کد خبر: 649075
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
لاجوردي‌پوشان برنده بازي سرويس‌ها
درخشش ايران در رقابت‌هاي ليگ جهاني قبل اين توقع را ايجاد كرده بود كه...
دنيا حيدري
درخشش ايران در رقابت‌هاي ليگ جهاني قبل اين توقع را ايجاد كرده بود كه شاهد نتايج موفقيت‌آميز از واليباليست‌هاي ايراني باشيم. اما تيم ملي واليبال در نخستين گام خود در اين مسابقات، با نتيجه سه بر صفر به ايتاليا باخت و كار خود را با شكست آغاز كرد، آن هم برابر تيمي كه پيش از اين در همين رقابت‌ها موفق به مغلوب كردنش شده بود!
ايتاليا با توجه به تجربياتي كه از ديدارهاي قبلي با ايران كسب كرده بود خوب مي‌دانست دست كم گرفتن واليباليست‌هاي ايراني معنايي جز شكست دوباره‌اش برابر اين تيم ندارد. به همين دليل لاجوردي‌پوشان از همان ابتدا نشان دادند كه شاگردان كواچ جوان را دست كم نگرفته‌اند كه در نهايت موفق شدند در هر سه ست، با نتايج 19 ـ 25، 22 ـ 25، 23 ـ 25 ملي‌پوشان ايراني را شكست دهند. هر چند فاصله امتيازهاي به دست آمده توسط برنده و بازنده ست‌ها بسيار نزديك به هم بود، خصوصاً در دو ست پاياني، اما در هر صورت آنچه در كارنامه تيم‌ملي ايران در نخستين بازي ليگ جهاني واليبال به ثبت رسيد باخت سه بر صفر برابر ايتاليا در سه ست پياپي بود؛ نتيجه‌اي كه با توجه به موفقيت‌هاي قبلي واليبال ايران انتظار آن نمي‌رفت.
اسلوبودان كواچ بعد از باخت در نخستين حضور رسمي خود روي نيمكت تيم ايران، دريافت و سرويس‌هاي بد را دليل اين شكست خواند:«نبايد اينگونه بازي كنيم. البته بازي سختي داشتيم و همانطور كه قبلاً هم گفته بودم مقابل تيم‌هايي كه سرويس‌هاي قدرتمند مي‌زنند، مشكل داريم. البته در اين مسابقه هم‌سطح ايتاليا بازي كرديم و آنها فقط در زدن سرويس از ما بهتر بودند و پيروز شدند. اما مشكل دريافت و سرويس‌هاي بد ما باعث شد به پيروزي نرسيم. در اين بازي سرويس‌هاي موجي را كه از بازيكنان انتظار داشتم نديدم و بدون سرويس بازي كرديم. بايد روي اين مشكل مطالعه و آن را حل كنيم. از توپ‌هاي بلند نيز خوب استفاده نكرديم و بايد براي حمله در مواقعي كه دريافت خوبي صورت نمي‌گيرد، بيشتر كار كنيم. البته در حمله مشكلي نداريم اما چند امتيازي كه با اشتباه سرويس از دست مي‌دهيم، نتيجه بازي را به ضرر ما رقم مي‌زند. بايد براي بازي امروز مقابل ايتاليا اين مشكلات را حل كنيم تا اين بار اين تيم را شكست دهيم.»
حسين معدني، دستيار كواچ نيز معتقد است تيم ملي در امتيازات حساس مسابقه مقابل ايتاليا پر اشتباه كار كرد:« البته به عنوان نخستين بازي ليگ جهاني عملكرد بدي نداشتيم، اما مي‌توانستيم بهتر از اين كار كنيم، به خصوص در مقاطعي كه بايد بازي را كنترل مي‌كرديم نتوانستيم اين كار را انجام دهيم. در اين مسابقه روي سرويس‌هاي تيم خود خيلي حساب كرده بوديم، اما نتوانستيم در اين زمينه عملكرد خوبي داشته باشيم و دريافت ايتاليايي‌ها هم بسيار خوب بود. بارها به بازيكنان تأكيد كرده بوديم كه بايد به استفاده حريف از جاي خالي توجه كنيم، اما حساسيت مسابقه باعث شد اين مسئله فراموش شود. بازيكنان ايتاليا اسپك‌هاي قدرتمندي مي‌زدند و طبيعي است كه در مقابل چنين تيمي دفاع كردن و به صورت همزمان پر كردن جاهاي خالي بسيار سخت است. مطمئنم در بازي بعد، صرف‌نظر از نتيجه‌اي كه به دست مي‌آوريم، نسبت به اين مسابقه بهتر كار مي‌كنيم. بايد اشتباهات ساده خود را برطرف كنيم و امتيازات ساده‌اي به حريف ندهيم.»
مائورو بروتو، سرمربي تيم ملي واليبال ايتاليا اما خيلي خوشحال است كه توانسته انتقام شكست قبلي تيمش در ليگ جهاني واليبال را از ايران بگيرد:« پيش از اين هم گفته بودم كه اين مسابقه يك مبارزه است و خوشحالم كه اين مبارزه با پيروزي ما به پايان رسيد. بازي زيبا و فوق‌العاده‌اي بود و تيم ما عملكرد بسيار خوبي در دريافت و سرويس ارائه كرد. خوش شانس هستم كه بازيكناني مانند زايتسف، كوار و پارودي را در تيم خود دارم و مي‌توانيم از آنها در برنامه‌هاي هجومي مختلف استفاده كنيم. با اين وجود به تيم ايران احترام زيادي مي‌گذارم و مي‌دانم كه در مسابقه يك‌شنبه هم بازي بسيار سختي در پيش داريم.»
سعيد معروف، كاپيتان تيم ملي واليبال ايران نيز پس از باخت، مانند اكثر كارشناسان و كادر فني تيم
ملي، اختلاف ايران و ايتاليا را در زدن سرويس خواند:« عاملي كه باعث پيروزي ايتاليا در مسابقه مقابل ايران شد، عملكرد بهتر بازيكنان اين تيم در زدن سرويس بود. در اين بازي ايتاليا يك سر و گردن از ما بهتر بازي كرد و پيشرفت خيلي زيادي نسبت به سال قبل داشت. در بخش‌هاي مختلف بازي خوب بوديم اما تفاوت دو تيم در سرويس‌هاي بسيار خوب ايتاليايي‌ها در مقابل سرويس‌هاي نه چندان خوب ما بود. ايتاليا روزهاي خوب خود را سپري مي‌كند و پس از دو پيروزي مقابل برزيل با روحيه بالايي مقابل ايران به ميدان رفت و بسيار كم اشتباه ظاهر شد. بايد براي بازي بعدي مشكلات خود را برطرف كنيم و سرويس‌هاي بهتري بزنيم در اين صورت مي‌توانيم به پيروزي برسيم. در اين مسابقه هم مي‌توانستيم حداقل يك ست ايتاليا را شكست دهيم اما در امتيازات حساس سرويس‌هاي خوبي نمي‌زديم و نتوانستيم دريافت حريف را دچار مشكل كنيم. در هر سه ست تا امتياز 20 خوب بازي مي‌كرديم اما ايتاليايي‌ها در امتيازات حساس پايان مسابقه بهتر كار مي‌كردند و كم اشتباه ظاهر مي‌شدند. با اين وجود تلاش مي‌كنيم در بازي بعدي بهتر ظاهر شويم و جبران مافات كنيم.»
تيم ملي ايران بعد از اولين باخت خود در ليگ جهاني واليبال برابر ايتاليا، ساعت 22:30 امشب در دومين ديدار خود برابر اين تيم در شهر ورونا بار ديگر به مصاف شاگردان مائورو بروتو مي‌رود. با توجه به شناختي كه كواچ و شاگردانش در اين بازي از حريف لاجوردي‌پوش خود به دست آورده‌اند، بعيد نيست امشب شاهد يك بازي كاملاً متفاوت يا نتيجه‌اي متفاوت از بازي اول از تيم ملي واليبال ايران باشيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار