کد خبر: 686052
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
دربازدید مسئول کمیسیون تخصصی مشاوران املاک کل کشور از غرفه «روزنامه جوان» عنوان شد
عقبایی گفت: در تهران قریب به 12 هزار مشاور املاک داریم و کمتر از دو هزار نفر فاقد پروانه هستند و بیش از 1400 واحد صنفی را پلمپ کردیم و با آنها برخورد قانونی داشتیم و در مجموع وضعیت کنترل و نظارت بر مشاوران املاک بسیار دقیق است.
جوان آنلاین: حسام عقبایی، رئیس مشاوره صنف مشاوران املاک تهران و مسئول کمیسیون تخصصی مشاوران املاک کل کشور در بازدید از غرفه «روزنامه جوان» در بیستمین دوره نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها  در گفت و گو با «جوان» گفت: موضوع کد رهگیری امروز  بسیار داغ و مهم است. اخذ کد رهگیری برای مشاوران املاک و برای متعاملینی که به مشاور املاک مراجعه می کنند لازم الاجرا، قطعی و اجباری است و هیچ تغییری در آن به وجود نیامده است و املاک مکلف هستند هنگام مراجعات مردم کد رهگیری را ارائه کنند.
 
عقبایی در رابطه با عدم ارائه کد رهگیری از سوی املاک عنوان کرد: عدم ارائه کد رهگیری غیر قانونی است و مبایعه نامه بدون کد رهگیری از نظر ما تخلف صنفی محسوب می شود و مشاور املاک را پلمب می کنند؛ چرا که از نظر صنفی این موضوع مصوبه هیئت رئیسه وزیران است و از نظر قانونی اعتبار عقد را دارد اما روند تشریفات قانونی آن طی نشده است.
 
 
وی افزود: اساسا در این حوزه مشاوره املاک موظف هستند که کد رهگیری بگیرند و این رای را دیوان عدالت اداری صادر کرده است، دامنه رای مربوط به سازمان امور مالیاتی است و ارتباطی به مشاوران املاک و معاملات مسکن مردم ندارد.
 
 
رئیس مشاوره صنف مشاوران املاک با اشاره به مزایای کد رهگیری گفت: گرفتن کد رهگیری هم منافع خریدار را حفظ می کند و هم منافع فروشنده را. این کد به نحوی از معاملات مکرر و کلاهبرداری ها جلوگیری کند و اساسا ابزاری برای شفاف سازی معاملات است. این مطالبه ای است که قوه قضائیه و قوای سه گانه درخواست ساماندهی آن را داشته اند. حال ما سامانه اطلاعات املاک و مستغلات را ساماندهی کرده ایم و باید به ما کمک شود تا این سامانه را ارتقا دهیم  و متعامل با دید باز و اشراف کامل معامله را انجام دهد.
 
 
عقبایی همچنین به وضعیت واحدهای صنفی بدون پروانه اشاره کرد: خوشبختانه روند بازرسی در صنف به نحوی بوده است که ما نهایت دقت را داشته ایم. در تهران قریب به 12 هزار مشاور املاک داریم و کمتر از دو هزار نفر فاقد پروانه هستند و بیش از 1400 واحد صنفی را پلمپ کردیم و با آنها برخورد قانونی داشتیم و در مجموع وضعیت کنترل و نظارت بر مشاوران املاک بسیار دقیق است.
 
 
وی بیان داشت: ما در قبال مردم پاسخگو هستیم. تهران 12 هزار مشاور املاک دارد و 14 میلیون جمعیت و در عین حالی که مسئولیت ما مقابل صنف و مردم است. ما مشاوران املاک خدمتگزاران و نوکران مردم در راستای انجام معاملات مسکن هستیم. ما با هر نوع تخلفی از هر نوع مشاور املاکی در سطح کشور برخورد خواهیم کرد، ضمن اینکه مردم می توانند از طریق تلفن 7334 مشکلات خود را با ما در میان بگذارند.
 
 
مسئول کمیسیون تخصصی مشاوران املاک کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی ساماندهی  نیروهای انسانی مشاورین املاک گفت: افراد برای کسب جواز پروانه باید یک روند قانون مند را طی کنند. فردی که مراجعه می کند باید به اداره سوء پیشینه، اماکن عمومی و اداره اطلاعات معرفی می شود و صلاحیت های فردی، محلی و انتظامی فرد را به ما ابلاغ کنند.
 
 
وی در خصوص دانش محور شدن صنف اظهار داشت: ما آموزشگاه فنی و حرفه ای را برای تربیت مشاوران املاک را تعبیه کرده ایم و همچنین دانشگاه علمی و کاربردی صنف مشاوران املاک دو سال است که راه اندازی شده است.
 
 
عقبایی در خاتمه یادآور شد: نظارت ما دقیق است و باز هم ما آمادگی خدمت رسانی به مردم را داریم. ما همیشه پاسخگوی اصحاب رسانه، جراید، مردم و مسئولین هستیم و در جهت رفع مشکلات آنها اقدامات لازم را انجام می دهیم.         
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار