کد خبر: 774965
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
1000 كلمه طنز درباره نظافتي به قيمت جان دادن
قرار است خانه تكاني كنيد پس خبري از خوشگذراني نيست.

 تا جان در بدن هست بايد خانه را تميز كرد و هر طرف را كه نگاه مي‌كني برق بزند. فراموش نكنيد براي يك زن ايراني اصلاً مهم نيست چه بلايي سر خودش مي‌آورد و چند روز اهل خانه را اسير مي‌كند مهم اين است كه هر گوشه خانه بوي وايتكس بدهد و از تميزي موقت برق بزند. حالا نوبت شماست كه وارد اين ميدان شويد. مثل يك جنگاور تنومند وسط اتاق بايستيد و با تصوري فوق واقعيت از توانمندي جسمي‌تان نقشه بكشيد كه از كجا شروع كنيد. من پيشنهاد مي‌دهم از سخت‌ترين‌ها شروع كنيد.

‌ ‌ ‌

‌ من آنم كه رستم بود...

همه مبل‌ها و ميزها را در يك اتاق جمع كنيد. سنگين است؟ اصلاً مهم نيست. كمك دست نداريد؟ بازهم مهم نيست.مرد خانواده در منزل نيست كه كمك كند، ايراد ندارد شما روي موضعتان پافشاري كنيد. يك تنه مبل‌ها را روي شانه بگذاريد و ببريد به دورترين اتاق خواب. اگر بلند كردنشان سخت است بكشيد. اگر قدرت كشيدن نداريد از جلو هل بدهيد. مهم نيست مي‌توانيد يا نه مهم اين است كه به هر جان كندني كه هست مبل‌ها را ببريد آن طرف خانه.

مرحله بعد سراغ فرش‌ها بروید. به خودتان نگوييد كه «فرش‌ها تميزن، تابستون دادم قالي‌شويي و هميشه مواظب بودم و تا لك برمي‌داشتن تميز مي‌كردم». اسمش خانه‌تكاني است، خانه بايد با چهارستونش تكان بخورد. فرش‌ها را سري قبل داديد قالي‌شويي، اين بار خودتان بشوييد. اول همه فرش‌ها را لوله كنيد. روي دوش بگذاريد و ببريد در حياط. اگر نمي‌توانيد بكشيدشان، از پنجره پرتاب كنيد داخل حياط. خلاصه اينكه هرطور شده حرفتان را به كرسي بنشانيد. اصلاً به اين فكر نكنيد كه در كل كشور مشكل كم‌آبي هميشه وجود دارد. به اين فكر كنيد كه چون شما خانه‌تكاني داريد بايد فرش‌هايتان را خودتان بشوييد و چه جايي بهتر از پاركينگ. با آب سرد و پودر تمام فرش‌ها را خيس كنيد بگذاريد تا در مرحله آخر سراغشان برويد.

‌ برويد زير گاز و پشت يخچال

برگرديد بالا حالا نوبت داخل خانه است. اول از آشپزخانه شروع كنيد با مواد شوينده و دستمال، زير گاز، ماشين لباسشويي، ظرفشويي، پشت يخچال و بالاي تك‌تك كابينت‌ها را بايد تميز كنيد. دست‌تان به زير گاز نمي‌رسد؟ امكان ندارد دولا شويد، عيب ندارد، زانو و پاهايتان را روي زمين بگذاريد. آنقدر نازك شويد كه تا كمر بتوانيد برويد زير وسايل و آنها را تميز كنيد. اگر پاها يا دست‌هايتان زخمي شد مهم نيست به آن فكر نكنيد، هدف، مهم است. اگر نمي‌توانيد برويد زيرگاز مشكل خودتان است و بايد در مرحله بعد همه وسايل را بكشيد جلو تا بتوانيد پشت آنها را تميز كنيد. گاز سنگين است؟ مي‌دانم به هرحال شوخي كه نيست خانه تكاني است. بكشيد جلو و پشتش را تميز كنيد. البته ممكن است با اين شرايط حين تميز كردن آشپزخانه كمرتان بگيرد يا زانوهايتان درد كند اهميت ندهيد به كارتان ادامه دهيد. گرفتگي كمر و درد زانو حين تميز كردن آشپزخانه طبيعي است.

‌ از سقف و ديوار آويزان شويد

مرحه بعد ديوارهاست. بايد از پايين‌ترين بخش ديوار تا منتهي اليه بالا برق بزند حتي رد بال زدن پشه هم نبايد روي ديوار باقي بماند. براي اين كار چند بار از بالا تا پايين را بايد كامل تميز كنيد. چند دستمال و اسپري تميز‌كننده لازم داريد. دستكش دست نكنيد. هم باعث مي‌شود دستمال سر بخورد هم لذت تميزكاري را احساس نكنيد، به اينكه ممكن است دست‌هايتان آسيب ببينند فكر نكنيد. وقتي مي‌خواهيد بالاترين بخش ديوار را دستمال بكشيد آنقدر كش بياييد كه دست‌تان به نزديك سقف برسد. اگر احساس كرديد با اين كشش و فشار تك‌تك مهره‌هاي ستون فقراتتان در حال جدا شدن است اهميت ندهيد، اصلاً فكر هم نكنيد. تا جايي‌ كه مي‌توانيد خودتان را بكشيد. كمرتان ممكن است حين تميز كردن ديوارها درد بگيرد و فشار زيادي را تحمل كند اما بها ندهيد. زماني هم كه مي‌خواهيد پايين‌ترين بخش ديوار را دستمال بكشيد آنقدر كمرتان را خم كنيد كه دست‌تان پايين ديوار جايي كه به زمين مي‌رسد را كاملاً تميز كند. ممكن است در اين زمان احساس كنيد عضلات پشت پايتان در حال پاره شدن است مهم نيست، بي‌تفاوت باشيد. نتيجه مهم است. به آسيب‌هاي جسمي تميز كردن ديوار فكر نكنيد. به هرحال خانه تكاني است، خوشگذراني كه نيست! فراموش نكنيد به هر قيمتي كه شده بايد ديوار را تميز كنيد تا برق بزند.

هنوز سقف‌ها باقي مانده است. براي كشيدن سقف بايد تا جايي‌كه مي‌توانيد از تمام قدرت دست‌ها، پاها و حتي انگشت‌هاي پاها استفاده كنيد چون اغلب موارد دست شما كامل به سقف نمي‌رسد اما اگر كمي روي انگشت‌هاي پا بلند شويد مي‌توانيد راحت دستمال بكشيد. حتي ممكن است روي انگشت كار كردن باعث شود تعادلتان را از دست بدهيد. دستمال كشيدن سقف از يك طرف به طرف ديگر هم مي‌تواند بر از دست دادن تعادل اضافه شود و هر لحظه ممكن است از روي صندلي خود ساخته (با بالشت و ميز) يا چهارپايه زمين بخوريد اما فراموش نكنيد هدف اين مرحله تميز شدن سقف به هر قيمتي است. به آسيب‌هاي اين مرحله، درد نوك انگشتان پا، سرگيجه، نداشتن تعادل و حتي زمين خوردن فكر نكنيد هدف مهم است.

‌ اگر دست‌تان شكست مهم نيست

حالا نوبت پرده‌هاست. چهارپايه اگر داريد كه چه بهتر، اگر نداريد هم مهم نيست. با يك صندلي و چند متكا يا قابلمه كه روي هم مي‌گذاريد كارتان راه مي‌افتد. فقط كافي است سر انگشتانتان به پرده‌ها برسد. اگر ارتفاع لوازم روي هم گذاشته كم است تلاش كنيد به هر شكل ممكن دستتان به پرده‌ها برسد. آنقدر خودتان را بكشيد كه احساس كنيد بند بند دست‌هايتان در حال كنده شدن است. ايراد ندارد خانه تكاني است، خوشگذراني كه نيست! به هر مصيبتي كه هست پرده‌ها را جدا كنيد. دست‌هايتان درد مي‌كند، ايراد ندارد، سرتان گيج مي‌رود ايراد ندارد. برويد و پرده‌ها را بياوريد. حالا ممكن است در اين مرحله كمي پايتان سر بخورد و حين تلاش كردن از روي آن همه صندلي، بالشت و قابلمه بخوريد زمين و دستتان بشكند. فداي سرتان، به اين فكر كنيد كه موفق شديد پرده‌ها را باز كنيد. حالا اگر دستتان شكسته آنقدر ناله نكنيد. پايتان كه سالم است! اصلاً شكستگي دست در موقع بازكردن پرده‌ها طبيعي است. خودتان را به ماشين لباسشويي برسانيد و پرده‌ها را براي شست‌و‌شو بگذاريد.

‌ پايان دل‌انگيز خانه تكاني

حالا كه مطمئن شديد كارهاي خانه را انجام داده‌ايد اما بدنتان آسيب ديده بهتر است از عنايت به اعضا و جوارح داخلي‌تان هم منصرف نشويد. براي شست‌و‌شوي سرويس بهداشتي، حمام و كف اتاق‌ها هر چقدر مواد شوينده از هر رقم در دست داريد با هم مخلوط كنيد. ممكن است از اين مخلوط بوي گزنده‌اي به مشامتان برسد اما به آن توجه نكنيد. همه تمركزتان اين باشد كه سراميك‌ها، كف‌پوش‌ها، آينه و شيرآلات برق بزنند، حالا اگر چند سرفه و عطسه هم به شما دست داد نگران نشويد يك عفونت ساده ريوي و دهاني است كه به خاطر مواد شوينده درون بدنتان در حال شكل‌گيري است. تبريك مي‌گويم خانه‌تكاني امسال هم مثل سال‌هاي قبل همراه با تميز شدن موفقيت‌آميز خانه با هزار و يك بيماري ظاهري و دروني به پايان رسيد. حالا با خيال راحت راهي بيمارستان شويد!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر