کد خبر: 760369
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
موضع گیری ائمه جمعه در خصوص بسته شدن پرونده PMD+جدول
بسته شدن پرونده PMD بود که نشان دهنده عظم جامعه جهانی برای توسعه روابط با ایران است. این رویداد به قدری مهم و قابل توجه بوده است که می تواند یکی از افتخارات ارزشمند دولت یازدهم در تاریخ دیپلماسی کشور ثبت گردد.

تدبیر24:عملکرد مثبت دولت یازدهم که به دلیل عقلانیت و التزام به قانون اساسی مورد توجه و حمایت رهبر معظم انقلاب، اندیشمندان، علما و عموم مردم قرار گرفت، موجب گشت تا کارنامه ای درخشان در تاریخ جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد.

به گزارش سرویس سیاسی تدبیر24 رفته رفته عمق سواد دیپلماسی دولت اعتدال برای مردم ملموس و مشخص و توجه دولت وقت به پایبندی و عملیاتی کردن شعار های انتخاباتی اش روشن می گردد.

اصلاح رویکرد دیپلماسی ایران از تقابل به تعامل با حفظ عزت و اقتدار ملی، رویکردی بود که با توجه به استراتژی های در نظر گرفته شده، از دولت و تیمی بر می آمد که برگرفته از متخصصین حوزه امر را بکار گرفته باشد.

گام های توسعه اقتصادی و پیشرفت های بین المللی یکی پس از دیگری طی می شود. در آخرین اتفاق میمون در زمینه اجرایی شدن برجام، بسته شدن پرونده PMD بود که نشان دهنده عظم جامعه جهانی برای توسعه روابط با ایران است. این رویداد به قدری مهم و قابل توجه بوده است که می تواند یکی از افتخارات ارزشمند دولت یازدهم در تاریخ دیپلماسی کشور ثبت گردد.

اهمیت این رویداد از دید ائمه جمعه سراسر کشور دور نماند و در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه روز گذشته، بسته شدن پرونده هسته ای ایران در شورای حکام آژانس بین المللی هسته ای را اثبات حقانیت ایران دانسته و آن را پیروزی نظام جمهوری اسلامی دانستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی تدبیر24 خلاصه خطبه های ائمه جمعه برخی شهر ها پیرامون مسئله هسته ای در زیر آمده است :

شهر

امام جمعه

خلاصه خطبه

تهران

آیت‌الله سید احمد خاتمی

این پرونده با تلاش مسولان محترم بسته شد که در همین جا از رییس جمهور و تیم مذاکره کننده تشکر می‌کنم.

آمانو در گزارش خود حرف‌های بسیار نامربوط و بی اساسی گفته که سال 2003 تا 2009 ایران تحرکاتی در عرصه سلاح هسته‌ای داشته که این حرف‌ها دروغ است.

از مسوولان محترم می‌خواهم حالا که آنها عملا دروغ گفته‌اند، دروغ‌شان را در مراجع بین المللی پیگیری کنند.

گام موفق در این عرصه را مدیون رهنمودهای ولایت و شما مردم عزیز هستیم مبادا برخی از گروه‌های سیاسی این موضوع را به نفع خودشان مصادره کنند و از تنور انتخابات از این رهگذر نانی برای خود بپزند.

قم

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری

بسته شدن پرونده PMD پس از یک دهه تهمت و افترای کشورهای غربی یک موفقیت بزرگ برای کشورمان بود.

امیدواریم با بسته شدن پرونده ابعاد احتمالی نظامی فعالیت های هسته ای کشورمان و لغو 12 قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران، فرصتی فراهم بیاورد تا دیگر شاهد تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران نباشیم.

اردبیل

آیت الله سیدحسن عاملی

اعتراف حکام آژانس هسته ای بر صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران یک موفقیت بزرگ و نشانه حقانیت نظام جمهوری اسلامی است.

در وهله اول نقش مقام معظم رهبری در این امر بسیار اساسی است، معظم له در طول مذاکرات از موضع اقتدار صحبت کرد و همچنین با مواضع فوق العاده مانع از استحاله انقلاب اسلامی و نفوذ شد.

مردم ایران نیز نقش فوق العاده ای در این موفقیت داشته اند، آنها با تحمل حصار فلج کننده خدمت فوق العاده برای موفقیت دولتمردان در مذاکره کردند.

سمنان

حجت الاسلام محمد باقرعبدوس

اینکه جهان پس از سالها حقانیت داشتن دانش صلح آمیز هسته ای ایران را پذیرفت، پیروزی بزرگی است و با این مرحله، تمام رشته های دشمنان علیه ایران پنبه شد.

به تیم مذاکره کننده که قدرت و توان ایران اسلامی را به نمایش گذاشتند، خسته نباشید می گوییم و امیدواریم در مراحل بعدی، تمام قطعنامه ها علیه ایران اسلامی لغو شود.

ساری

آیت الله نورالله طبرسی

بستن پرونده هسته ای ایران توسط کشورهای 1+5 اعتراف آمریکا و کشور های غربی به حقانیت جمهوری اسلامی است.

همه دنیا دیدند که تحریم های استکبار و دشمنان نظام در وفاداری مردم نسبت به این نظام الهی کوچکترین خللی ایجاد نکرد.

این موفقیت مرهون مدیریت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب است.

زنجان

آیت الله علی خاتمی

دولت های غربی 14 سال با دروغ داشتن سلاح اتمی را به ایران نسبت دادند که بعد از مقاومت و ایستادگی سترگ دولت و ملت در مقابل توطئه ها بعد از این مدت زمان طولانی هم اکنون ادعا دارند که ایران موردی از انحراف در این خصوص نداشته است.

اهواز

آیت الله محسن حیدری

این پیروزی بزرگی است که نتیجه مقاومت ملت ایران و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و تلاش تیم مذاکره کننده دولت فعلی و گذشته است.

کاشان

آیت الله عبدالنبی نمازی

آژانس هیچ مدرک معتبری دال بر انحراف مواد هسته ای در ارتباط با ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران موسوم به پی ام دی پیدا نکرده است.

خرم آباد

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی

12 سال ظلم ، تحریم ظالمانه و فشار و این همه مصیبت بر سر ملت ایران آورند که جا دارد از آنها مطالبه شود که شما به چه حقی این همه سال مردم ایران را تحت فشار و تحریم قرار دادید.

امروز باید آزادیخواهان و کسانی که فکر آزاد دارند آمریکا و اروپا را به محاکمه بکشانند که این 12 سال این همه ظلم و فشار و تحریم چرا بر مردم ایران وارد کردید.

بیرجند

حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی

آمریکا باید پاسخگوی 12 سال فشار و تهدید علیه ایران باشد و با بسته شدن این پرونده حقانیت ایران برای جهان هم ثابت شد.

دنیا متوجه شد ایران به دنبال سلاح اتمی نیست، اندیشه و خرد، بمب اتمی ماست که این اندیشه ولایی در حال فتح جهان است.

شهرکرد

حجت الاسلام محمدعلی نکونام

اگر ایستادگی مقام معظم رهبری نبود حتما ذلت و خواسته های که دشمن می خواست در مذاکرات بر ماتحمیل کند، محقق می شد.

با توجه به ایستادگی و رهنمودهای رهبری و ایستادگی مردم و دفاع از ولایت، فضایی در کشور ایجاد شد که مذاکره کنندگان با قوت ایستادند و از خسارت ها جلوگیری کردند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار