کد خبر: 851069
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
شهردار شهرکرد از اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در مناطق شهری مرکز استان خبر داد و اعلام کرد اجراي عملیات این طرح از دهم خردادماه سال جاری رسماً آغاز می شود.

نورالله غلامیان دهکردی گفت: برای اجرای طرح تفکیک زیاله از مبدأ که با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود افزون بر 6 میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری اختصاص یافته است.

وی هدف از اجرای طرح تفکیک زباله را تغییر نوع نگاه و نگرش شهروندان در نحوه برخورد با پسماند زباله ها برشمرد و اظهار داشت: بهبود شرایط بهداشتی، کاهش آلودگی های ناشی از تولید زباله وحفظ محیط زیست، صرفه جویی در هزینه های جمع آوری پسماند و کمک به چرخه اقتصادی برای بازیافت پسماندهای قابل بازیافت از عمده اهداف اجرایی طرح تفکیک زباله از مبدأ در شهرکرد است.

غلامیان دهکردی با اشاره به نحوه جمع آوری زباله های تولیدی اظهار داشت: اکیپ سیار به مدت دو روز در هفته به درب منازل مراجعه می نماید و همچنین تعداد ده دستگاه کانکس و بیست عدد ست مخزن تفکیک در نقاط مختلف شهر جهت دریافت پسماند خشک تعبیه شده است.

شهردار شهرکرد اضافه کرد: در ازای تحویل پسماند خشک، به شهروندان مواد شوینده، لوازم التحریر تحویل خواهد شد.

وی بیان داشت: در راستای آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مرتبط با این موضوع 350 بنر در سطح معابر شهری نصب شده و تعداد چهل هزار بروشور در حال توزیع می باشد و برای آموزش چهره به چهره شهروندان برنامه ریزی صورت گرفته است.

غلامیان دهکردی بر ضرورت اهمیت جداسازی زباله‌ های خشک و تر برای استفاده‌ بهینه از این مهم تاکید کرد و گفت: اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا امروز یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

شهردار شهرکرد خاطرنشان ساخت: روزانه 130 تن زباله در این شهر جمع آوری می شود که با توجه به اجرای طرح تفیک زباله و همکاری شهروندان میزان پسماند شهری کاهش خواهد یافت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار