کد خبر: 785293
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
دو جزيره حساس و استراتژيك صنافير و تيران كه از فروردين ماه سال جاري در اختيار عربستان سعودي قرار گرفته است، باعث شده تا مردم مصر بار ديگر با حضور در خيابان ها نسبت به واگذاري اين جزيره به سعودي ها دست به تظاهرات بزنند.

اگر چه دولت عبدالفتاح السيسي پس از كودتايي كه عليه دولت محمد مرسي انجام داد،‌ هر گونه اعتراض و تظاهرات خياباني را ممنوع كرده است اما مردم اين كشور با گرايش ها مختلفي كه دارند،‌ علاقه اي ندارند تا چهره كشور خود را مخدوش ديده و آبروي تاريخي آن را بر باد رفته بيايند.

اگر چه مصر در طول تاريخ با توجه به روساي جمهوري كه داشته، تصميم هاي نامناسبي گرفته است كه نه تنها جنبه داخلي دارد بلكه به لحاظ منطقه اي و بين المللي نيز بسيار ناگوار بوده است. از جمله آن پيمان كمپ ديويد بوده است كه كل دنياي اسلام را با مشكلاتي مواجه كرده است. متاسفانه اين روند مصر در حال حاضر در كشورهايي مثل عربستان نيز ديده مي شود كه قافيه را باخته و منافع رژيم صهيونيستي را به منافع مسلمانان ترجيح مي دهد.


ماموريت سعودي‌ها براي ارتقاء موقعيت رژيم‌صهيونيستي


مي توان گفت كه السيسي قدرت خود را مديون امريكا است به همين دليل از اين اشتياق برخوردار است كه به گونه اي محبت هاي سياسي آن را جبران كند. اما طبيعي است كه در اين برهه تاريخي نمي توانست بار ديگر پيمان و قراري شبه كمپ ديويدي ببندد و جزاير تيران و صنافير را به اسراييل بسپارد،‌ به همين دليل اين دو جزيره را به نماينده نانوشته اسراييل در منطقه يعني عربستان سعودي سپرد تا نسبت به امريكا و اسراييل اداي دين كند.

اين دو جزيره كه در درياي سرخ و جنوب خليج عقبه قرار دارد به لحاظ استراتژيك چنان اهميت دارد كه با اختلافات تاريخي گره خورده است. مهمترين مسئله اين است كه موقعيت رژيم صهيونيستي در اين حوزه و براي فشار آوردن به فلسطين و آزادي رفت و آمدهاي خود،‌ ارتقا مي يابد. اين ماموريتي است كه عربستان سعودي قرار است براي اسراييل انجام دهد تا از اين طريق هم عبدالفتاح السيسي براي حفظ قدرت خود در آينده اميدوار باشد و هم عربستاني ها كه در قرارداد سايكس – پيكو نشان داده اند كه چگونه به تاسيس رژيم جعلي صهيونيستي كمك كرده اند و از اين طريق براي خود نيز «كشور» ساخته اند (تا پيش از اين قراداد انگليسي – فرانسوي كشور و دولت مستقل عربي در اين منطقه وجود نداشت ) بار ديگر برا ارتقاء موقعيت اسراييل دست به هر تلاشي خواهند زد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار