کد خبر: 855776
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
فيفا نگران ديدار ايران – ازبکستان نباشد
تيم ملي فوتبال ايران آماده رويارويي با ازبکستان و صعود به جام جهاني است. تنها دو روز ديگر به بازي حساس تيم ملي در رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني باقي مانده و...
نویسنده: شيوا نوروزي 
 
تيم ملي فوتبال ايران آماده رويارويي با ازبکستان و صعود به جام جهاني است. تنها دو روز ديگر به بازي حساس تيم ملي در رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني باقي مانده و شاگردان کارلوس کرش در حالي تمرينات خود را با جديت پيگيري مي‌کنند که رئيس فدراسيون فوتبال کشورمان بر برگزاري بازي ايران – ازبکستان در امنيت کامل تأکيد کرده است. ترقه‌بازي چند تروريست کوردل داعشي در تهران مسئولان فيفا و ‌اي‌اف‌سي را نسبت به اوضاع کشورمان حساس کرد، اما بازگشت آرامش و امنيت به پايتخت ايران اسلامي در کوتاه‌ترين زمان ممکن خيال همه را از بابت برگزاري امن ديدار انتخابي جام جهاني 2018 راحت کرد، ديداري که با پيروزي تيم ملي ايران صعودمان به جام جهاني روسيه قطعي مي‌شود.
 
مهدي تاج با حضور در تمرين تيم ملي ابراز اميدواري کرد با شکست ازبکستان بليت ايران در جام جهاني سال آينده اوکي شود. رئيس فدراسيون فوتبال با اشاره به تدابير امنيتي در نظر گرفته شده براي بازي دوشنبه شب اظهار داشت: «تيم هم اوضاع خوبي دارد. همه در حال آماده شدن براي مسابقه حساس هستيم. دو بازي مهم داريم که يکي از آنها ديدار عراق برابر ژاپن است که براي اين موضوع مکاتباتي را با فيفا براي اين بازي انجام داديم. البته براي بازي ايران با ازبکستان هم مکاتباتي با فيفا داشتيم از نظر ما همه چيز تحت کنترل است و مشکلي وجود ندارد. همه تمهيداتي که بايد ديده مي‌شد، آماده شده و فقط چند توصيه بايد به هواداران انجام بدهيم. اول اينکه آنها بايد بدانند بدون بليت نمي‌توانند وارد ورزشگاه شوند. هواداران حتماً بايد کارت ملي را در اختيار داشته باشند و کدملي که در بليتي که به صورت اينترنتي خريدند، قيد شود.»
  
امنيت ايران و شوک فيفا!
حميدرضا آصفي، امنيت ايران را شوک بزرگي براي فدراسيون جهاني فوتبال خواند. مشاور بين‌الملل فدراسيون فوتبال در گفت‌وگو با فارس به نامه فيفا و بررسي امنيت کشورمان اشاره کرد: فيفا براي خود يک رسالتي را قائل است و طبق آن، اين نهاد فوتبالي خود را مسئول سلامت بازي‌ها و حفظ جان بازيکنان مي‌داند. در اتفاقات مشابه گذشته نيز که يا بمبگذاري بود يا مسائل ديگر، حتي فيفا بازي‌ها را به تعويق انداخت که نمونه آن بازي دورموند و موناکو بود که چند وقت پيش در ليگ قهرمانان اروپا برگزار شد. فقط ايران نبود که مورد خطاب فيفا قرار گرفته است. شايد فيفا چون در ايران امنيت کامل برقرار است و هيچگاه چنين حوادثي به لطف مردم و مسئولان امنيتي و اطلاعاتي رخ نداده بود، شوکه شده و اين نامه را زده است. فدراسيون هم مدارک نهادهاي ذي‌ربط نسبت به رفع نگراني فيفا در اين خصوص را ارسال کرد.» آصفي با اعلام اينکه جاي هيج نگراني وجود ندارد ادامه داد: «جاي نگراني نيست. بالاخره دنيا به امنيت ايران اذعان دارد و فقط در اين بين تماشاگران بايد هوشيارتر باشند و طوري عمل کنند که برخي جرائم مثل محروميت‌ها شامل حال ما نشود. تماشاگران بايد هوشياري و متانتي که هميشه داشتند را باز هم بيشتر از هميشه نشان دهند تا اتفاق تلخ ديگري رخ ندهد. همان‌طور که به خاطر اقدام نابه‌جاي يک تماشاگر و تخلف او پرسپوليس در ليگ قهرمانان از حمايت طرفدارانش محروم شد و اين اصلاً خوب نيست. بنابراين تماشاگران بايد بيشتر مراقبت کنند تا شأن و جايگاه تماشاگران ايراني بيش از پيش حفظ و نشان داده شود.»
  
مقايسه‌ام نکنيد
سردار آزمون از رسانه‌ها خواست تا او را با هيچ فوتباليست ديگري مقايسه نکنند. مهاجم تيم ملي ايران که يکي از اميدهاي کرش براي گلزني به ازبکستان به شمار مي‌رود از اينکه با سايرين مقايسه مي‌شود، گلايه داشت: «گل دومم به مونته‌نگرو را به زلاتان ابراهيموويچ تشبيه کردند. آن لحظه تصميم گرفتم کاري را که مي‌خواهم انجام دهم. هرگاه من گلي مي‌زنم آن را به يکي تشبيه مي‌کنند، واقعاً از اين همه تشبيه خسته‌ شده‌ام، بهتر است خودم باشم نه اينکه بيايند بگويند سردار شبيه اين يا آن است. درست است اکنون جز شش گلزن برتر ايران هستم، اما تمام برنامه‌ريزي‌هاي من مربوط به کمک کردن به تيم ملي است نه آقاي گلي. هر کس که بتواند براي تيم ملي گل بزند مايه افتخار است و هر کسي بتواند گل صعود تيمي ملي را بزند، برايش خوشحال‌کننده است، من هم سعي خود را مي‌کنم تا بتوانم به تيم کشورم کمک کنم.»
  
تأثير کرش بر فوتبال ملي
عليرضا جهانبخش، ستاره ايراني شاغل در ليگ هلند در گفت‌وگويش با سايت AFC از تأثير کرش بر پيشرفت فوتبال ملي ايران سخن گفت: «کرش نقش محوري در پيشرفت تيم ملي ايران داشته است. تجربه خوب و باارزش او در اين امر خيلي به تيم ما کمک کرده است. وقتي شما به نتايج تيم ملي ما در چند بازي گذشته نگاه کنيد، مي‌بينيد که ما چه پيشرفت‌هايي کرده‌ايم. تمام مردم ايران از حضور او در تيم ملي خوشحال هستند. بازيکنان هم رابطه خيلي خوبي با او دارند چون او کار را براي ما راحت مي‌کند. اميدوارم سال‌ها کرش را در تيم ملي نگه داريم.»
  
آماده صعود
مرتضي پورعلي‌گنجي، مدافع ملي‌پوش کشورمان شرايط را براي قطعي کردن صعود به جام جهاني مهيا خواند: «همه بازيکنان در شرايط ايده‌آل به سرمي‌برند و آماده تقابل با ازبکستان و کسب سه امتياز هستيم تا بتوانيم به جام جهاني صعود کنيم. اميدوارم هواداران ورزشگاه آزادي را پر کنند تا با هم جشن صعود به جام جهاني را بگيريم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار