کد خبر: 894263
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
اولین میدان شهدای مدافع حرم کشورو تندیس شهید محسن حججی با حضور سیدمحمد حسینی، دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در روستای دیزج شاهرود افتتاح شد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح این میدان با تقدیر از هنرمند متعهد و انقلابی، رضا نوری که تدین، تعهد و انقلابی بودن را با هم درآمیخته و یک هنرمند تراز انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: امیدواریم با بها دادن به این هنرمندان انقلابی در سراسر کشور، تزئینی متفاوت با فرهنگ علوی فاطمی و رضوی داشته باشیم که هر کس وارد کشور شد، با این فرهنگ آشنا شود.

وی افزود: طراحی و ساخت بزرگ‌ترین خشت جهان، نازک‌ترین خشت جهان با نام نفس با ضخامت ۱۵ صدم میلی‌متر، تابلو‌های ضمن آهو، امام علی (ع)، امام حسین (ع) و تندیس انتفاضه که مسأله اول جهان اسلام است و سردیس اولین شهید شاهرود و میدان شهدای مدافع حرم و شهید حججی که استاد نوری باهمکاری بسیج هنرمندان شاهرود درچندسال اخیرساخته است قابل تقدیر و تشکر فراوان است.
در این مراسم، لوح تقدیری به پاس خدمات ارزشمند استاد رضا نوری از طرف سپاه ناحیه شاهرود به این هنرمند و تابلویی نیز مزین به تمثال شهید حججی ساخته‌شده توسط استاد رضا نوری به وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد.
همچنین از دو خیر نیکوکار حسین علی‌محمدی و محمد جعفری که در راستای احداث این میدان کمک کردند، با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.
به گفته استادنوری ارتفاع این میدان 14 متر بنام 14 معصوم ،قطر میدان 12 متر و ترکیبی از المانهای گنبد حضرت زینب (س) وتندیس سردار شهید محسن حججی ،تندیس 5سردار بی سر،سنگر، تفنگ و قلم می باشد که با تلفیقی هنرمندانه حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع از حریم اهلبیت (ع )را تداعی میکند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار