کد خبر: 720105
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
در خرم آباد برگزارشد:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های غرب کشور در لرستان، گفت: ارتقای دانش رسانه ای در این جشنواره مورد توجه است.
حجت الاسلام حمیدرضا حنان در حاشیه افتتاحیه هشتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های غرب کشور به اهداف کلی برگزاری این جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره ایجاد روحیه تعامل بین مطبوعات استان و همچنین ایجاد تعامل بین مطبوعات لرستان با مطبوعات استان های غرب کشور است.
 وی با بیان اینکه تعامل باعث افزایش روحیه کار جمعی می شود عنوان کرد: به هر میزان اصحاب مطبوعات با همدیگر تعامل داشته باشند به روحیه کار جمعی دست می یابند و هر چقدر در تقابل با هم باشند از روحیه کار جمعی بین آن ها کاسته خواهد شد.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به اینکه کار جمعی هم مورد توجه عقل بوده و هم دین آن را می پذیرد بیان داشت: اگر ما در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بدگفتار و بد عمل باشیم در کار جمعی با یکدیگر تعامل نخواهیم داشت.
 حجت الاسلام حنان ایجاد معرفت افزایی و ارتقای دانش رسانه ای را دیگر هدف برگزاری جشنواره مطبوعات غرب کشور در لرستان دانست و گفت: ما به دنبال این هستیم مطبوعات و خبرگزاری های استان به این معرفت افزایی و دانش رسانه ای دست پیدا کنند.
 وی با بیان اینکه امروز دانش رسانه ای حرف اول را در دنیا می زند اظهار داشت: امروز هر کشوری از نظر دانش رسانه ای در سطح بالاتری باشد اخبار آن زودتر منتشر شده و مردم اخبار آن کشور را پی گیری می کنند.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان افزود: راهکار افزایش دانش رسانه ای در استان برگزاری کارگاه های آموزشی است که در حاشیه جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها برگزار می شود لذا از همه اصحاب رسانه استان انتظار داریم در این کارگاه های آموزشی شرکت کنند.
 حجت الاسلام حنان به تاثیر و نقش جامعه مطبوعاتی در پیشرفت هر کشور اشاره کرد و گفت: اجماع اصحاب رسانه استان می تواند نقش آن ها را در توسعه و پیشرفت استان نشان دهد و باید این تاثیرگذاری بر مسئولین ثابت شود.
 وی ایجاد رقابت سالم بین جامعه رسانه ای استان لرستان با استان های غرب کشور را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و بیان داشت: حدود هزار و ۵۰۰ اثر در سه بخش مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان عنوان کرد: بخش اول این جشنواره شامل مقاله، خبر، تیتر، سرمقاله، یادداشت، گزارش، مصاحبه، عکس، کاریکاتور، ظنز و صفحه آرایی بوده و بخش دوم آن مربوط به شعار سال ۹۳ مبنی بر "اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی" بوده که آثاری در این بخش به دبیرخانه ارسال شده است.
 حجت الاسلام حنان افزود: در بخش سوم جشنواره که بخش حمایتی آن محسوب می شود آثاری با موضوع محیط زیست از سوی مطبوعات و خبرگزاری های استان ارسال شده است.
 وی اظهار داشت: برای داوری آثار ارسال شده از داورهای منتخب خانه های مطبوعات استان های شرکت کننده استفاده شده است و داوری مطابق ائین نامه برگزاری جشنواره های مطبوعات صورت خواهد گرفت.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان نتیجه برگزاری جشنواره مطبوعات غرب کشور را شناسایی مطبوعات و خبرگزاری های قوی و ضعیف از همدیگر دانست و گفت: شناخت توانمندی های مطبوعات و خبرگزاری ها می تواند در رتبه بندی آن ها که در آینده در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان قرار خواهد گرفت موثر واقع شود.
 حجت الاسلام حنان افزود: اهمیت دادن به نشریات محلی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است که امیدواریم با برگزاری این جشنواره بتوانیم نشریات محلی استان را تقویت کنیم.
 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار