کد خبر: 616288
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۸
در پي ركود در بازار خريد و فروش ملك
كاهش قيمت در بازار خريد و فروش منجر به اين شده كه مالكان قيمت‌هاي منطقي‌تري را براي اجاره‌بها تعيين كنند و تب و تاب بازار اجاره فروكش كند.
كاهش قيمت در بازار خريد و فروش منجر به اين شده كه مالكان قيمت‌هاي منطقي‌تري را براي اجاره‌بها تعيين كنند و تب و تاب بازار اجاره فروكش كند.
به گزارش مهر، همزمان با كاهش قيمت‌ها در بازار خريد و فروش مسكن، بازار اجاره‌بها هم با تغييراتي مواجه شده است گرچه اين تغييرات نسبت به نرخ فروش زياد نبوده اما توانسته تأثير زيادي بر تعيين اجاره‌بها از سوي مالكان بگذارد. در واقع با افزايش روز به روز قيمت‌ها در سه ماهه پايان سال گذشته و ابتداي امسال، موجران با تعيين قيمت‌هاي نجومي سعي داشتند تا بخشي از تورم موجود در كشور را جبران كنند اما با كاهش قيمت هرمترمربع واحد مسكوني، مالكان هم قيمت‌هاي منطقي‌تري را تعيين مي‌كنند. در اين باره معاون وزير راه و شهرسازي به مهر گفته بود: در كوتاه مدت نقش عوامل رواني، انتظارات و عرضه و تقاضاي واحدهاي اجاره‌اي حائز اهميت است، به طوري كه در نيمه اول سال با افزايش تقاضاي ناشي از نقل و انتقالات با تحريك عوامل رواني و انتظارات، شاهد اوجگيري اجاره‌بهاي مسكن بوديم. اما پس از عبور از اين دوره و فروكش كردن تقاضاي فصلي و فشار رواني به تدريج نوسانات قيمتي در بازار اجاره مسكن تعديل و به ثبات نسبي مي‌رسد.
وي با اشاره به اينكه در خردادماه اجاره يك متر مربع آپارتمان در تهران به طور متوسط 18 هزار و 700 تومان بوده است، افزود: در تيرماه اين رقم به 19 هزار و 200 تومان و در شهريور به رقم 19 هزار و 400 تومان رسيده است. بنابراين پيش‌بيني مي‌كنيم با عبور از فصل نقل و انتقالات اين رقم با كاهش بيشتري مواجه شود به اين معنا كه اجاره‌بها به نسبت مدت مشابه سال قبل 25 درصد رشد را نشان مي‌دهد اما در شهريور با كاهش 2 درصدي روبه‌رو شده است بنابراين پيش بيني ما اين است كه اين قيمت‌ها تعديل شده و به ثبات قيمتي در بخش اجاره‌بها برسيم. براين اساس با كاهش قيمت‌ها در بخش خريد و فروش انتظار مي‌رود كه در دور بعدي فصل اجاره‌بها قيمت‌ها به شكل منطقي‌تري از سوي مالكان تعيين شود و مستاجران با مشكلات كمتري در پرداخت اجاره‌بها روبه‌رو باشند.
در خيابان نامجو عبدالهي يك آپارتمان 45 متري و يك خوابه با پاركينگ و انباري با 15 ميليون تومان رهن و 250 هزار تومان اجاره داده مي‌شود و در تهران نو ـ زركش براي واحدي 42 متري  5ميليون تومان رهن و 550 هزار تومان اجاره تعيين شده است. براي يك واحد 45 متري نوساز در پيروزي با پاركينگ و انباري 27 ميليون تومان رهن تعيين شده و در قصرالدشت ـ طوس آپارتماني 45 متري 5 ميليون تومان رهن و 600 هزار تومان اجاره داده مي‌شود. در پيروزي يك واحد 42 متري با 31 ميليون تومان رهن به اجاره مي‌رسد و در مجيديه جنوبي 16 متري اول واحدي 45 متري و نوساز 36 ميليون تومان رهن كامل داده مي‌شود.
ابتداي خيابان وليعصر دو طبقه آپارتمان 40 متري و تك واحدي با 20 ميليون تومان رهن و در خوش ـ بوستان واحدي 45 متري با انباري 15 ميليون تومان رهن و 300 هزارتومان، اجاره داده مي‌شود.
در خيابان كرمان شمالي آپارتماني 50 متري با پاركينگ و انباري 35 ميليون تومان رهن داده مي‌شود و انتهاي مرتضوي خيابان صاحب الزمان واحدي 46 متري و نوساز با 25 ميليون تومان رهن كامل، اجاره داده مي‌شود.
همچنين براي آپارتماني 50 متري با پاركينگ و انباري زيرهمكف 20 ميليون تومان رهن و 570 هزار تومان اجاره تعيين شده است و در فاطمي واحدي 47 متري و يك خوابه با 10 ميليون تومان رهن و 900 هزار تومان اجاره داده مي‌شود.
در نارمك آپارتماني 50 متري و نوساز با آسانسور و انباري با شرايط 30 ميليون تومان رهن و 350 هزار تومان به اجاره مي‌رسد و در پيروزي كليني براي واحدي 51 متري با پاركينگ و انباري 10 ميليون تومان رهن و 450 هزار تومان اجاره تعيين شده است.  در خيابان سهروردي نوبخت براي آپارتماني 55 متري و يك خوابه با دو پاركينگ 30 ميليون تومان رهن و 900 هزار تومان اجاره دريافت مي‌شود و در اتوبان محلاتي خيابان ميثم آپارتماني 55 متري و يك خوابه با 15 ميليون تومان رهن و 350 هزار تومان، اجاره داده مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار