کد خبر: 1040715
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
مدیرکل محیط زیست لرستان خبر داد؛
فتحی بیرانوند، از فعالیت 43 تشکل و سازمان مردم نهاد زیست محیطی در لرستان خبر داد و گفت: این تشکل ها بازوان قوی ما برای حفاظت از محیط زیست هستند.

به گزارش جوان از لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند، در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه گفت: ۴۳ تشکل و سازمان مردم نهاد زیست محیطی در سطح لرستان فعالند و با محیط زیست استان همکاری می کنند.

وی با بیان اینکه برخی از این تشکل ها تازه تأسیس هستند و مراحل قانونی ثبت را طی می کنند و برخی نیز فقط در سامانه ثبت شده اند، افزود:  تعداد تشکل های لرستان نسبت به سایر استان ها تعداد قابل ملاحظه تری است که نشان می دهد مردم لرستان بیشتر از سایر استان ها به محیط زیست توجه دارند .

فتحی بیرانوند با اشاره به اساسنامه بسیاری از این تشکل ها، اظهار کرد: مبحث مشترک بیشتر این سمن ها حفاظت از گونه های جانوری است و در این راستا فعالیت های بسیار خوبی توسط تشکل ها و سمن ها انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به وجود مواردی از تلفات پرندگان بر اثر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، گفت : متاسفانه در روزهای اخیر در منطقه سراب چنگایی چند مورد تلفات پرندگان بر اثر ‌آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گزارش شده است.

وی یادآور شد: خوشبختانه در سنوات اخیر بر اساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست میزان جرائم تخلفات زیست محیطی به نحو قابل ملاحظه‌ای در مقایسه با گذشته در راستای بازدارندگی تخلفات افزایش داشته است.

فتحی بیرانوند به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اشاره کرد و گفت: روزهای اخیر در منطقه سراب چنگایی چند مورد تلفات پرندگان بر اثر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گزارش شد که بلافاصله پس از تشکیل جلسه با همکاری دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و ادارات مربوطه بحث قرنطینه و معدوم سازی لاشه پرندگان تلف شده انجام شد و تاکنون تلفاتی در حوزه‌های دیگر استان گزارش نشده است.

وی خاطرنشن کرد: پس از گزارش مشاهده آنفلوانزای فوق حاد پرندگان سه شهرستان خرم‌آباد، دوره چگنی و پلدختر در حالت آماده باش هستند که خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر تلفات و یا پیدا شدن لاشه پرندگان بر اثر بیماری مذکور نداشته‌ایم ولی به هرحال زنگ خطری در استان به صدا درآمده است.



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار