کد خبر: 653098
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
رئیس جمهور در جمع علما و ایثارگران استان لرستان:
رئیس جمهور، با بیان اینکه علما مرزبانان دینی هستند، گفت: بار اخلاق و معنویت جامعه بردوش علما و فرهیختگان است.
بهروج

به گزارش خبرنگار  جوان از لرستان، دکتر حسن روحانی،  در خرم آباد،رئیس جمهور  در جمع علما و ایثارگران استان لرستان با گرامیداشت یاد و خاطره علما و ایثارگران استان لرستان، گفت: استان لرستان سرزمین علم و ادب و فرهیختگان است.


وی افزود: وجود آمار بیکاری برای استان لرستان با وجود استعداد های کشاورزی، آثار تاریخی، جاذبه های گردشگری و تمدن بسیار کهن زیبنده نیست.


روحانی، اظهار داشت: از عوامل موثر در بروز بیکاری این است که ما چشم به دولت دوخته ایم، در حالی که باید خود تلاش کنیم.


وی خطاب به فرهیختگان و علمای استان، گفت: بار مسئولیت جامعه بر دوش شماست و باید برای تحقق توسعه استان تلاش کنید.


رئیس جمهور، با بیان اینکه علما بار ترویج دین و علم را برعهده دارند، گفت: روحانیون باید به عنوان مرجع مردم برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.


روحانی، با بیان اینکه روحانیت در جامعه محبوبیت دارد، افزود: این محبوبیت روحانیون از ائمه اطهار(ع) گرفته شده است.


وی خاطرنشان کرد: روحانیون باید مروج قرآن، دین و سیره پیامبر اکرم(ص) ائمه معصومین (ع) باشند.


رئیس جمهور، ادامه داد: فعالیت های دینی و فرهنگی راهی مستحکم جهت مقابله با آسیب های اجتماعی است.


روحانی، با بیان اینکه امروز استان لرستان بیش از هزار طلبه دارد، خاطرنشان کرد: فعالیت روحانیون در جامعه در کاهش آسیب های اجتماعی چون طلاق نیز می تواند موثر باشد.


وی با بیان اینکه دولت مجری است، ادامه داد: روحانیون و فرهیختگان نقش موثری در تقویت فرهنگ جامعه و مقابله با آسیب های اجتماعی دارد.


رئیس جمهور، علما را مرزبانان دین خواند و بیان کرد: روحانیون وظیفه سنگینی جهت صیانت از مرزهای فرهنگی، اخلاقی و انقلابی جامعه دارند.


وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سایه وحدت و همدلی علما، مردم و فرهیختگان به ثمر رسید، خاطرنشان کرد: صیانت از دستاوردهای انقلاب نیز نیازمند حفظ این وحدت است.


روحانی، با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس، دنیا پشت متجاوزان بودند و آنها را حمایت می کرند، اظهار داشت: ملت ایران در برابر دنیا ایستادند و مقاومت کردند و با ایثار خود به پیروزی دست یافتند.


وی با بیان اینکه دنیا متجاوزان را به سلاح های روز و انواع موشک ها و هواپیماها و مواد شیمیایی تجهیز کردند، ادامه داد: بندرهای در منطقه جهت حمایت از متجاوزان تشکیل شد که پول دادند تا سلاح به دست متجاوزان برسانند.


رئیس جمهور افزود: در این جنگ نابرابر ملت ایران با امامی همراه با عشق و ایمان و فداکاری تنها بود، اما حماسه ای عظیم به وجود آوردند.


روحانی، ابراز داشت: امروز عموم ملت و مسئولان، بویژه دولتمردان وامدار و شرمسار خانواده ایثارگران هستیم.


وی با بیان اینکه ما بار سنگینی بر دوشت داریم، ادامه داد: باید این بار را به مقصد برسانیم.


رئیس جمهور، در ادامه با تاکید بر ضرورت توسعه هتل ها و فرودگاه در خرم آباد، گفت: این زیرساخت ها حلقه اتصال هستند که اگر نباشد نمی شود کارآفرینان را دعوت کرد.


وی با بیان اینکه دولت طرح های جهت توسعه فرودگاه خرم آباد و هتل در این شهر دارد، گفت: دولت مصمم است کارآفرینان را به این استان جذب کند و زیرساخت های توسعه در استان را فراهم کند.

توسعه زیرساخت ها در لرستان، از برنامه دولت تدبیر و امید است
 

روحانی، با بیان اینکه نخستین اولویت دولت حل مشکل بیکاری در استان لرستان، افزود: اینکه وامی به بیکاران اختصاص یابد تنها بدهکارکردن فرد بیکار است.


وی با بیان اینکه پتروشیمی خرم آباد طی ماه های اخیر فعال می شود و زیر یک هزار نفر اشتغال ایجاد می کند که آمار کمی است، افزود: اما با احداث شهرک پایین دستی پتروشیمی قدم خوبی در راستای اشتغال استان برداشته می شود.


روحانی، با اشاره به اینکه تحصیل کرده های بیکار در استان لرستان زیاد هستند، افزود: این مهم نشان دهنده عدم تناسب خروجی دانشگاه و بازار کار است که باید برنامه ریزی بین دانشگاه ها و بازار کار صورت گیرد.


وی اذعان داشت: در این راستا دولت وزارت کار را ملزم کرده است، برای افراد تحصیل کرده استان لرستان در زمینه های که در جامعه شغل وجود دارد، آموزش دوسه ماهه ارائه و به آنها مدرک معتبر اعطا کند.


رئیس جمهور افزود: امسال دولت در استان لرستان در زمینه گاز نیز قدم های خوبی بر می دارد.



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار