کد خبر: 724016
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز از آغاز اجرای پروژه نخستین باغ گیاهان دارویی و معطر در تبریز خبر داد.

محمدحسین حسن‌زاده در آیین آغاز احداث باغ گیاهان دارویی و معطر تبریز اظهار داشت: فاز نخست این پروژه در مساحتی به وسعت 3 هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر 900 میلیون ریال آغاز شد.

وی افزود: در نخستین باغ گیاهان دارویی و معطر تبریز 36 گونه علفی چند ساله کاشته می‌شود.

حسن‌زاده از فضای سبز و پوشش گیاهی به‌عنوان یکی از اضلاع اساسی حیات انسان‌ها نام برد و تصریح کرد: تنوع گیاهان کاشته شده در تبریز یکی از اولویت‌های اساسی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز با ابراز امیدواری از اینکه این یک پارک نمونه برای دیگر نقاط شهر باشد، گفت: این حرکت نخست می‌تواند برای حرکت اصلی یعنی احداث باغ گیاه‌شناسی بسیار موثر باشد.

وی افزود: امیدواریم در کنار تجربه و ثبات، تنوع و افزایش گونه‌های شهر تبریز با تکیه بر دانش و تجربه قدم‌های خوبی برداشته شود.

حسن‌زاده با اشاره به مزایا و اهداف ایجاد این باغ گیاهان دارویی در تبریز اظهار داشت: سازگاری گونه‌های کاشته شده با اقلیم منطقه، شناساندن گیاهان بومی منطقه و خاصیت آنها از جمله اهم اهداف مورد نظر در این طرح است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز یادآور شد: با هم‌افزایی ظرفیت مجموعه‌های مختلف مثل دانشگاه تبریز و مرکز تحقیقات کشاورزی شاهد نگرشی تخصصی و نوآورانه در فضای سبز تبریز خواهیم بود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار