در اين آيين‌نامه «مدت مشخص براي انعقاد قرارداد موقت» با نيروي كار در شغل‌هاي غيرمستمر مشخص شده كه پيشنهاد ما حداكثر سه سال است كه در صورت تأييد و تصويب، سقف مجاز قرارداد موقت كارفرما با كارگر در اين مشاغل سه سال خواهد بود تا پس از اين مدت، كارفرما مكلف به انعقاد قرارداد دائم با كارگر تا زمان پايان پروژه باشد.
مشيريان با بيان اينكه همچنين در اين آيين‌نامه، تعريفي از مشاغل غيرمستمر شده است، گفت: مشاغل غيرمستمر به مشاغلي گفته مي‌شود كه در يك مدت مشخص اجرا شده و پروژه پس از مدتي تكميل و به پايان مي‌رسد. معاون وزير كار تأكيد كرد: نتيجه و خروجي نشست، امروز با حضور شركاي اجتماعي، پس از اعمال نظر شخص وزير براي تصويب بايد به هيئت‌وزيران ارائه شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار