کد خبر: 729411
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات گفت: ۳ فروند از شناورهای ایرانی گرفتار دزدان دریایی بودند که براساس اطلاعات کسب شده، در اواخر هفته گذشته مسائل ۲ فروند از آنها حل شده است.
مهر: علی اصغر مجاهدی اظهارداشت: پدیده دزدان دریایی از حدود ۷ سال گذشته در محدوده اقیانوس هند و آب‌های متصل به سومالی شناورهای صیادی را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه در ۳ سال گذشته این فرآیند مدیریت شده است، افزود: ۳ فروند از شناورهای ایرانی گرفتار دزدان دریایی شده‌ بودند که براساس اطلاعات کسب شده، در اواخر هفته گذشته مسائل ۲ فروند آنها حل شده است ولی تکلیف یکی از کشتی‌ها هنوز مشخص نیست.

این مقام مسئول در سازمان شیلات کشور، تعرضات مرزی به آب‌ها توسط شناورهای صیادی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: سال قبل ۱۸ فروند شناور خارجی صیادی در آب‌های ایران توقیف شده که نسبت به دوره مشابه سال ماقبل آن از لحاظ تعداد ۴۲ درصد کاهش داشته،  ضمن اینکه ۳ فروند از شناورهای صیادی ایرانی در محدوده اقیانوس هند توسط شناورهای سایر کشورها توقیف شده است.

مجاهدی افزود: بزرگترین ناوگان کشور به ماهی گیری اختصاص دارد و ما دارای ۱۱ هزار فروند شناور صیادی  و در تلاش هستیم تا با تجهیز این شناورها به سیستم آنلاین کنترل آنها را در آب‌ها اجرایی کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار