کد خبر: 868481
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
گزارش«جوان» از وضعيت سرمربي استقلال پس از سومين باخت در ليگ هفدهم
عليرضا منصوريان با تمام شايعاتي كه درباره بركناري و استعفايش به گوش مي‌رسد، گفته مي‌شود در استقلال ماندني است و فعلاً حضور مربي خارجي در استقلال منتفي شده است.
سعيد احمديان 
 
«غير قابل قبول» اين واكنش هيئت مديره استقلال به نتايج منصوريان تا اينجاي فصل است، نتايجي كه سبب شده تا مديران استقلال به تكاپو بيفتند و با تشكيل جلسه فوري هيئت مديره، براي آينده نيمكت استقلال تصميم بگيرند تا آبي‌پوشان كه شرايط سختي را در ليگ هفدهم تجربه مي‌كنند، با يك شوك از بحران خارج شوند، گزينه‌هايي مانند ماندن يا نماندن منصوريان و البته آوردن يك مربي مطرح خارجي!
  
واكنش احساسي منصوريان
صداي «منصوريان حيا كن، استقلال رو رها كن» پايان فرصت هواداران استقلال به سرمربي جوانشان بود، باخت به پديده سومين شكست آبي‌ها در پنج‌هفته گذشته از ليگ بود، يك كارنامه ضعيف آن‌هم با تيمي كه تا توانست براي فصل جديد ستاره‌هاي ميلياردي خريد، اما نتيجه آن تا امروز، سه شكست، يك مساوي و تنها يك برد در پنج‌بازي است، عملكردي دور از انتظار كه حالا كاسه صبر هواداران استقلال را هم لبريز كرده‌است. به همين خاطر بود كه پس از باخت به پديده، جو سنگين سكوها و رفتارهاي عجيب و غريب منصوريان، شايعه استعفا و خداحافظي منصوريان را سر زبان‌ها انداخت.
 رضا مهاجري، سرمربي پديده كه منصوريان در ثانيه‌هاي پاياني بازي در حركتي عجيب به سمت وي رفت و دست در دست اين مربي، تصميمش را براي استعفا به گوش سرمربي پديده رساند، شايد بهتر بتواند حكايت آن دقايق را توضيح دهد: «‌علي منصور از رفتار تماشاگر شوكه بود، من هم او را دلداري دادم و به او گفتم اگر به كاري كه انجام مي‌دهي ايمان داري، بمان و مبارزه كن و پاپس نكش. او در جواب من گفت ديگر نمي‌مانم و مي‌خواهم بروم چون تماشاگر استقلال ديگر من را نمي‌خواهد.»
  
منصوريان از استعفا پشيمان شد
در حالي كه همه با اين اتفاقات در انتظار اعلام استعفاي منصوريان بودند، او پس از حضور در رختكن و صحبت‌هايي كه چند بازيكن بزرگ استقلال با وي انجام دادند، از استعفا پشيمان شد و تصميمش را عوض كرد و رو به خبرنگاران پس از خارج شدن از رختكن گفت: «‌48 ساعت ديگر پاسخگوي شما خواهم بود.»
پس از اين اتفاق مأموران جلوي خبرنگاران را گرفتند تا منصوريان راحت سوار ماشين شود و با اسكورت از ورزشگاه خارج شد. نصرالله عبداللهي، سرپرست استقلال هم در ادامه در گفت‌وگو با سايت باشگاه استقلال، شايعه رفتن منصوريان را تكذيب كرد: «‌از جانب باشگاه اعلام مي‌كنم كه هيچ استعفايي در ميان نيست و كادرفني به كارشان ادامه مي‌دهند. همه ما ناراحت هستيم، ولي اين شايعات صحت ندارد و از شنبه تمرينات را پي مي‌گيريم.»
  
هيئت مديره مصمم به بركناري منصوريان
با اين حال هيئت مديره استقلال به شدت از عملكرد منصوريان ناراضي هستند و گفته مي‌شود در روزهاي آينده يك جلسه فوري تشكيل خواهند داد. يكي از خبرگزاري‌ها ديروز خبر داد اعضاي هيئت مديره حتي در اين زمينه باز هم با محمدحسين قريب، رئيس هيئت مديره اين باشگاه كه در جلسه حاضر نمي‌شود، تماس گرفته و وي را مجاب به حضور در جلسه كنند. ظاهراً اعضاي هيئت مديره به اين جمع‌بندي رسيدند كه با عليرضا منصوريان قطع همكاري كرده و سرمربي استقلال را راضي به استعفا كنند و مربي ديگري را جايگزين وي در تعطيلات ليگ كنند.
حسن زماني، عضو هيئت مديره باشگاه استقلال هم در پاسخ به اين پرسش كه با اين حساب تكليف كادرفني تيم چه زماني مشخص مي‌شود، ديروز به خبرگزاري «ميزان» گفت: «‌اين موضوع به تصميم اعضاي هيئت مديره بستگي دارد و به احتمال فراوان جلسه روز يك‌شنبه هفته آينده برگزار خواهد شد.»
  
مربي خارجي گزينه اول آبي‌ها
استقلالي‌ها در صورت بركناري منصوريان، به دنبال يك مربي مطرح خارجي هستند تا نسخه پرسپوليس كه با برانكو توانسته يك روند صعودي را در دو سال اخير داشته باشد، در استقلال هم پياده كنند. در اين راستا هم نام‌هايي مانند اسكوچيچ، سرمربي فولاد و سپاهان، داليچ، سرمربي كروات شاغل در كشورهاي عربي و البته اشتليكه، سرمربي سابق تيم ملي كره‌جنوبي به گوش مي‌رسد. به‌رغم خبرهايي كه درباره مذاكره با داليچ منتشر شده، استقلالي‌ها با اين مربي مذاكره‌اي نداشته‌اند و تنها با اسكوچيچ صحبت شده است. با اين حال با توجه به اينكه داليچ و اسكوچيچ نام‌هاي بزرگي نيستند، استقلالي‌ها در صورت بركناري منصوريان به دنبال يك مربي بزرگتر خواهند رفت و صحبت‌هايي درباره حضور سرمربي آلماني تيم ملي كره‌جنوبي هم در اين راستا است.
  
منصوريان ماندني شد
با وجود شايعات مختلف درباره بركناري منصوريان، گفته مي‌شود با توجه به حمايت افتخاري و نزديكي مديرعامل استقلال با وزير ورزش كه سبب اختلاف وي با هيئت مديره هم شده است، منصوريان طبق آخرين خبرها در استقلال ماندني شده و او اين فرصت را دارد تا پس از تعطيلات ليگ هم روي نيمكت استقلال بنشيند. آبي‌ها اميدوارند كه در اين فرصت تعطيلي ليگ، منصوريان بتواند به وضعيت تيم سر و سامان بدهد، خواسته‌اي كه اگر محقق نشود منصوريان به در خروجي باشگاه هدايت خواهد شد و يك مربي خارجي روي نيمكت استقلال خواهد نشست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار