کد خبر: 705779
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۱
تغييرات در ساختار سازمان صداوسيما كه با تغيير مديريت سازمان كليد خورد، اين روزها در حال گسترش به بخش‌هاي مختلف سازمان از جمله بخش رسانه‌اي صداوسيما و در رأس آن روزنامه جام‌جم و واحد مركزي خبر و ايجاد خبرگزاري جام‌جم است.
محمدصادق عابديني
تغييرات در ساختار سازمان صداوسيما كه با تغيير مديريت سازمان كليد خورد، اين روزها در حال گسترش به بخش‌هاي مختلف سازمان از جمله بخش رسانه‌اي صداوسيما و در رأس آن روزنامه جام‌جم و واحد مركزي خبر و ايجاد خبرگزاري جام‌جم است.
به گزارش«جوان»، تكاپو در سازمان صداوسيما و خبر‌هاي متعدد درباره حذف و ادغام واحد‌هاي زيرمجموعه و تعديل نيروها، به گوش مي‌رسد. در جديد‌ترين خبر‌هاي رسيده اين‌بار بخش رسانه‌اي صداوسيما در معرض تغييرات قرار گرفته است. روزنامه جام‌جم، ارگان مطبوعاتي صداوسيما، به احتمال زياد در روزهاي آينده شاهد تغيير مديرمسئول خود خواهد بود. طبق اخبار رسيده «مراد عنادي» جايگزين «بيژن مقدم» مديرمسئول روزنامه جام‌جم خواهد شد.
 عنادي، پيش از اين مديركل امور ايرانيان خارج از كشور و از سردبيران واحد مركزي خبر و گفت‌وگوي ويژه خبري سيما بوده است. در صورت تغيير در پست مديرمسئولي روزنامه جام‌جم بايد منتظر بود كه مجموعه تحريريه اين روزنامه نيز دچار تغييرات شود.
از سوي ديگر با تغيير ساختار معاونت سياسي رسانه ملي و تشكيل معاونت خبر، ساختار قبلي توليد خبر در سازمان صداوسيما به‌طور كلي متحول مي‌شود. حاصل اين تحول انحلال واحد مركزي خبر است.
طبق شنيده‌هاي «جوان» واحد مركزي خبر كه وظيفه تهيه و توليد اخبار صداوسيما را عهده‌دار بود، منحل مي‌شود و «عبدالرضا بوالي» مدير واحد مركزي خبر به عنوان مدير «شبكه تلويزيوني خبر» جايگزين «اردشير زابلي‌زاده» خواهد شد. همچنين در زيرمجموعه معاونت خبر، سه اداره كل پخش خبر سيما، پخش خبر صدا و پخش خبر جام‌جم منحل شد و با انحلال واحد مركزي خبر به عنوان توليد اخبار، دو اداره كل «توليد و پخش اخبار سيما» و «توليد و پخش اخبار صدا» تشكيل مي‌شود.
قرار است شهرام وثوقي به عنوان مديركل «توليد و پخش اخبار سيما» و شهاب تالي به عنوان مدير «توليد و پخش اخبار صدا» منصوب شوند. «كامران نجف‌زاده» خبرنگاري كه بيشتر به‌خاطر اجراهايش در بخش خبري 20:30 شناخته شده است و با گزارش‌هايي كه در خارج از كشور تهيه كرد بر شهرتش افزوده شده، به عنوان «مدير توليد خبر سيما»، مشغول به كار خواهد شد.
با نظر سرافراز، قرار است سازمان صداوسيما يك خبرگزاري با عنوان «خبرگزاري جام جم» راه‌اندازي كند. احتمالاً مديركل پخش اخبار سيما مديرعامل خبرگزاي جديدالتأسيس خواهد شد. راه‌اندازي يك واحد رسانه‌اي جديد در سازمان صداوسيما برخلاف روند چابك‌سازي سازمان است و احتمالاً سرافراز مي‌خواهد سازمان را از بعد حضور در رسانه‌هاي مجازي تقويت كند.
با انتصاب علي‌محمد صالحي به مديريت باشگاه خبرنگاران جوان، اين باشگاه كه پيش از اين به بحث آموزش و توليد اخبار مي‌پرداخت، از اين به بعد صرفاً به آموزش خبرنگار مي‌پردازد. اين باشگاه همچنين حضور پررنگي در گفت‌وگوي ويژه خبري داشت كه ديگر در اين زمينه توليدي نخواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار