کد خبر: 704530
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران 3 حادثه را که از شب گذشته تا صبح امروز در پایتخت رخ داد، تشریح کرد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در خصوص آتش سوزی این ساختمان نیمه متروکه اظهار داشت: در ساعت 23:53 دقیقه شب گذشته در پس تماس اهالی خیابان دماوند با سامانه 125، از آتش سوزی در یک ساختمان سه طبقه خبر دادند که بلافاصله ستاد فرماندهی‌ آتش نشانی سه ایستگاه (دو، سه و نجات نه) به همراه تشک نجات و نردبان هیدرولیکی عازم خیابان دماوند، خیابان اقبال لاهوری کردند
وی ادامه داد: محل حادثه یک ساختمان سه طبقه مسکونی بود، اما به دلایلی توسط مراجع قضایی پلمپ شده بود که صاحب خانه به همراه تعدادی از معتادان، فک پلمپ کردند و در آن محل زندگی می‌کردند و همچنین در طبقات مقداری زباله جمع آوری شده بود که آتش سوزی از زیرزمین آغاز و به طبقه اول نیز سرایت کرده بود.

ملکی افزود: مالک ساختمان به همراه دختر جوان که هر دو اعتیاد داشتند، پس از حریق به پشت بام پناه برده بودند که آتش نشانان پس از اطفای حریق، این دو نفر را از ساختمان خارج کردند و محل را پس از ایمن سازی، تحویل عوامل انتظامی دادند.

وی در پایان یادآور شد: عملیات در ساعت 58 دقیقه بامداد به پایان رسید.

*تصادف مرگبار یک دستگاه سمند با کامیون کمپرسی


جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی به خبرنگار ما گفت: در ساعت 4:50 دقیقه صبح امروز ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران از تصادف یک دستگاه خودروی سمند با یک دستگاه کامیون کمپرسی در مسیر غرب به شرق بزرگراه حکیم، نرسیده به گیشا مطلع و بلافاصله ایستگاه 10 آتش نشانی عازم محل حادثه شد.

وی ادامه داد: در این حادثه یک دستگاه خودرو سمند به دلیل نامشخص با پشت یک کامیون کمپرسی برخورد و راننده سمند در داخل خودرو محبوس شده بود که آتش نشانان بلافاصله با تجهیزات هیدرولیکی قطعات خودرو را برش دادند و راننده 55 ساله را خارج و تحویل عوامل اورژانس دادند.

ملکی افزود: متاسفانه به علت شدت جراحات، راننده 55 ساله جان خود را از دست داده بود و آتش نشانان پس از ایمن سازی، محل حادثه را تحویل عوامل راهور دادند. گفتنی است؛ عملیات در ساعت 5:31 دقیقه با پایان رسید.


*انتشار گاز منواکسید کربن منجر به مسمومیت ۳ تن شد


جلال ملکی، در خصوص جزئیات این گازگرفتگی به باشگاه خبرنگاران، گفت: در ساعت 6:52 صبح امروز ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران از انتشار گاز CO در اتاقک کارگری یک ساختمان در حال ساخت مطلع شد و بلافاصله ایستگاه ۸۸ آتش نشانی عازم محل حادثه در خیابان ولیعصر بالا‌تر از پارک وی، خیابان قرنی شدند. 
 
وی ادامه داد: در اتاقکی به وسعت ۹ متر مربع، ۳ کارگر در حال استراحت بودند، اما به علت استفاده از اجاق گاز خوراک پزی و بسته بودن راه‌های ورودی و خروجی، گاز منواکسید کربن منتشر شده و ۳ کارگر افغانی ۲۰، ۲۸ و ۳۰ ساله دچار مسمومیت شده بودند که آتش نشانان بلافاصله هرسه تن را خارج و تحویل عوامل اورژانس دادند. 
 
ملکی افزود: کارگران توسط عوامل اورژانس برای ادامه درمان به مراکز درمانی منتقل شدند و آتش نشانان پس از ایمن سازی در ساعت ۷: ۱۲ عملیات را به پایان بردند. 


 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار