کد خبر: 655308
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
آلمان و امريكا به كمك هم مي‌آيند
ايتاليايي‌ها وداعي تلخ با جام بيستم را تجربه كردند. در ادامه رقابت‌هاي جام جهاني برزيل بازي‌هاي گروه‌هاي C و D به پايان رسيد كه...
شيوا نوروزي
ايتاليايي‌ها وداعي تلخ با جام بيستم را تجربه كردند. در ادامه رقابت‌هاي جام جهاني برزيل بازي‌هاي گروه‌هاي C و D به پايان رسيد كه طي آن يكي ديگر از مدعيان قهرماني از گردونه بازي‌ها حذف شد، اروگوئه و كلمبيا جشن صعود گرفتند و يونان در اوج نااميدي با يك معجزه به مرحله يك هشتم نهايي صعود كرد. با اين نتايج در مرحله يك هشتم نهايي كاستاريكا به مصاف يونان مي‌رود و كلمبيا بازي سختي با اروگوئه در پيش دارد.
   
 
حذف ايتاليا، خداحافظ انگليس
 
در حساس‌ترين بازي سه‌شنبه شب تيم ملي اروگوئه با حاشيه‌سازي مهاجم سرشناس‌اش با يك گل لاجوردي‌پوشان را مغلوب كرد تا چزاره پراندلي و رئيس فدراسيون فوتبال ايتاليا مجبور به استعفا شوند. دفاع همه‌جانبه ايتاليا اگرچه در نيمه اول راه را بر مهاجمان اروگوئه بست اما سرانجام گودين در دقيقه 81 با ضربه‌اي دقيق قال قضيه را كند و تيم كشورش را به رستگاري رساند. از نكات جالب توجه اين ديدار اخراج ماركيزيو، هنرنمايي بوفون و ناواس دروازه‌بان‌هاي دو تيم و گاز گرفتن كيليني بازيكن ايتاليا توسط سوارز بود. با اين نتيجه شاگردان اسكار تابارس شش امتيازي شدند و به عنوان تيم دوم گروه D به مرحله بعد راه يافتند. پراندلي سرمربي ناكام ايتاليا در پايان بازي راهي جز استعفا نداشت: بازي سختي بود، هر دو تيم براي تصاحب توپ و موقعيت جنگيدند. متأسفانه اخراج ماركيزيو بازي ما را تحت تاثير قرار داد. بعد بازي با رئيس فدراسيون صحبت كردم و در خصوص استعفايم با هم حرف زديم. بايد قبول كنيم كه كم آورديم و مسئول اين اتفاق هم من هستم. البته من اين تصميم را پيش از جام جهاني گرفته بودم. اسكار تابارس خوشحال‌ترين مرد ميدان بود: سعي كرديم بهترين بازي مان را در مقابل سخت‌ترين حريفمان به نمايش بگذاريم. بازي را پس از اخراج بازيكن ايتاليا تحت كنترل درآورديم. شانس با ما يار بود و به هدفمان رسيديم. ديگر ديدار اين گروه را سه شيرها برابر كاستاريكا انجام دادند كه هيچ كدام از دو تيم موفق به باز كردن دروازه حريف نشدند. كاستاريكا با يك امتيازي كه به دست آورد برخلاف پيش بيني‌ها به عنوان تيم اول صعودش به مرحله بعد را جشن گرفت. پينتو سرمربي كاستاريكا پس از سربلندي تيمش اظهار داشت: بازي برابر تيمي كه مي‌خواهد اولين پيروزي‌اش را به دست بياورد سخت است. البته ما براي جام جهاني و رويارويي با هر تيمي آماده هستيم. از اينكه در برزيل هستيم خوشحالم و خودمان را براي جدال با رقيب بعدي آماده مي‌كنيم. اما روي هاجسون از اينكه انگليس تنها با يك امتياز برزيل را ترك مي‌كند ناراحت است: در ابتدا بر بازي سوار بوديم و اگر از موقعيت هايمان استفاده مي‌كرديم به گل مي‌رسيديم. البته خلق موقعيت هم مهم است.
 
 
 تحقير ژاپن
 
در گروه C تيم ملي كلمبيا ديگر تيم امريكاي جنوبي بود كه به راحتي به مرحله حذفي راه يافت. كلمبيايي‌ها در شرايطي رودرروي ژاپن قرار گرفتند كه شش امتيازي بودند و با خيال راحت بازي مي‌كردند. با اين حال ژاپن چيزي براي از دست دادن نداشت. چهار گل زردپوشان كافي بود تا نماينده آسيا در برزيل حسابي تحقير شود. ژاپن تنها يكي از گل‌هاي خورده را جبران كرد.  خوزه پكرمن سرمربي كلمبيا با افتخار از صعود مقتدرانه تيمش به دور بعد سخن گفت: خيلي خوشحالم، بازيكنانم در اين مدت زحمت زيادي كشيدند. اين موفقيت نتيجه تلاش و صبوري بالاي بازيكنان كلمبيا بود. صعود به عنوان تيم اول پاداش خوبي برايمان است. اروگوئه حريف واقعاً خطرناكي است ولي اعتماد به نفس ما بالاست و توانايي پشت سر گذاشتن اين تيم را هم داريم. آلبرتو زاكه روني با تجربه پس از تحقير ژاپن اظهار داشت: با نتايجي كه از دو بازي قبلي به دست آورده بوديم ديگر چيزي براي از دست دادن نداشتيم. در اين بازي عملكرد بهتري داشتيم به ويژه در نيمه اول. متأسفانه ما با آمادگي كامل به جام جهاني نيامديم و بازي واقعي‌مان را به نمايش نگذاشتيم. معتقدم ژاپن بهتر از اينها مي‌توانست نتيجه بگيرد.  شكست ساحل عاج و صعود يونان از ديگر اتفاقات عجيب جام بيستم بود. در شرايطي كه يوناني‌ها براي صعود به پيروزي نياز داشتند و بازي با تساوي يك – يك تا دقايق پاياني پيگيري مي‌شد داور يك پنالتي به نفع يونان اعلام كرد و گل حياتي اين تيم به ثمر نشست. فرناندو سانتوس پس از صعود رويايي يونان از بازي يارانش تمجيد كرد: هميشه بهترين تيم برنده است. دو گل زديم و شايسته پيروزي بوديم. در دو بازي اول تمركز لازم را نداشتيم. اما در اين بازي نشان داديم كه مي‌توانيم رويا را به واقعيت تبديل كنيم.
 
  ژرمن‌ها در انديشه صعود
 
امشب و بامداد فردا بازي‌هاي مرحله گروهي جام جهاني 2014 به پايان مي‌رسد. در گروه G دوبازي همزمان برگزار مي‌شود، امريكا و آلمان دو تيم چهار امتيازي اين گروه رودرروي هم قرار مي‌گيرند. دو تيم بايك تساوي هم صعود مي‌كنند. اما در صورت شكست هر يك، پيروزي پرتغال با اختلاف چهار گل يا پيروزي غنا حذف امريكا يا آلمان و صعود غنا يا ياران رونالدو را رقم مي‌زند. غنا به جنگ پرتغال مي‌رود، اين دو تيم هم يك امتياز بيشتر ندارند. بامداد فردا از گروه H الجزاير با روسيه و كره با بلژيك مصاف مي‌دهند. بلژيك صدرنشين خيالش راحت است، الجزاير و روسيه براي صعود شانس دارند و كره هم چيزي براي از دست دادن ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار