کد خبر: 881173
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از راه اندازي باغ گیاه‌شناسی در اين دانشگاه خبر داد.

گودرز صادقی گفت: باتوجه به ظرفیت‌های دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین بخش گیاه‌شناسی این دانشگاه به‌زودی باغ گیاه‌شناسی در حوزه دانشگاه محقق اردبیلی راه‌اندازی می‌شود.

وي افزود: در حال‌حاضر به همت دانشجویان و اساتید دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی در حال راه‌اندازی باغ گیاه‌شناسی در زمینی به مساحد 2 هکتار در داخل دانشگاه محقق اردبیلی هستیم که این پروژه هم‌اکنون در حال طراحی است و در اسرع وقت نسبت به احداث و راه‌اندازی آن اقدام می‌شود.

صادقي با بیان اینکه باغ گیاه‌شناسی دانشگاه می‌تواند زمینه‌ساز توسعه‌های زیادی در حوزه گیاه و گیاه‌شناسی باشد، افزود: باتوجه به قابلیتهای بالقوه منطقه در حوزه گیاهان دارویی و پرورش گیاه هم به صورت گلخانه‌ای و هم به صورت طبیعی انتظار می‌رود تا در حمایت از دانشجویان رشته کشاورزی و منابع طبیعی و با در اختیار قرار دادن امکانات لازم بتوانیم شاهد رشد و توسعه همه‌جانبه تولید گیاهان دارویی و شناسایی ارقام جدیدی از گونه‌های مختلف باشیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: در رابطه با تغییر ساختمان دانشکده کشاورزی دانشگاه محقق پیگیر اختصاص زمینی به مساحت 10 هکتار برای این دانشکده هستیم تا بدین ترتیب فعالیت‌های این باغ را توسعه دهیم و شاهد درخشش‌های زیاد و کسب موفقیت‌های بیشتر در این حوزه باشیم.

صادقی با اشاره به اینکه هم‌اکنون کلکسیون گیاهان دارویی یکی از دانشجویان دانشگاه در دانشکده کشاورزی و مناطق طبیعی دانشگاه دایر است، گفت: دانشجویان رشته کشاورزی و سایر دانشجویان می‌توانند با مراجعه به محل از کلکسیون گیاهان دارویی بازدید کرده و تحقیقات علمی و میدانی خود را انجام دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار