کد خبر: 516061
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۸

مسعود محمدیان با اشاره به ارزش کالاهای کشاورزی صادراتی به خارج از کشور اظهار کرد: محصولات کشاورزی ۱۱ درصد صادرات غیرنفتی استان را از آن خود ساخته است.
وی با بیان اینکه در دی ماه امسال ۲۷ میلیون دلار کالای کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شده است، افزود: صادرات محصولات باغی از نظر وزنی ۶۷ هزار تن و از نظر ارزشی ۱۲۴ میلیون دلار بوده که در این بخش سیب درختی با ۲۵ میلیون دلار و ۳۱ هزار تن، ۱۲.۵ درصد صادرات کشور از آذربایجان‌شرقی را از آن خود ساخته است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه محصول کشمش با ۹۹ میلیون دلار و ۳۶ هزار تن وزن، بیشترین میزان صادرات محصولات کشاورزی را از آن خود کرده است، افزود: البته این میزان محصول صادر شده کشمش، تنها ۴۰ درصد محصول تولیدی استان را شامل می‌شود که به زودی بقیه کشمش‌های موجود در انبارهای ملکان، بناب و مراغه طی برنامه‌ریزی‌های انجام پذیرفته صادر خواهند شد.
محمدیان گفت: به طور متوسط ارزش هر کیلو محصول صادراتی در زیربخش دام ۱.۶ دلار بوده است. ارزش هر کیلو محصول کشمش از زیربخش باغبانی نیز ۲.۷ دلار و سیب درختی نیز ۸۰ سنت بوده است.
وی با بیان اینکه در این ۱۰ ماه، صادرات محصولات دامی ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار بوده است، افزود: ماست با ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار( ۶۹۱۰ تن)، روده با ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار (۱۴۱تن) و شیر و خامه با ۳ میلیون ۲۰۰ هزار دلار (۱۳۱۴تن) بالاترین رقم‌ها را در این بخش از آن خود ساخته‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار