کد خبر: 860228
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
گزارش «جوان» از قراردادهاي ميلياردي بازيکنان استقلال در فصل نقل و انتقالات
همان روال سال گذشته را در پيش گرفته‌اند، همان ريخت و پاش‌هاي ميلياردي که آخر هم جامي را به همراه نداشت...
سعيد احمديان 
 
همان روال سال گذشته را در پيش گرفته‌اند، همان ريخت و پاش‌هاي ميلياردي که آخر هم جامي را به همراه نداشت، رفتن بهرام افشارزاده که وزير وقت ورزش، او را به «حيف و ميل بيت‌المال» در استقلال متهم کرده بود، هم باعث نشد تا ترمز آبي‌ها کشيده شود و افتخاري هم همان راه سرپرست سابق استقلال را مي‌رود.
 
قراردادهاي ميلياردي باز هم حرف اول را در استقلال مي‌زند و براي ليگ 96 – 97 هم مي‌شود پيش‌بيني کرد که آبي‌پوشان مانند سال گذشته باز هم گران‌ترين تيم ليگ را بسته باشند، با قراردادهاي ميلياردي که سال به سال افزايش پيدا مي‌کند و اين بار مانند سال گذشته ديگر مانعي به نام وزارت ورزش که يقه مديران استقلال را بگيرد، نيست و سلطاني‌فر برخلاف گودرزي انگار چندان حساسيتي به ريخت و پاش ميلياردي آبي‌ها از بيت‌المال به پاي فوتبالي‌ها ندارد. عدم حساسيت وزارت ورزش سبب شده تا افتخاري و مسئولان استقلال بدون اينکه در مسير گشاده‌دستي‌شان از جيب بيت‌المال سرعت‌گيري داشته باشند، با سرعت تمام هرچه توانستند در فصل نقل و انتقالات به رقم قراردادها اضافه کردند تا بتوانند تيمي که عليرضا منصوريان مي‌خواهد را برايش مهيا کنند.
 
صحبت‌هاي ترکاشوند، مسئول نقل و انتقالات پرسپوليس که گفته بود: «پيشنهاد 300 ميليوني ما به داريوش شجاعيان در مقابل يک ميليارد و 800 ميليوني استقلال معلوم است که آبنبات چوبي مي‌شود!» به خوبي گوياي نحوه ورود آبي‌ها به بازار نقل و انتقالات و بستن يک تيم گران پر از بازيکن ميلياردي است.
    ***
مرداد سال گذشته و پس از پايان هفته اول ليگ برتر شانزدهم مبلغ قرارداد بازيکنان تيم‌هاي ليگ برتري از سوي سازمان ليگ منتشر شد که از نکات جالب آن حضور هشت بازيکن و يک مربي ميلياردي در استقلال بود که اين تيم را به گران‌ترين تيم ليگ تبديل کرد. حدود 17 ميليارد و 20 ميليون تومان هزينه استقلال در فصل گذشته بر اساس آمار رسمي اعلام شده رقم قراردادها بود.
 
اميد ابراهيمي يک ميليارد و 200 ميليون تومان، بختيار رحماني يک ميليارد تومان، خسرو حيدري يک ميليارد و 200 ميليون تومان، سيدمهدي رحمتي يک ميليارد و 200 ميليون تومان، کاوه رضايي يک ميليارد تومان، محمدامين حاج‌محمدي يک ميليارد و 100 ميليون تومان، وريا غفوري يک ميليارد و 100 ميليون تومان، هرائر مگويان يک ميليارد و 200 ميليون تومان و عليرضا منصوريان يک ميليارد تومان، 9 بازيکن و مربي استقلال در ليگ گذشته بودند که بالاي يک ميليارد قرارداد بسته بودند. البته نکته قابل تأمل اينکه قراردادهاي برخي از اين بازيکنان، با توجه به آپشن‌هايي که در قراردادهاي آنها گنجانده شده بود، افزايش هم پيدا مي‌کرد، مانند کاوه رضايي که قراردادش با آپشن‌هايي مانند پرداخت مبلغ به ازاي هر گل، به يک ميليارد و 600 ميليون هم مي‌رسيد. قرارداد يک ميليارد و 100 ميليوني امين حاج‌محمدي که بازيکن سکونشين استقلال بود و همچنين بستن قرارداد 900 ميليوني با بازيکني که فصل گذشته قراردادش 120 ميليون بوده، از ديگر ريخت و پاش‌هاي افشارزاده و تيم وقت مديريتي استقلال بود، هزينه‌اي که نتيجه آن حذف از جام حذفي، تحقير با شش گل مقابل العين در يک‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان و کسب دومي در ليگ برتر بود!
اين ريخت و پاش‌ها از بيت‌المال طوري بود که صداي گودرزي، وزير وقت ورزش هم درآورده بود. او گفت: «آقاي افشارزاده به علت اينکه هزينه بسيار زيادي را به بيت‌المال تحميل کردند، من از ايشان رضايت نداشتم. گران‌ترين بازيکنان و مربيان را در تيم استقلال جمع کرده بودند! من مخالفت کردم و بلافاصله زد و بندهايي شد و عده‌اي را فرستادند تا در جلوي وزارت ورزش به من ناسزا بگويند که چرا من جلوي اسراف بيت‌المال را مي‌گيرم! من اين کار را کردم که اين دو تيم، زيان ‌روي دست مردم نگذارند، چون بيت‌المال سهم مردم است. دولت، نماينده مردم است. نفس اين آقايان از جاي گرم درمي‌آمد که اين پول‌ها را خرج مي‌کردند؟!»
    ***
استقلالي‌ها با درس نگرفتن از ريخت و پاش‌هاي فصل گذشته، براي فصل جديد هم همان دست و دلبازي را در فصل نقل و انتقالات به خرج داده‌اند و اين تيم براي ليگ هفدهم هم تا دلتان بخواهد بازيکن ميلياردي با قراردادهاي هنگفت، روي دست بيت‌المال گذاشته است. حسن بيت‌سعيد يک ميليارد و 300 ميليون، داريوش شجاعيان 2ميليارد و 800 ميليون ، جابر انصاري يک ميليارد و 100ميليون، اميد ابراهيمي يک ميليارد و 500 ميليون، خسرو حيدري يک ميليارد و200 ميليون، سيدمهدي رحمتي يک ميليارد و500 ميليون، پژمان منتظري يک ميليارد و500 ميليون، مجتبي جباري يک ميليارد و500 ميليون و عليرضا منصوريان که به طور قطع قراردادش بالاي يک ميليارد خواهد بود، ميلياردي‌هاي استقلال براي ليگ هفدهم هستند تا افتخاري هم مانند افشارزاده بدون توجه به حيف و ميل بيت‌المال، براي بستن يک تيم گران‌قيمت کم نگذاشته باشد.  واقعيت  وقتي قراردادهاي بي‌ضابطه استقلال، بيشتر عيان مي‌شود که بدانيد باشگاه استقلال در حالي به رامين رضائيان، پيشنهاد يک ميليارد و 800 ميليوني داده که باشگاه بلژيکي آن هم به شرط قبولي در تست فني به ملي‌پوش سابق پرسپوليس يک‌سوم مبلغ استقلال را پيشنهاد داده است!
    ***
ريخت و پاش چندده ميلياردي استقلال از بيت‌المال مانند سال گذشته مسئله‌اي است که بايد مورد توجه نهادهاي نظارتي و بازرسي باشد و مورد بررسي قرار بگيرد، امري که در صورت عدم نظارت و برخورد با مديران متخلف سبب خواهد شد تا هر سال که مي‌گذرد حيف و ميل‌ها بيشتر شود و مديري به خاطر اين هزينه‌ها پاسخگو نباشد، اتفاقي که فصل پيش رخ نداد تا افتخاري هم در حيف و ميل بيت‌المال پا در مسير افشارزاده بگذارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار