کد خبر: 775881
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰
حضور «ابد و يك روز» بر پرده نقره‌اي نوروزي خبر از گيشه پربار در بهار امسال دارد
از 26 اسفند ماه گزينه‌هاي نوروزي سينماها بر پرده نقره‌اي اكران جاي خواهد گرفت؛ گزينه‌هايي كه مهم‌ترينشان «باديگارد» و «ابد و يك روز» است.
سپيده آماده
به گزارش «جوان»، زماني كه نام سعيد روستايي در ميان فهرست گزينه‌هاي بخش نگاه نو سي و چهارمين دوره از جشنواره فيلم فجر مطرح شد، كمتر كسي فكرش را مي‌كرد كه اين فيلم علاوه بر اينكه در فهرست گزينه‌هاي سوداي سيمرغ راه پيدا كند، مي‌تواند ركورد سيمرغ‌هاي جشنواره سي و چهارم را هم به خود اختصاص دهد. سعيد روستايي در اولين تجربه ساخت فيلم سينمايي داستاني بلند، فيلمنامه  خودش را به تهيه‌كنندگي سعيد ملكان مقابل دوربين برد. «ابد و يك روز» ماجراي سميه را روايت مي‌كند؛ دختر فداكار خانواده‌اي كه خود را قرباني خواهر و برادرانش مي‌كند.
پس از استقبال دور از انتظار منتقدان و مردم از اين فيلم در دوران نمايش در جشنواره، «ابد و يك روز» در اختتاميه توانست ۹ سيمرغ بلورين (شش سيمرغ در بخش اصلي، دو سيمرغ -بهترين فيلم و بهترين كارگرداني-در بخش نگاه نو و سيمرغ بهترين فيلم از نگاه تماشاگران) سي‌و‌چهارمين دوره جشنواره فيلم فجر را به دست آورد. «ابد و يك روز» اين روزها در انتظار اكران نوروزي به سر مي‌برد؛ اكراني كه قرار است بستري مناسب براي فروش مهم‌ترين گزينه جشنواره فيلم فجر سال 94 باشد. «50 كيلو آلبالو»ي ماني حقيقي ديگر گزينه اكران نوروزي سينما است. «باديگارد» آخرين ساخته ابراهيم حاتمي‌كيا هم ديگر گزينه اكران عيد است؛ فيلمي كه در كنار تحسين مخاطبان توانست سيمرغ بلورين بهترين بازيگر را براي پرويز پرستويي به ارمغان بياورد. هومن سيدي كه سال گذشته با فيلم «اعترافات ذهن خطرناك من» بر پرده نقره‌ای سينماها جاي داشت، امسال با «خشم و هياهو» در ميان كارگردانان فیلم‌های اكران نوروزي به چشم مي‌خورد، «خشم و هياهو» با بازي نويد محمد‌زاده و طناز طباطبايي برداشتي از پرونده جنجالي شهلا و ناصر محمد خاني است كه در بستر زماني حال روايت مي‌شود.
«كفش‌هايم كو»ي كيومرث پوراحمد ديگر اثر حاضر بر پرده نقره‌اي نوروزي است كه با بازي رضا كيانيان، ادامه داستان قهرمان فيلم شب يلدا را دو دهه بعد از زمان آن فيلم روايت مي‌كند. با توجه به نام‌هايي كه در ميان فهرست گزينه‌هاي نوروزي سينماها ديده مي‌شود، انتظار روزهاي داغي در عيدانه گيشه‌هاي سينماهاي كشور مي‌رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار