کد خبر: 854800
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
معاون سيما:
معاون سيما پخش نشدن ربناي شجريان از رسانه ملي را منعي دانست كه خود شجريان براي پخش آثارش گذاشته است.
مرتضي ميرباقري، معاون سيما روز گذشته به تمام حاشيه‌هاي پيش آمده در اين چند هفته اخير درباره پخش ربناي شجريان از تلويزيون واكنش نشان داد و گفت كه اين كار به خواست و درخواست خود شجريان مبني بر پخش نشدن آثارش از تلويزيون برمي‌گردد. به‌رغم آنکه محمدرضا شجريان دو بار در سال‌هاي ۷۴ و ۸۸ و در نامه‌هايي به علي لاريجاني و عزت‌الله ضرغامي خواستار پخش نشدن آثارش از رسانه ملي شده بود، ولي در عين حال پخش «ربنا» را از اين خواسته جدا کرده بود. روز گذشته مرتضي ميرباقري، معاون سيما پخش نشدن «ربنا» را ناشي از خواست خود شجريان دانسته است.
 
مرتضي ميرباقري در حاشيه ديدار از پشت صحنه سريال «پنچري» بيان داشت: درباره ربناي شجريان بايد گفت او خودش منعي را گذاشته است. همچنين وي در جريان فتنه ۸۸ حضور داشت و اشتباهات فاحشي در آن زمان انجام داد. معمولاً توصيه مي‌شود هنرمندان در مسائلي که کشور را به خطر مي‌اندازد و مي‌تواند خيانت را در کشور ايجاد کند، حضور پيدا نکنند و بازي نخورند. هنرمند فرد سياسي نيست و بايد در حوزه اصلي خود قرار بگيرد، بنابراين وقتي اين حاشيه‌ها ايجاد مي‌شود باعث مي‌شود کار اصلي که يک هنرمند بايد انجام دهد، مورد لطمه قرار گيرد. معاون سيما اظهار کرد: ما در کشوري زندگي مي‌کنيم که يک سابقه فرهنگي بزرگ دارد و يک انقلاب عظيم در آن صورت گرفته است. در همين زمان که ما در حال صحبت هستيم از امنيت فوق‌العاده‌اي برخورداريم و به طور مثال چندي پيش در کشور ما انتخابات بزرگ برگزار شد در حالي که يک ترقه در خيابان‌ها نيفتاد، اما در انتخابات فرانسه چندين انفجار رخ داد يا چندي پيش در يک کنسرت در انگليس يک انفجار صورت گرفت، بنابراين در کشور ما امنيت و آزادي زيادي وجود دارد پس هنرمندان و مردم ما بايد قدردان اين امنيت باشند.
 
ميرباقري گفت: اين امنيت از سوي حاکميت و مردم ايجاد شده و نمي‌توان حاکميت را زير سؤال برد و به گونه‌اي صحبت کرد که به حاکميت لطمه بخورد. امکان دارد ناشي‌گري‌هايي از سوي برخي افراد مطرح شود، اما حاکميت مي‌تواند اين ناشي‌گري‌ها را ببخشد و اگر اين مسير درست انجام شود ما هم مشکلي نداريم. وي در پايان بيان کرد: همانطور که گفتم منعي درباره پخش ربنا وجود داشته که خود شجريان گذاشته و اگر ابراز احترام به انقلاب، امنيت، مردم و حاکميت از طرف ايشان وجود داشته باشد مشکلي براي پخش ربنا وجود ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار